رئوفه رستمی مجموعه‌ای از عکس‌های خود را با موضوع دغدغه‌های زنانه و سکون و تکرار دنیای آن‌ها، در گالری شیرین به نمایش گذاشته است.
 یک هنرمند: گمان می‌کنیم اتفاقات خوب و بدی که برای ما می‌افتد منحصر به فرد و خاص هستند، در حالی که ممکن است این اتفاق خصوصی جنبه عمومی‌تری هم داشته باشد و به دیگران تسری پیدا کند.

 رئوفه رستمی مجموعه‌ای از عکس‌های خود را با موضوع دغدغه‌های زنانه و سکون و تکرار دنیای آن‌ها، در گالری شیرین به نمایش گذاشته است.

این عکاس  درباره نخستین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «عمومی خصوصی است»، اظهار کرد: 12 عکس پرتره سیاه و سفید در اندازه 60*90 به همراه یک ویدئو در این نمایشگاه قرار گرفته است. این آثار به مرز خیال و واقعیت در دنیای زنانه‌ی جهان امروز می‌پردازد.

او افزود: آنچه که در این مجموعه مورد نظر من بود، تاکید روی سکون و تکرار دنیای افراد بود. یکی از مواردی که ما با آن مواجه هستیم این است که گمان می‌کنیم اتفاقات خوب و بدی که برای ما می‌افتد منحصر به فرد و خاص هستند، در حالی که ممکن است این اتفاق خصوصی جنبه عمومی‌تری هم داشته باشد و به دیگران تسری پیدا کند.

رستمی همچنین عنوان کرد: برای اینکه بتوانم موضوع نمایشگاه را راحت‌تر کار کنم و در انتقال آن به مخاطب موفق باشم، اشخاص را از هم‌سن و سال‌های خودم انتخاب کردم. این 12 عکس را از 12 نفر گرفته و برای این نمایشگاه آماده کرده‌ام. برای دستیابی به طبیعی‌ترین حالت چهره‌ی این اشخاص از هیچ ادیتی بر روی صورت آنها استفاده نشده‌ است.

رئوفه رستمی متولد ۱۳۶۴ در تهران و دانش‌آموخته رشته عکاسی از دانشگاه هنر تهران در مقطع کارشناسی است. او از سال ۸۲ به طور حرفه‌ای عکاسی تئا‌تر و پرتره را دنبال کرده و این مجموعه نخستین نمایشگاه انفرادی او به شمار می‌رود.

نمایشگاه «عمومی خصوصی است» از 3 تا 8 مرداد ماه هر روز از ساعت 11 تا 20 در گالری شیرین به نشانی خیابان ولنجک، کوچه هجدهم، شماره ۹، میزبان علاقه مندان به هنر عکاسی است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
مهتاب کرامتی و پگاه آهنگرانی در «جامه دران»+تصاویر پشت صحنه
سقوطی مرگبار در سالروز تولد هنرپیشه+تصاویر
هادی هدی و زی زی گولو چه بلایی بر سرشان آمد؟
کدام سینماگران در راهپیمایی روز قدس حاضر شدند؟
آیشواریا عاشق می شود؟