«سینما کارت» چیه؟
مجید مسچی مدیر عامل موسسه‌ سینما شهر ضمن تشریح جزئیاتی از اجرای طرح «سینما کارت» در سینماهای کشور، معتقدست این طرح از اساس برای رفاه فرهنگی سازمان ها و نهادها در خدمات‌دهی به کارمندانشان طراحی شده است.
مجید مسچی مدیر عامل موسسه‌ سینما شهر ضمن تشریح جزئیاتی از اجرای طرح «سینما کارت» در سینماهای کشور، معتقدست این طرح از اساس برای رفاه فرهنگی سازمان ها و نهادها در خدمات‌دهی به کارمندانشان طراحی شده است.

مجید مسچی مدیر عامل موسسه‌ سینما شهر درباره انگیزه‌های اجرایی کردن طرح «سینما کارت» گفت: طرح «سینما کارت» با موجودی صفر در اختیار سازمان‌ها و نهادهای دولتی به عنوان هدیه‌های فرهنگی به کارمندان قرار می‌گیرد و هر اندازه که این کارت‌ها شارژ شود 10 درصد هم خود بانک به عنوان هدیه در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال اگر سازمانی مبلغ 100 هزار تومان کارت کارمندانش را شارژ کنند در نهایت 120 هزارتومان موجودی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که طرح «سینما کارت» برای مخاطب عام سینما جذابیت ندارد، بیان کرد: طرح «سینما کارت» برای مخاطب عام به معنای بلوکه کردن پول در حسابی برای سینما رفتن است چراکه امکان خرید دیگری جز خرید بلیت سینما از طریق این کارت وجود ندارد به همین دلیل بر این باور هستم «سینما کارت» در میان عامه مردم جایگاهی نخواهد یافت.

مدیر عامل موسسه‌ سینما شهر درباره روند نصب کارتخوان برای اجرایی شدن طرح «سینما کارت» در سینماها توضیح داد: دستگاه‌های کارتخوان ویژه «سینما کارت» در حال نصب در سینماها است و نصب و راه اندازی این کارتخوان ها با توجه به دولتی و یا خصوصی بودن سالنها مشکلات خاص خودش را دارد. سالن‌های بخش خصوصی همکاری بهتری نسبت به سینماهای دولتی دارند. از آنجا که بخش دولتی در امور اداری مناسبات پیچیده‌تری دارد در نتیجه کارها در این بخش کندتر پیش می‌رود.

مسچی افزود: تا امروز 25 سینما در تهران به دستگاه کارتخوان مجهز شده‌اند که می توان به سالن هایی چون «اریکه ایرانیان»، «پارس»، «ایران»، «پردیس سینما زندگی»، «عصر جدید»، «ماندانا»، «ناهید» و... اشاره کرد. ضمن اینکه سینماهای حوزه هنری و پردیس های سینمایی متعلق به شهرداری هم مراحل پایانی کار را طی می کنند و تا عید فطر همه سینماها به کارتخوان مجهز خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که بر مبنای موجودی «سینما کارت» می توان از فیلم‌های روز سینما استفاده کرد، گفت: نحوه استفاده مانند کارت‌های شتاب است و جز خرید بلیت هیچ محصول دیگری نمی توان با آن خریداری کرد.

این مدیر سینمایی با اشاره به این مطلب که تسهیلاتی هم برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، گفت: جدا از ایجاد امکانات تفریحی برای کارمندان در سازمان ها، بنا داریم تسهیلاتی برای دانشجویان نیز فراهم کنیم. بر همین اساس با امور رفاهی وزارت علوم صحبت کردیم که با همکاری سازمان سینمایی و همچنین اعطای هدیه 10درصدی از سوی بانک شرایط حضور آسان دانشجویان در سینماها را فراهم کنیم.

مسچی در پایان عنوان کرد: علاوه بر تهران، سالن های دیگری در شهرستان ها مانند اردبیل، کرج، مشهد، قم، بابل، چالوس، همدان، یزد نیز مجهز به دستگاه کارتخوان برای اجرایی شدن طرح «سینما کارت» شده اند.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com



 مطالب پیشنهادی:
جستجویی بر خبر ممنوع‌التصویری مسافران برزیل
انصراف هدیه تهرانی از داوری!
دروغ‌های بهمن جلالی و همسرش به خاطر عکاسی!
سارا شاهی بازیگر ایرانی الاصل فیلم های هالیوود+تصاویر
آیشواریا با 3 میلیارد تومان به ایران می آید