معاونت سیما به مناسبت عید سعید فطر ویژه‌برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است...
به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه‌های مختلف سیما ویژه برنامه‌های متنوعی را برای عید سعید فطر تدارک دیده که به شرح زیر است:

شبکه یک
شبکه یک سیما دوشنبه شب و با ویژه برنامه ای شاد و متنوع به استقبال عید سعید فطر می رود.
این ویژه برنامه، شب عید فطر و از ساعت23:30 آغاز و تا ساعت 1:30 بامداد از شبکه یک ادامه خواهد داشت

دعوت از بازیگران سریال مدینه و بازیکنان تیم ملی والیبال و بسکتبال از از بخش های این ویژه برنامه است فریدون آسرایی و شهاب رمضان هم از جمله خواننده‌هایی هستند که قرار است شب عید فطر مهمان خانه‌های هموطنان باشند.

این ویژه برنامه از ساعت 23:30 دوشنبه شبکه یک روی آنتن خواهد رفت. احسان ارغوانی تهیه کننده و پدرام کریمی مجری این ویژه برنامه هستند.

همچنین شبکه یک سیما برای روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه، جنگ ویژه عید سعید فطر را برای بینندگان در نظر گرفته است. تهیه‌کننده این ویژه برنامه مقداد مومن‌نژاد و مجری آن محمد سلوکی هستند که از ساعت 11:20 تا 13:10 بصورت زنده از شبکه یک پخش خواهد شد.

پخش 8 فیلم سینمایی صبح و بعد از ظهر از دیگر برنامه های شبکه یک به مناسبت روز عید فطر است
پخش این فیلم های سینمایی از سه شنبه صبح ساعت 9:50 تا چهارشنبه  بعد از ظهر ساعت 16:10 ادامه دارد.
همچنین پنجشنبه ساعت 22:10 و جمعه ساعت 14:50 نیز فیلم سینمایی از شبکه یک پخش خواهد شد.

شبکه دو
در آستانه عید سعید فطر، شبکه دو سیما ویژه برنامه‌هایی را تهیه و تدارک دیده است که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 7 و 8 مرداد به روی آنتن می‌برد.

فیلم‌های «رمضان آن سال»، «رؤیای آبنباتی»، «ابری با احتمال کوفته قلقلی»، «ماه عسل»، «یوگی خرسه» و «پنگوئن های آقای پاپر»، و ویژه برنامه‌های فیتیله عیدا تعطیله، کوی محبت، کلاه قرمزی و شب‌های روشن از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

برنامه زنده و شاد «فیتیله عیدا تعطیله» به تهیه‌کنندگی علیرضا آقایی و اجرای عموهای فیتیله‌ای «عمو مسلمی، عمو فروتن و عمو گلی» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 7 و 8 مرداد ساعت 14 به مدت 90 دقیقه مهمان مخاطبان است تا با پخش ترانه‌های شاد و نمایش‌های شاد ویژه این روز، شادی مخاطبان را دو برابر کند.

برنامه «کوی محبت» کاری از گروه معارف شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدمصطفی موسوی که در ایام ماه مبارک رمضان هرشب پیش از اذان مغرب با حضور کارشناسان مذهبی موضوعات ویژه و خاصی را دنبال می‌کرد، در روز عید فطر هم بخش‌های برنامه خود را معطوف به عید سعید فطر، آداب و اعمال این روز و اعمال وارد شده در ماه شوال می‌کند. این برنامه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 7 و 8 مرداد همچون روزهای گذشته ساعت 19:50 به روی آنتن می‌رود.

مجموعه شاد «کلاه قرمزی» با عروسک‌های جذاب و شیرینش همچون تمامی اعیاد به شبکه دو می‌آیند تا لحظات مفرحی را برای مخاطبان به ارمغان آوردند. کلاه قرمزی به همراه سایر عروس‌کهای این مجموعه و آقای مجری به رسم و رسوم اعیاد از جمله عید فطر اشاره می‌کند و در آیتم‌های متنوع، لحظات شادی بخشی را به مخاطبان هدیه می‌دهند. این مجموعه سه شنبه 7 مرداد ساعت 21:30 از شبکه دو پخش و روز بعد ساعت 11 بازپخش می‌شود. همچنین در روز سه شنبه 7 مرداد گلچینی از کلاه قرمزی سنوات گذشته پخش می‌شود.

برنامه «شب‌های روشن» هم که در ایام ماه مبارک رمضان مهمان خانه مخاطبان بود، در این دو شب بخش‌های مختلف برنامه‌اش را معطوف به این روز کرده و با حضور کارشناسان مذهبی و مهمانان ویژه ساعت 23 به مدت 60 دقیقه به روی آنتن شبکه دو می‌رود. اجرای این برنامه که کاری از گروه معارف شبکه دو سیماست را رسالت بوذری به عهده دارد و تهیه کننده آن پیام ابراهیم پور است.

شبکه سه
شبکه سه سیما به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر ویژه برنامه‌هایی را تولید و آماده پخش می کند. اسامی برخی از برنامه ها به شرح زیر است:

خانواده های هنری و ورزشی «نبش جنت آباد» حضور می‌یابند.
برنامه جنت آباد ویژه برنامه عید فطر شبکه سه سیماست که به تهیه‌کنندگی علی ضیاء و با اجرای خود او از دوشنبه 6 مرداد ماه به صورت زنده روی آنتن می‌رود. این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست و علی ضیاء برای نخستین بار تهیه کنندگی را تجربه می‌کند. نبش جنت آباد چهار برنامه است که پخش آن بعد از اخبار شبانگاهی از 6 تا 9 مرداد ماه به مدت 100 دقیقه ادامه می یابد. این برنامه دارای رویکرد شاد است و لبخند را به مردم هدیه می دهد. مهمانان این برنامه هنرمندان و ورزشکارانی هستند که پیش از این با خانواده‌های خود در قاب تلویزیون دیده نشده‌اند. نبش جنت آباد همچنین دارای آیتم های متنوع دیگری از جمله پلی بک ها و گزارش هایی درباره مهمانان و معرفی آنهاست. این برنامه فضایی ساده دارد و با وجود مدت زمان کوتاه پیش تولید از بخش هایی جذاب برخوردار است. نبش جنت آباد همچنین دارای دو تیتراژ ویژه ابتدایی و انتهایی است و تیتراژ اول آن هم با صدای پژمان جمشیدی و محمدرضا هدایتی خوانده می شود. این افراد پیش از این تجربه خوانندگی داشته اند اما برای اولین بار تیتراژخوانی یک برنامه تلویزیونی را تجربه می کنند.

گفتنی است علی ضیا پیش از این اجرای برنامه های متعددی از شبکه سه سیما از جمله گزینه جوان، ماه عسل(سال 1391)، نیمروز، ویتامین سه، برف می‌بارد(ویژه برنامه شب یلدا)، ویژه برنامه نوروز 92 و... را برعهده داشته است.

مخاطبان تیتراژ «ماه عسل» را بازخوانی می‌کنند
برنامه تلویزیونی «ماه عسل» هم با اجرای احسان علیخانی روز عید فطر با دعوت از مهمانانی ویژه میزبان نگاه‌های مردم است. آخرین قسمت از این ویژه برنامه افطار، روز سه شنبه هفتم مردادماه روی آنتن می رود و جشنی از مهمانان ماه عسل را برگزار می کند. مدعوین این برنامه منتخبی از بهترین مهمانان ماه عسل در سال جاری هستند که چند نفر از آن ها به انتخاب مردم و براساس نظرسنجی صورت گرفته، انتخاب شده اند و قصه‌هایشان و ماجراهایی که پس از حضور در برنامه را پشت سر گذاشته اند، مرور می کنند. پخش این ویژه برنامه از ساعت 16:30 آغاز می شود و بین 100 تا 120 دقیقه ادامه می‌یابد.

تیتراژ ابتدایی ماه عسل نیز در این قسمت توسط مردم بازخوانی شده است و کلیپی از آن تصاویر ارسال شده از سوی بینندگان با صدای مرتضی پاشایی به پخش می رسد.

شبکه چهار

برنامه جدید «چهار فصل» نام مجموعه نمایشی است که سعی دارد موضوعات اجتماعی را در قالبی متفاوت ارائه کند. مهدی ماکان تهیه کننده برنامه چهار فصل در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه چهار سیما اعلام کرد: مجموعه چهار فصل در قالب طنز و در  بیست قسمت، قصه‌ای مستقل دارد و تلاش می کند برداشت‌های متناقض از مسائل مختلف را به چالش بکشد.

ماکان از روایت قصه‌های این مجموعه در قالب گفتگویی‌ دو نفره خبر داد و افزود: این گفت‌وگوها را دو رفیق قدیمی که همواره بی دلیل با هم در تضادند، تشکیل می دهند.

تهیه کننده برنامه چهار فصل از هنرنمایی احمد نگهبان و بهزاد خداپرستی در این مجموعه خبر داد و گفت: این مجموعه بیست قسمتی با کارگردانی مهدی عبادی و تدوین عاطفه معتمدی‌نیا از روز عید فطر  روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

شبکه تهران
برنامه زنده و صبحگاهی «سلام تهران» فردا با آیتم‌های صبح شاعرانه، نقالی شاهنامه و... روی آنتن می‌رود.

امیر حسین خرمشاهی تهیه کننده و کارگردان برنامه سلام تهران با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان گفت: آیتم صبح شاعرانه با مشارکت جمعی از شاعران طنز پرداز کشور و اجرای رضا رفیع فردا دوشنبه 6 مردادماه با موضوع عید فطر و هلال ماه شوال خواهد بود.

خرمشاهی ادامه داد: همچنین در بخش بعدی برنامه ابوالفضل ورمزیار ( نویسنده و نقال ) برنامه سلام تهران در خصوص نقالی ، پیدایش شاهنامه نقالی می کند.

برنامه صبحگاهی  سلام تهران کاری از گروه فرهنگی اجتماعی شبکه تهران است کە از ۱۴ فروردین سال ۸۹ هر روز به غیر از روزهای جمعه به صورت زنده ساعت7  صبح بر روی آنتن می رود.

همچنین جنگ «روی ماه» کاری از گروه اجتماعی شبکه تهران به مناسبت عید سعید فطر  و تعطیلات تا پایان هفته بر روی آنتن می رود.

علی مهران زاده تهیه کننده برنامه «روی ماه» در توضیح ساختار این ویژه برنامه گفت: این ویژه برنامه  شاد و جذاب به مناسبت  عید بزرگ مسلمانان( عید سعید فطر )به مدت 4 شب ساعت 21 با آیتم های متنوع از شبکه تهران پخش می شود.

مهران زاده با اشاره به آیتم های این ویژه برنامه گفت: دیدار از سالمندان کهریزک با موضوع" صله رحم " ، گزارش مردمی با محوریت یک ماه عبادت و بندگی و رویت هلال ماه شوال و عید فطر ، حضور بازیگران سریال شاید برای شما هم  اتفاق بیفتد ، دعوت از هنرمندان ، خوانندگان ، ورزشکاران ، میان های برنامه شاد و کلیپ های جذاب و..... از جمله بخش های این برنامه است.

ویژه برنامه «روی ماه» از شب عید سعید فطر ساعت 21 به مدت 100 دقیقه از شبکه تهران پخش می شود.

شبکه مستند
مجموعه مستند «همه جای ایران سرای من است» ساخته وحید سلیمانی که در سه قسمت چهل دقیقه ای در شبکه مستند سیما تولید شده است در ایام عید سعید فطر پخش می شود.

همه جای ایران سرای من است مستندی مهیج است که در آن طبیعت گردی همراه با ورزش های مهیج تجربه می شود. ورزش هایی مانند پروزا با پاراگلایدر ، موتورسواری کوهستان و ماشین های تخصصی بیرون از جاده که در روند تولید مستند از آنها استفاده شده است.

در این مجموعه سعی  شده با گروه حرفه ای که این ورزش های سخت را آموزش دیده اند به بلندترین قله استان گیلان سفر کنند و از آن مهمتر لحظات طلایی تصاویر گل سوسن چلچراغ  که فقط در دو نقطه از جهان یعنی کشور آذربایجان و شهر داماش گیلان می روید و در نقاط دیگر قابل کشت نیست و در سال تنها ده روز یعنی حدود 15 تا 25 خرداد ماه شکوفا می شود ، ثبت شود.

علیرضا حائری به عنوان کارگردان، فرشید رشید گوینده و حمید افضل عصر به عنوان تدوین گر با « همه جای ایران سرای من است » همکاری کرده‌اند و کار تصویربرداری این مجموعه نیز بر عهده فاطمه پرسیان و مازیار بائوچ است.

این مجموعه از سه شنبه 7 مرداد تا پنج شنبه 9 مرداد هر شب ساعت 19 از شبکه مستند پخش می شود.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی:
پرونده مدینه کی بسته می شود؟
ویژه برنامه دو ساعته «ماه عسل» برای عیدفطر
ایفای نقش منفی در «ستایش» پررویی می‌خواست!!
فریبرز عرب نیا, مریلا زارعی, آتیلا پستیانی و کمال تبریزی در راهپیمایی روز قدس+ تصاویر
رقابت رخشان بنی‌اعتماد با خالق «21 گرم» در جشنواره فیلم ونیز