از کجا می‌دانید یک ماه از ریاست ضرغامی مانده؟
ضرغامی: «جا دارد پاسخ دهم که من هنوز هم هستم»....
معاون رییس سازمان صداوسیما در امور سیما ، مبنی بر اینکه طی مدتی که ریاست معاونت سیما را بر عهده داشته، خبرهایی مبنی بر تغییر وی به گوش رسیده است؛ آیا این شایعات در مقاطعی به جدیت رسیده است؟ با خنده پاسخ داد: خودم هم شایعات را شنیده‌ام و جا دارد پاسخ دهم که من هنوز هم هستم.

دکتر علی دارابی در ادامه‌ی پرسش خبرنگار، درباره‌ی اینکه آیا قرار است بعد از رفتن سید عزت‌الله ضرغامی از سازمان صداوسیما، همکاری‌اش را با این رسانه ادامه دهد؟ گفت: ما بنده‌ی تکلیف هستیم و از روز اول انقلاب بر اساس تکلیف‌مان هر کجا مسئولیتی به ما داده شده، انجام وظیفه کرده‌ایم و همچنان در خدمت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

وی سپس اظهار کرد: ما مثل سربازان هستیم. هر کجا که لازم باشد همان جا سربازی می‌کنیم و نمی‌توانم پیش‌بینی‌ای برای حضورم بعد از رفتن آقای ضرغامی داشته باشم.

معاون ضرغامی شامگاه دوشنبه در حاشیه‌ی مراسم تقدیر از برترین‌های نوروز ۹۳، در جمع خبرنگاران حاضر شد و پرسش‌هایی سرنوشت سریال «سرزمین کهن»، کمبود بودجه صداوسیما و حل مشکلات آن به واسطه دولت، استفاده تلویزیون از تبلیغات بازرگانی و شبکه‌های تازه‌تاسیس پاسخ داد.

پخش «سرزمین کهن» منوط به انجام اصلاحات
معاون سیما همچنین در بخشی از صحبت‌هایش درخصوص سرنوشت سریال کمال تبریزی که اکنون مدتی است که پخش آن از آنتن تلویزیون قطع شده است، توضیح داد: جلساتی با تیم سازنده سریال «سرزمین کهن» داشتیم تا اصلاحاتی که لازم است روی آن انجام شود.

ضمن اینکه فاز یک مجموعه آماده است و فاز دو هم باید نهایی شود تا بعد از اینکه فیلمنامه در فاز سوم نهایی و تصویب شد به سراغ تصویربرداری فاز سوم بروند ولی اینکه این مجموعه چه زمان به پخش خواهد رسید، بستگی به این دارد که گروه چه زمانی اصلاحات انجام شده را روی کارشان انجام دهند. این در حالی است که من درخواست کرده‌ام تا شبکه سه سیما گزارشی از روند اصلاحات «سرزمین کهن» به من ارائه دهد ولی به دلیل اینکه آقای تبریزی درگیر یک فیلم سینمایی در کرمان بودند، فعلا همچنان منتظر گزارش هستم.

مشکلی برای پخش مسابقات جام‌جهانی نداریم
دارابی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پوشش مسابقات فوتبال جام جهانی از تلویزیون گفت: هیچ مشکلی برای پخش مسابقات جام جهانی نداریم. در حال حاضر هم مدیر شبکه سه به اتفاق جمعی از دوستان به قطر سفر کرده‌اند و به دلیل اینکه کل تیم را شبکه الجزیره خریداری کرده است، در حال گفت‌وگو و انعقاد قرارداد هستیم تا ان‌شا‌ءالله همه مسابقات جام‌جهانی از شبکه سه سیما و شبکه ورزش برای فوتبال‌دوستان به پخش برسانیم.

تامین نیمی از بودجه صداوسیما از طریق آگهی
معاون ضرغامی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا صحت دارد تلویزیون آنتن‌فروشی می‌کند؟ درخصوص پخش بیش از اندازه‌ی پیام‌های بازرگانی از تلویزیون توضیحاتی را ارائه داد و گفت: مساله آگهی‌های تلویزیونی تامین نیمی از بودجه سازمان صداوسیما از طریق پیام‌های بازرگانی و کارهای مشارکتی است. در مقابل نیمی از بودجه سازمان را دولت می‌دهد اما ما همچنان امیدواریم دولت آقای روحانی بودجه‌ای که مصوب می‌شود را به صدا و سیما پرداخت کند؛ ضمن اینکه در گذشته هم همین طور بوده که از آن بودجه سالانه صد د صد تخصیص داده نمی‌شد یعنی باز هم ما با کسری بودجه مواجه می‌شدیم.

او همچنین ادامه داد: همان طور که مطلع هستید، شاهد کاهش حضور حامیان مالی یا همان اسپانسرها از این بعد در تلویزیون خواهید بود. چرا که ما خودمان هم طبق دستوری که رییس سازمان صدا و سیما و خود بنده دارم سعی می‌کنیم این سیاست انقباضی را رعایت کنیم به‌خصوص در برنامه‌های کودک و نوجوان که این مساله کمتر دیده خواهد شد.

دارابی به سخنانش افزود: کسانی که می‌خواهند قراردادی را ببندند، در طول سال می‌آیند و مذاکراتی را با صدا و سیما انجام می‌دهند و قراردادی را می‌بندند. ما چنین تبلیغاتی را نظام‌مندتر می‌کنیم و زمانش را هم محدود می‌کنیم و خیلی سعی می‌کنیم تا پرداختن به این مساله‌ گُل‌درشت نباشد که بیننده خسته نشود. ان‌شاءالله بر اساس دستور ویژه‌ای که آقای ضرغامی در این خصوص داده‌اند، ساماندهی ویژه‌ای در بحث تبلیغات بازرگانی درخصوص تلویزیون مشاهده خواهد شد.

کسری بودجه صداوسیما را مثل سن خانم‌ها نمی‌توان اعلام کرد
دارابی در جمع خبرنگاران همچنین با اشاره به کسری بودجه سازمان صداوسیما و به توافق رسیدن با دولت خاطرنشان کرد: کسری بودجه همچنان با ما همراه است. ضمن اینکه کمتر شده ولی همچنان به قوت خود باقی است.

معاون ضرغامی به طنز گفت: رقم کسری بودجه بسیار زیاد است و نمی‌توان آن را اعلام کرد چراکه مثل سن خانم‌هاست که ما نمی‌توانیم آن را بیان کنیم. علتش هم این است که بیانش مشکلی را حل نمی‌کند. ما باید در رابطه با نهادهای ذیربط گفتگوهایی را انجام دهیم تا ان‌شاءالله به توافقات برسیم.

 از کجا می‌دانید یک ماه از ریاست ضرغامی مانده؟!
معاون سیما در بخشی از گفته‌هایش در جمع خبرنگاران درخصوص سرنوشت شبکه‌های تازه‌تاسیس و راه‌اندازی رسمی آن‌ها قبل از رفتن رییس سازمان صدا و سیما توضیح داد: گفته می‌شود یک ماه از ریاست آقای ضرغامی باقی مانده اما شما از کجا می‌دانید که یک ماه مانده؟ لازم است در پاسخ به این پرسش بگویم همه ما تا آخرین لحظه‌ای که مسئولیت داریم مثل همان روزهای اول که قبول مسئولیت کردیم کارهایمان را انجام می‌دهیم و وظایفمان را دنبال می‌کنیم.

مساله انتصاب آقای ضرغامی هم کاری است در اختیار مقام معظم رهبری که خود ایشان تصمیم می‌گیرند و از اموراتی نیست که با چانه‌زنی همراه باشد و رهبر خودشان تصمیم می‌گیرند. بنابراین ما هیچ زمانی برای رفتن آقای ضرغامی نمی‌دانیم. در حال تلاشیم تا شبکه‌هایی همچون نسیم، انقلاب اسلامی، شبکه نوجوان و همچنین شبکه مدرسه را که در این حوزه در اولویت برنامه‌های افتتاح شده ما قرار دارند را راه‌اندازی رسمی کنیم.

***

وی در ادامه درباره عملکرد تلویزیون در ایام ماه مبارک رمضان و سریال‌هایی که برای این ماه در نظر گرفته شده است، به خبرنگاران گفت: به دلیل اینکه ماه رمضان امسال تقریبا ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه شب افطار می‌شود و ساعت‌ها بسیار محدود هستند فعلا ما دو سریال را برای این ایام در نظر گرفته‌ایم که به قطعیت رسیده‌اند؛ ضمن اینکه امسال تعداد زیادی از مسابقات جام جهانی با برنامه‌ها و سریال‌های ماه رمضان تداخل پیدا خواهند کرد؛ بنابراین ما امسال برای این ایام پخش دو سریال «هفت‌سنگ» و «مدینه» را قطعی کرده‌ایم؛ البته در حال گفت‌وگو هستیم تا یک سریال هم قبل از افطار داشته باشیم اما فعلا در حال بررسی هستیم.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
انتشار عکس بی حجاب مجری مشهور جنجال به پا کرد!+ تصویر
«گلشیفته فرهانی» دوست داشت جای کدام بازیگر زن و مرد بود
خاله عمو های بی طرفدار
عطاران و ترانه علیدوستی در استراحت مطلق
فقدان گاو ، مادرم را نقاش کرد!!!!!