سیمین بهبهانی بامداد سه‌شنبه، 28 مردادماه در سن 87 سالگی بر اثر ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان پارس تهران درگذشت.
سیمین بهبهانی که هنوز برنامه مراسم تشییع پیکرش مشخص نیست می‌خواسته در امام‌زاده طاهر کرج در جوار همسرش به خاک سپرده شود.

یکی از بستگان این شاعر درباره مراسم تشییع او به خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: خواست ایشان بود که در محل مقبره شوهرشان دفن شوند، منتها امروز درگیر کارهای بیمارستان بودیم و فردا (چهارشنبه، 29 مرداد) باید کارهای اداری را انجام دهیم و ببینیم چطور پیش می‌رود.

علی بهبهانی، پسر سیمین بهبهانی، نیز با اشاره به تمایل و خواست مادرش برای دفن شدن در جوار همسر و نوه‌اش در امام‌زاده طاهر کرج، به ایسنا گفت: ما از متولی آن‌جا برگه‌ای داریم که مربوط به سال 86 است. اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست. فعلا با دوستان وکیل، نویسنده و اعضای خانواده در تکاپو هستیم.

او همچنین گفت زمان و نحوه برگزاری مراسم تشییع و خاک‌سپاری سیمین بهبهانی فعلا مشخص نیست و در روزهای آینده مشخص می‌شود و مراسم احتمالا پنج‌شنبه یا جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیمین بهبهانی بامداد امروز (سه‌شنبه، 28 مردادماه) در سن 87 سالگی بر اثر ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان پارس تهران درگذشت.

او زاده‌ 28 تیرماه سال 1306 در تهران، به خاطر سرودن غزل فارسی در وزن‌های تازه به «نیمای غزل» معروف است.

سیمین خلیلی معروف به «سیمین بهبهانی» فرزند عباس خلیلی (شاعر، نویسنده و مدیر روزنامه اقدام) بود. او ابتدا با حسن بهبهانی ازدواج کرد و به نام خانوادگی همسر خود شناخته شد ولی پس از او با منوچهر کوشیار ازدواج کرد.

سیمین که در سال ۱۳۳۷ وارد دانشکده حقوق شد، سال‌ها در آموزش و پرورش با سمت دبیری کار کرد.

«سه‌تار شکسته»، «جای پا»، «چلچراغ»، «مرمر»، «رستاخیز»، «خطی ز سرعت و از آتش»، «دشت ارژن»، « گزینه اشعار»، «آن مرد، مرد همراهم»، «کاغذین‌جامه»، «کولی و نامه و عشق»، «عاشق‌تر از همیشه بخوان»، « شاعران امروز فرانسه»، «با قلب خود چه خریدم؟»، «یک دریچه آزادی»، «مجموعه اشعار» و «یکی مثلا این‌که» از جمله کتاب‌های منتشرشده توسط این شاعرند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
ستارگانی که خاطراتشان با رابین ویلیامز را به اشتراک گذاشتند + عکس
چرا فیلم «پریناز» 3 سال توقیف بود؟!
سیمین بهبهانی چشمانش را باز کرد
بازگشت «هوملند» با جاسوسی فرح شیرازی
این فیلم از «شوکران» هم تلخ‌تر است