«سحر اولی»ها در آخرین برنامه‌اش میزبان عمو پورنگ (داریوش فرضیایی) می‌شود.
«سحر اولی»ها در آخرین برنامه‌اش میزبان عمو پورنگ (داریوش فرضیایی) می‌شود.

«محمد درویش علیپور» نویسنده این برنامه با اعلام این خبر گفت: در آخرین برنامه ویژه سحر «سحر اولی‌ها» داریوش فرضیایی همان عمو پورنگ محبوب بچه‌ها مهمان برنامه خواهد بود تا از خاطرات روزه گرفتن خود مطالبی را برای مخاطبان عنوان کند.

نویسنده این برنامه گفت: این برنامه در روز دوشنبه 6 مرداد به مبحث «عید فطر» می‌پردازد و سؤال برنامه هم به این سمت و سو می‌رود که برای اول شدن چه راهی را طی کرده‌ایم و اصول اخلاقی که در این سی شب درخصوص آن صحبت شده، چه بوده و چه باید باشد.

علیپور گفت: امسال حاج آقا راستگو در برنامه سحر اولی‌ها حضور خواهند داشت. او در این آیتم به توضیح 30 ربنای قرآنی برای کودکان می پردازد. بخشهای دیگر برنامه هم قرائت دعای روزهای ماه مبارک رمضان توسط یک قاری کودک و نوجوان در هر روز؛ نمایش گرافیکی احادیث برای کودکان و نوجوانان و در نهایت پخش ادعیه به زبان کاملاً کودکانه است.

همچنین درویش علیپور با اعلام ساخت آیتم عروسکی «دم پنجره» گفت: این آیتم روایتگر بیان نکات اخلاقی دختربچه عروسکی کوچکی به نام سحر به همراه پدربزرگش است که ما فقط صدای پدربزرگ را می شنویم ولی عروسک سحر، درخصوص موضوع برنامه به بیان تجربیات خود با دوستانش می پردازد.

از دیگر آیتم‌های این برنامه حضور مریم وطن پور (خاله قاصدک) به همراه پسرش مانی که هر سحر بخش اجرای آیتم «یک روز، یک قصه» را به عهده دارند. همچنین در بخش مربوط به حاج آقا محمدی گلچینی از مباحث مذهبی و معرفتی ایشان که در کویر و قم تصویربرداری شده بود، پخش خواهد شد.

«سحر اولی‌ها» کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو سیماست که اجرای آن را اکرم محمدی‌خواه به عهده دارد. این برنامه هر روز ساعت 3:30 بامداد به مدت 60 دقیقه مهمان لحظات معنوی سحر روزه داران است.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی:
این «لکه ننگ» با هیچ‌چیز پاک نمی‌شود!
اکران عید فطر در تسخیر کدام بازیگران است؟
ایفای نقش منفی در «ستایش» پررویی می‌خواست!!
اولین عکس از هانیه توسلی, پارسا پیروزفر, بابک حمیدیان و سحر دولتشاهی در فیلم "شکاف"
رقابت رخشان بنی‌اعتماد با خالق «21 گرم» در جشنواره فیلم ونیز