برایان جی.هاتن، کارگردان فیلم‌ کلاسیک جنگی «قلعه عقاب‌ها» و جانشین رومن پولانسکی برای ساختن «اولین گناه کبیره» در گذشت.
برایان جی.هاتن، کارگردان فیلم‌ کلاسیک جنگی «قلعه عقاب‌ها» و جانشین رومن پولانسکی برای ساختن «اولین گناه کبیره» در گذشت.

به گزارش آنا، برایان جی.هاتن، سازنده فیلم کلاسیک «قلعه عقاب‌ها» (نامی که در ایران بر فیلم Where Eagles Dare نهادند) در سن 79 سالگی از دنیا رفت. وی همچنین بازیگر چند فیلم کلاسیک نیز بود. هالیوود ریپورتر صبح پنجشنبه گزارش داد که برایان جی.هاتن روز سه‌شنبه در لس‌آنجلس به دنبال حمله‌ای قلبی که یک هفته پیش به او دست داده بود، از دنیا رفت.

وی کار در حرفه تصویر را با بازیگری در سریال تلویزیونی «رابرت مونتگمری تقدیم می‌کند» در سال 1954 آغاز کرد و دو سال بعد در سریال پرطرفدار «دود اسلحه» بازی کرد و حضور در تلویزیون را در سال‌های بعد با سریال‌هایی مانند «پِری میسون» و «روهاید» ادامه داد و در فیلم‌های وسترن کلاسیکی مانند «جدال در اوکی کورال» و «آخرین قطار گان هیل» و همچنین در «شاه کارول» نیز نقش‌آفرینی کرد.

اولین فیلم از نُه فیلمی که برایان جی.هاتن کارگردانی کرد، «بذر وحشی» محصول 1965 بود. در سال 1968 فیلم «جایی که عقاب‌ها می‌ستیزند» (در ایران: قلعه عقاب‌ها) را که داستانش در جنگ جهانی دوم می‌گذشت و اقتباسی از رمان آلیستر مک‌لین بود، با بازی کلینت ایستوود و ریچارد برتن ساخت و دو سال بعد از آن، «قهرمانان دار و دسته کِلی» را باز هم در مورد جنگ جهانی دوم و با حضور کلینت ایستوود و تی ساوالاس کارگردانی کرد. «ایکس، وای و زد» با بازی ایزابت تیلر، مایکل کین و سوزانا یورک، «نگهبان شب» با بازی الیزابت تیلر و لارنس هاروی فیلم‌های بعدی او بودند.

هاتن در سال 1980 پس از آن‌که رومن پولانسکی به علت محکومیت قضایی به آمریکا بازنگشت، در پروژه تولید فیلم «اولین گناه کبیره» جانشین او شد و این فیلم دلهره‌آور را با بازی فرانک سیناترا و فی داناوی ساخت.

«راه مرتفع به چین» آخرین فیلم برایان جی.هاتن بود که آن را در سال 1983 کارگردانی کرد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ana.ir

مطالب پیشنهادی:
افراط ستاره ها در جراحی زیبایی + عکس قبل و بعد از عمل
به بهانه روز جهانی عکاسی: عکسی که عکاسش را کشت!!
عکس: دکور عجیب کنسرت بنیامین!!
فرناز رهنما: استعداد چاقی دارم!!
یازده هزار لایک برای صفحه جعلی «آزاده نامداری» !!