به گفته فرزند استاد همایون خرم، 10 ملودی منتشر نشده از این نوازنده وآهنگساز فقید موسیقی ایرانی در قالب یک اثر صوتی جدید به محض انتخاب خواننده منتشر خواهد شد.
 رضا خرم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتشار آثاری از زنده‌یاد همایون خرم اینگونه گفت: حدود 10 قطعه از آثار صوتی منتشر نشده از پدر در قبل و بعد از پیروزی انقلاب با شعرهایی از هوشنگ ابتهاج و بیژن ترقی باقی مانده که هنوز در بازار موسیقی منتشر نشده است، اما مدتی است به فکر انتخاب صدایی مناسب برای این آثار هستیم که بتوانیم به زودی برای انتشار آنها در بازار موسیقی در قالب یک آلبوم اقدام کنیم.

وی درباره نحوه تحویل وسایل شخصی زنده‌یاد خرم به موزه موسیقی نیز توضیح داد: با توجه به اینکه آقای مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد در موزه موسیقی غرفه‌ای را به پدر اختصاص داده از این جهت بنا دارم با نظام‌مند کردن وسائل شخصی او در هنگام حیات، این موارد را بعد از پایان تعطیلات عید سعید فطر به موزه موسیقی تحویل دهم تا در آنجا به مخاطبان و علاقه مندان این هنرمند موسیقی عرضه شود.

خرم ادامه داد: پدرم مکتوبات بسیار ارزشمندی از ردیف‌های چپ کوک و راست کوک داشت که شاگردانش بعد از درگذشت او مشغول جمع آوری آنها هستند و طبق برنامه ریزی ها قرار است این آثار تا پایان سال جاری در قالب چند اثر تالیفی و چاپی به علاقه‌مندان موسیقی ارائه شود.

وی در پایان به انتشار کتاب «بس نکته غیر حسن بباید» اشاره کرد و گفت: این کتاب به نوعی یک اثر تالیفی برگرفته از خاطرات و نکته های اخلاقی زنده‌یاد همایون خرم است که ناگفته‌های زندگی هنری و شخصی این هنرمند را بازگو می‌کند. البته پدرم در زمان حیات تمایل چندانی برای انتشارشان نداشت و ما بعد از مرگ استاد به دلیل زیبایی این نکات اخلاقی و رهنمودهایی که برای اهالی موسیقی داشت آن را همزمان با سالروز درگذشت استاد خرم توسط نشر نواندیش منتشر کردیم و خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com

مطالب پیشنهادی:
سریالی که آبروی صدا و سیما را برد!
ماجرای افسردگی بازیگر خرم سلطان!!!
کاری شبیه به خودکشی برای گرفتن جایزه اسکار؟
بفرمایید شام به تلوزیون می‌آید!
جدایی پیمان از مهران پایان یافت!