این هنرمند گفت:با وجود اینکه آقای ضرغامی به مرکز بهداشت سازمان دستور داده که داروهای مدنظر تهیه شود اما این مرکز بعد از 2 ماه اعلام کرد نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد.
مصطفی عبدالهی با اشاره به نامه‌ای که با امضای 32 هنرمند توسط محمدرضا ورزی جهت تأمین داروهای وی به عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما ارائه شده بود، تصریح کرد: با وجود اینکه آقای ضرغامی به مرکز بهداشت سازمان دستور داده که داروهای مدنظر تهیه شود اما این مرکز بعد از 2 ماه اعلام کرد نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد.

عبدالهی که این روزها به دلیل تأخیر در تأمین آمپول‌های مورد نیاز برای درمانش باز هم مورد شیمی درمانی قرار گرفته است، درباره وضعیت تهیه داروها توسط مرکز بهداشت سازمان صدا و سیما به خبرنگار مهر گفت: سال گذشته به دنبال تأمین 6 آمپول مورد نیاز برای تزریق بودم تا به لحاظ فیزیکی برای عمل پیوند مغز استخوان آماده شوم. با مشکلات متعددی که وجود داشت توانستیم مبلغ مورد نیاز را که حدود 80 میلیون تومان بود تأمین کنیم اما وقتی یک دوره این آمپول‌ها را تزریق کردم، پزشک معالجم گفت که برای عمل پیوند مغز استخوان باید 2 دوره دیگر هم تزریق کنم.

این هنرمند تئاتر و تلویزیون که سال‌هاست با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، یادآور شد: دیگر تأمین هزینه‌ مورد نیاز برای خرید 2 دوره آمپول‌های مدنظر برایم میسر نیست. آقای محمدرضا ورزی که پیش از این تجربه همکاری با او را داشتم، نامه‌ای با امضای چهره‌های هنری نظیر آقایان علی نصیریان، جمشید مشایخی، داود رشیدی، هما روستا، مرضیه برومند، گلاب آدینه، اکبر زنجانپور، ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، فرهاد اصلانی، رضا بابک و سعید نیکپور را برای حمایت از بنده برای تأمین داروها به آقای عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما ارائه داد.

وی افزود: در آن نامه که نسخه‌ای از آن نیز در اختیار بنده است، آقای ضرغامی به ریاست مرکز بهداشت سازمان دستور داده که برای تأمین داروها صد در صد تحت پوشش و حمایت مرکز مذکور قرار بگیرم. بنده نسخه و فاکتور دوره اول آمپول را به دکتر توکلی رئیس مرکز بهداشت سازمان ارائه دادم. آقای توکلی بعد از مدتی به بنده گفت که شورای تشکیل شده برای این امر و مرکز بهداشت سازمان اعلام کرده 90 درصد هزینه را متقبل می‌شود و 10 درصد باقیمانده بر عهده خودم خواهد بود. این موضوع باعث خوشحالی من شد اما بعد از مدتی رئیس مرکز بهداشت سازمان صدا و سیما گفت که شورا اعلام کرده مرکز امکان تأمین این داروها را ندارد.

عبدالهی با اشاره به ارائه پاسخ منفی مرکز بهداشت سازمان صدا و سیما بعد از گذشت 2 ماه، تصریح کرد: برای من عجیب بود که با وجود دستور آقای ضرغامی و علیرغم اینکه دکتر توکلی در ابتدا گفته بود که مرکز بهداشت سازمان 90 درصد هزینه آمپول‌ها را متقبل می‌شود، بعد از 2 ماه پاسخ کاملا منفی به من داده شد.  قیمت آمپول‌های مورد نیاز مدام رو به افزایش است و در آخرین پیش فاکتوری که از هلال احمر در تاریخ 10 خردادماه سال جاری گرفتیم بهای یک دوره شامل 6 آمپول 105 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به تأخیر 2 ماهه در تزریق دوره دوم آمپول‌های مورد نیاز گفت: فاصله بین هر دوره باید 14 روز باشد ولی چون 2 ماه از تزریق دوره اول زمان گذشته، باز هم شیمی درمانی می‌شوم که البته این شیمی درمانی نیز به گفته پزشک معالج نمی‌تواند در بهبود وضعیت بیماری تأثیر مثبت داشته باشد.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com


مطالب پیشنهادی:
اشاره غیر مستقیم فرزاد حسنی به طلاقش در پاسخ به "چرا بعضی از ما فضولی می کنیم؟"
مریلا زارعی, حسن فتحی, کمال تبریزی و ...خالق "پدر سالار" را بدرقه کردند + تصاویر
پوستری که روزهای صبر را به صابر ابر گوشزد کرد+ عکس
کپل، نارنجی، دم باریک و...سی سال بعد چه شکلی شدند؟
شعری از سیمین بهبهانی که اوباما خواند + بازتاب جهانی مرگ سیمین