آقای خواننده می‌گوید کم آورده و خواهش می‌کند کسی نمک روی زخمش نپاشد. یکی از نوشته‌های او روی صفحه شخصی، هوادارانش را نگران کرده تا به او هشدار دهند که از دخانیات دوری کند.
محسن یگانه پس از یک دوره پرکاری در عرصه کنسرت‌گذاری و انتشار تک‌آهنگ، به اردوی آمادگی تهیه آلبوم رفته؛ مدت‌هاست که در صفحه شخصی‌اش از سروکله زدن با شعر و ترانه‌های جدید می‌گوید. عکس صفحات شعرهایش روی میز را منتشر می‌کند و به هوادارانش نشان می‌دهد که در کمپ تولید آلبوم جدید به شدت مشغول کار است. مدتی است که تک‌آهنگی هم منتشر نکرده و حتی قطعه تصمیم با تنظیم مهران عباسی را هم فعلا بایگانی کرده؛ کار به جایی رسیده که مهران عباسی در صفحه‌اش نوشته هر‌کس از او درباره زمان انتشار قطعه جدید یگانه بپرسد، دسترسی‌اش را مسدود می‌کند.
خب این سیاست کاری جدید یگانه است که ظاهرا می‌خواهد عطش هوادارانش برای آلبوم جدید را مضاعف کند. اما انگار یگانه به بن‌بست رسیده. انگار کارها همه نصفه و نیمه می‌مانند و نمی‌تواند ترانه‌ها را به سرانجام برساند. کنسرتش در ارومیه هم که نزدیک بود به دلیل تفکیک جنسیتی لغو شود و همه اینها روی اعصاب آقای ستاره تاثیر خواهد گذاشت. خودش درباره بن‌بست این روزهای ترانه‌نویسی‌اش برای هواداران در صفحه شخصی می‌نویسد: «خیلی وقتا خیلی کارا هستن که میتونیم انجام بدیم ینی معمولا این تواناییو در خودمون میبینیم.. اما همون کارا یه وقتایی نشدنی‌ترین کارای دنیا به حساب میان... من ترانه میگم... ٩٩٪ کارایی که ازم شنیدینو خودم گفتم... هیچوقت هم توهم نداشتم که بگم من بهترین ترانه‌سرا هستم... ولی خدارو شکر اکثر کارایی که از من خیلی شنیده شده رو همین ترانه‌سرا که سطحش متوسط رو به بالاست گفته... راستشو بخواین بیشتر لذتش تو همینه که وقتی کارم موفق بشه تو مارکت بگم من این کارو کردم ... همه شو... الان هم متاسفانه ذهنم تنبل شده ... از صمیم قلب میخوام ازتون که بخواین از ته دل آرزو کنین این کارای نصفه و نیمه زودتر تموم شه... دروغ چرا... یه کم، کم آوردم... ولی همیشه میگم سخته ولی میشه... میشه که بشه.....» از آدمی با اعتماد به نفس یگانه بعید است که به همین راحتی بگوید کم آوردم اما او این را می‌گوید. حتی در یکی از کامنت‌ها هم از کسانی که برایش پیغام‌های نیش‌دار می‌گذارند، خواهش می‌کند در این پست کاری به کارش نداشته باشند: «‌این یه دونه پست رو اونایی که دائما میان نمک روی زخم من می‌پاشن، لطفا حضور نداشته باشن. از پست بعدی هر چی خواستن، بگن... من خودم الان خیلی حس حرف خوردن ندارم. ممنون از همه.... من برم بازم پای همون کاغذای شعر و اینا...» او دو سه هفته پیش هم پستی گذاشته بود همراه با یک عکس از صفحاتی که شعرهایش را با خط خودش رویش نوشته بود؛ پستی که حاشیه‌ساز هم شد. او در این پست نوشته بود: «‌یه چراغ با نور زرد شدید... یه خودکار که مترجم افکار منه... و زمان که یه وقتایی اهمیتشو برای خیلیا از دست میده... اینا دنیای این روزای منو میسازن ... راستی چای که وقتی خیلی درگیرشی یخ میکنه ... چرا ... مگه نمیفهمه حسش نیست برم یکی دیگه بریزم... لامپ صد... از همونا که وقتی میسوزه نگاه میکنیم ببینیم فنرش افتاده؟ به خدا حالم خوبه... فقط ادای آدمای احساسیو در آوردم... ادای شاعر باکلاسا... ضمنا موزیک بی‌کلام غمگین نباشه هیچکدوم از اینا به درد نمیخورن ... جمعه خوبی داشته باشین... خصوصا غروبش که همیشه دلگیره...» نکته جالب پست‌های یگانه در سادگی‌شان است. در اینکه در این پست‌ها خود خودش است. اگر ادا هم درمی‌آورد، ابایی ندارد که به زبان بیاورد. مثل یک دوست صمیمی با مخاطبانش برخورد می‌کند؛ برعکس کسانی که فاصله‌ها را حفظ می‌کنند.
یگانه حتی به کامنت‌ها هم جواب می‌دهد و البته بعضی وقت‌ها کامنت‌هایی می‌گذارد که حاشیه می‌سازند. او کامنتی زیر همین مطلب گذاشته بود که: «یعنی اگه اون دوتا خط‌خوردگی نبود ... اصلا راه نداره شعر بی‌خط‌خوردگی ...» و در ادامه‌اش کامنت دیگری که «و س ی گ ا ر» یعنی برای محسن‌خان اصلا راه ندارد شعر بدون سیگار؟ همین یک کلمه پیام‌های زیادی در پی داشت، پیام‌هایی توام با ناراحتی از سوی هواداران عموما تین‌ایجر محسن یگانه که باورشان نمی‌شود خواننده محبوب‌شان سیگار می‌کشد تا بتواند شعر بگوید. ‌یکی از هواداران یگانه نوشته: «سیگار صداتو خراب می‌کنه. قدر صداتو بدون». یاد صحبت‌های رضا مهدوی افتادم که می‌گفت قبلی‌ها قلیان می‌کشیدند الان دماغ عمل می‌کنند. محسن یگانه اما هیچ جوابی به این کامنت‌ها نداده و چیزی را تکذیب نکرده است. هرچند که آن خواننده بزرگ موسیقی سنتی ما هم سیگار از دستش نمی‌افتد!

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی
داستان عجیب باغبانی که در 40سالگی ناگهان مشهور شد
هنرمندی که 7 سال عمرش را صرف یک تابلو کرد!! + عکس
«بن افلك» در صحنه فیلم «بتمن» آسیب دید
مثل موریانه شهر را می‌جوند!
تابلوهایی که بدون قلم مو و تنها با کمک جاذبه خلق شده اند!! + عکس