مریلا زارعی از نحوه مواجهه اصغر فرهادی با وقایع غزه انتقاد کرد.

بازیگر فیلم «شیار 143» که از جمله هنرمندان شرکت‌کننده در راهپیمایی روز قدس بود، در گفت‌وگویی به شیوه برخورد برخی از همکاران سینمایی خود با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان داد. چندی است که اصغر فرهادی کمپینی را با شعار «کشتن همنوعان خود را متوقف کنید» در فضای مجازی راه انداخته است. نکته قابل توجه، برخورد سرد سینماگران با این کمپین بود. به رغم استقبال پرشور و چند صد نفری هنرمندان صاحب‌نام سینمای ایران از امضای نامه جشنواره فیلم مقاومت به سازمان ملل در اعتراض به کشتار مردم غزه، در کمپین اصغر فرهادی تعداد انگشت‌شماری شرکت کردند.
دلیل بی‌توجهی سینماگران به کار فرهادی را می‌توان در این اظهارات مریلا زارعی در گفت‌وگو با روزنامه شرق یافت: «... باید بگویم که شعارها در این کمپین کلی است و به طور مشخص به حوادث اخیر مربوط نمی‌شود. مشمول تمام اقدامات غیر انسانی، جنگ و خونریزی در جهان امروز است. این جمله شامل کشته‌شدگان اتوبوس اسکانیا، حادثه سقوط هواپیمای مالزی و... هم می‌شود.»
نکته قابل تأمل اینکه نام اصغر فرهادی در بین امضا کنندگان نامه اعتراضی سینماگران به رئیس سازمان ملل دیده نمی‌شود. اصغر فرهادی به این دلیل حاضر نشده در کمپین خودش هیچ نامی از رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی غزه بیاورد که فکر می‌کند در صورت اعتراض، جوایز و پول‌های جشنواره‌های غربی را کسب نخواهد کرد.

گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه کیهان


مطالب پیشنهادی
کشف مرگ نویسنده مشهور
کدام سینماگران در راهپیمایی روز قدس حاضر شدند؟
کدام فیلم ها از سینمای ایران در 71 جشنواره بین المللی ونیز حضور دارند؟
کلاه قرمزی عید فطر به تلویزیون می آید؟
راز محبوبیت احسان علیخانی چیست؟!