حضور سینمای ایران در جشنواره ونیز
سینمای ایران با سه فیلم بلند در هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز شرکت می کند.
سه فیلم ایرانی ˈقصه هاˈ، ˈبچهˈ و ˈملبورنˈ در هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز که به مدیریت ˈآلبرتو باربراˈ از فردا (چهارشنبه) آغاز خواهد شد، شرکت دارند.

جشنواره بین المللی فیلم ونیز امسال نیز همانند سال های گذشته متشکل از چهار بخش اصلی ˈونیز 71ˈ، ˈخارج از رقابت هاˈ، ˈافق هاˈ و ˈ ونیز کلاسیکˈ است.

در بخش مسابقه جشنواره ونیز تحت عنوان ˈونیز 71ˈ مجموعا 20 فیلم از کشورهای مختلف جهان از جمله فیلم ایرانی ˈقصه هاˈ ساخته رخشان بنی اعتماد به رقابت با یکدیگر برای کسب جایزه شیر طلایی می پردازند.

فیلم سینمایی ˈقصه هاˈ که در سال 1390 ساخته شد، سیزدهمین فیلم رخشان بنی اعتماد است و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر نیز اکران شد.

در بخش ˈافق هاˈ نیز مجموعا 32 فیلم از جمله فیلم کوتاه ایرانی ˈبچهˈ ساخته علی اصغری و در بخش ˈخارج از رقابت هاˈ 19 فیلم و در بخش ˈونیز کلاسیکˈ 32 فیلم شرکت کرده اند.

فیلم ایرانی ˈملبورنˈ ساخته نیما جاویدی نیزدر قسمت مسابقات جنبی بخش هفته منتقدان شرکت کرده و به عنوان فیلم افتتاحیه این بخش اکران خواهد شد.

این دور از جشنواره بین المللی فیلم ونیز با اکران فیلم ˈبردمنˈ ساخته ˈآلخاندرو گونزالس ایناریتوˈ از روز 27 ماه اوت (پنجم شهریور ماه) آغاز و تا ششم سپتامبر (15 شهریور) ادامه خواهد داشت.

هیات داوری بخش افق ها در دور قبلی این جشنواره در سال 2013 جایزه ویژه برای ˈنوآوری در محتواˈ را به فیلم ایرانی ˈماهی و گربهˈ ساخته شهرام مکری اهدا کرد.

جشنواره فیلم ونیز، قدیمی ترین و یکی از بزرگ ترین جشنواره های سینمایی جهان محسوب می شود. این جشنواره نخستین بار در سال 1932 میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره هایی مانند کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان است.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir


مطالب پیشنهادی:
ابوالفضل پورعرب, هنگامه قاضیانی و میلاد کی مرام در مراسم تجلیل جمشید هاشم پور توسط عوامل "هاری" + تصاویر
"شهر موشها" دیگر شهرها را نابود نکند؟!!
چرا جیمزباند بعد از 50 سال هنوز جذاب است؟
آیا زنان ایران زمین مولف موسیقی در ایران هستند؟
درباره هر چیز سیاسی در هالیوود صحبت کن... مگر غزه!