تلویزیون فرقی بین دوغ و دوشاب نمی گذارد!!
تلویزیون شرایط خیلی نامساعد و نامناسبی دارد، خیلی از هنرمندان و افرادی که خاستگاه‌شان تلویزیون بوده از آن دور شده‌اند و به خاطر برخورد مسئولان دیگر تمایلی ندارند که در این رسانه همکاری کنند.
کمال تبریزی-کارگردان سریال «سرزمین کهن»- ورودش به شبکه نمایش خانگی را به دور از حاشیه‌های پیش‌آمده‌ی «سرزمین کهن» دانست و و درباره دلایل ورودش گفت: ورودم به این شبکه اصلا به حاشیه‌های سریال «سرزمین کهن» مربوط نمی‌شود، بلکه مربوط به خود تلویزیون است.
 
این کارگردان سینما و تلویزیون عنوان کرد: به هر حال «سرزمین کهن» کاری است که خیلی برایش هزینه شده و قطعا به یک نقطه‌ای خواهد رسید و زمان پخشش هم فرا می‌رسد و این مجموعه در نهایت کامل خواهد شد؛ ضمن اینکه با ورودم به شبکه نمایش خانگی قرار نیست از این به بعد فقط در این شبکه کار کنم و حتما در تلویزیون هم فعالیت خواهم داشت اما اگر شرایط تلویزیون مثل الان با مسئولانی که در حال حاضر در تلویزیون هستند، باشد فکر می‌کنم نه تنها من بلکه بسیاری از هنرمندان و همکارانم تمایل ندارند که در چنین شرایطی در تلویزیون کار کنند چرا که متأسفانه برای تلویزیون فرقی بین دوغ و دوشاب وجود ندارد و شاید گاهی اوقات برعکس هم اتفاق بیفتد.
 
تلویزیون شرایط نامساعدی دارد
 
او ادامه داد:به دلیل اینکه تلویزیون شرایط خیلی نامساعد و نامناسبی دارد خیلی از هنرمندان و افرادی که خاستگاه‌شان تلویزیون بوده از آن دور شده‌اند و به خاطر برخورد مسئولان دیگر تمایلی ندارند که در این رسانه همکاری کنند. دوری از تلویزیون برای هنرمندان، درست مثل ریختن مخاطب برای تلویزیون است و همین ارتباط هم میان اهالی هنر و تلویزیون به وجود آمده و تمام اتفاقات هم به خاطر نوع برخورد و مدیریت غلطی است که متاسفانه در تلویزیون حاکم است.
تبریزی سپس از علاقه‌اش به کارهای تلویزیونی گفت: من فکر می‌کنم اگر شرایط تلویزیون تغییر کند، خودم شخصا بازهم دوست دارم در تلویزیون کار کنم؛ چرا که تلویزیون مخاطبان خاص خود را دارد و خیلی از افرادی که در جامعه هستند ممکن است حتی وسع خریدن 3000 تومان دی وی دی را هم نداشته باشند ولی بالاخره یک تلویزیون جمع و جور در خانه‌هایشان دارند که بتوانند برنامه‌ها را دنبال کنند.

تلویزیون کی به روزهای خوبش برمی‌گردد؟
   
این کارگردان همچنین بیان کرد که مهم این است که ما بتوانیم در تلویزیون کاری را که به لحاظ مضمون و برخورد با مخاطب درست است، انجام بدهیم؛ در این صورت است که تلویزیون می‌تواند به روزهای خوبش برگردد. در گذشته سریال‌های زیادی داشتیم که شهر را خلوت می‌کردند ولی مدت مدیدی است که دیگر در تلویزیون از این گونه آثار دیده نمی‌شود.
وی در بخشی دیگر از این گفت‌و‌گو درباره ورود کارگردانان سینما و تلویزیون به عرصه شبکه نمایش خانگی توضیح داد: فکر می‌کنم ورود شخص من و آقایان فتحی و میرباقری به شبکه نمایش خانگی، دو تاثیر می‌تواند داشته باشد. یکی جلب توجه دیگران و کارگردانان ارزشمند دیگر که قطعا می‌توانند در این شبکه فعالیت‌های خوبی داشته باشند و در واقع ما راه را برایشان باز می کنیم این درحالی است که کار کردن در این شبکه هم شرایط خاص خودش را دارد. دوم اینکه با ورود کارگردانان به شبکه نمایش خانگی رقابت خوبی در عرصه سریال سازی در مواجهه با تلویزیون ایجاد می‌شود، یعنی حداقل خود تلویزیون و مسئولان متوجه می‌شوند که برای جذب مخاطب یک اصول و قواعدی را باید رعایت کنند.
 
امیدوارم «ابله» اولین و آخرین کارم در شبکه نمایش خانگی نباشد
 
تبریزی در ادامه درباره سریال جدید «ابله» برای پخش از شبکه نمایش خانگی مطرح کرد: امیدوارم «ابله» که تجربه جدید و اولین تجربه‌ام در شبکه نمایش خانگی است به گونه‌ای باشد که ادامه داشته باشد و اولین و آخرین بارمان نباشد. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم در آینده این مسیر را ادامه بدهیم.
وی سپس از کلید خوردن این مجموعه طنز خبر داد و گفت: «ابله» از 10 شهریور ماه کم کم آماده تصویربرداری می‌شود و از 20 مهرماه امسال اولین قسمتش وارد بازارمی‌شود.
او همچنین درباره لوکیشن‌های سریال «ابله» توضیح داد: این مجموعه لوکیشن‌های مختلفی دارد اما به دلیل هویتی که اینگونه کارها دارند ما سعی کردیم در لوکیشن‌های به خصوصی کار کنیم ولی در نهایت با فیلمنامه‌ی خاصی که آقای طالب‌نژاد برای «ابله» نوشته است، به نوعی یک «سرزمین کهن» دیگری نوشته است؛ البته با فضای طنز که من فکر می‌کنم تا به حال چنین فضایی در سریال سازی نداشته‌ایم.
کارگردان «ابله» به داستان سریال «ابله» اشاره کرد و گفت: این مجموعه درباره زندگی یک نویسنده سینمایی است که داستان‌های پلیسی و جنایی می‌نویسد و به خاطر تخیلات قوی‌اش وارد ماجراهایی می‌شود و او را با موقعیت‌هایی روبرو می‌کند که نمی‌داند این موقعیت‌ها جزو تخیلاتش است یا خیر. امیدوارم قصه جذابی برای مردم باشد.
 
برای ادامه «سرزمین کهن» منتظر تیم جدید صدا‌و‌سیما هستیم
 
وی سپس در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران حاضر در حاشیه مراسم افتتاحیه سریال «ابله» که شامگاه گذشته-چهارشنبه(پنجم شهریور ماه) برگزار شد،‌ درباره بازگشت «سرزمین کهن» به آنتن تلویزیون و ادامه آن گفت: مدیران و مسئولان تلویزیون هنوز برای پخش «سرزمین کهن» به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و من فکر نمی‌کنم بتوانیم با آنها به تعامل برسیم؛ بنابراین منتظریم تا یکسری تغییرات صورت بگیرد و سپس حتما با تیم جدیدی که وارد سازمان صدا‌و‌سیما می‌شود گفتگو خواهیم کرد تا در نهایت به نتیجه برسیم.
او در عین حال ابراز امیدواری کرد و گفت: دلم روشن است که مشکل «سرزمین کهن» به زودی حل می‌شود و به آنتن تلویزیون بر می‌گردد.
 
و اما کلام آخر به سابقه درخشان مهران مدیری ختم شد
 
کمال تبریزی در پایان گفت‌و‌گویش با خبرنگاران درباره حضور کارگردانان مطرح به شبکه نمایش خانگی از جمله مهران مدیری بیان کرد: مهران مدیری از کارگردانان سینما نیست اما آقایان میرباقری، فتحی و بنده سینمایی هستیم. ما در واقع با ورودمان به شبکه نمایش خانگی می‌خواهیم کسانی را که در عرصه سینما کار می‌کنند و نوع ارتباطاتشان فرق می‌کند بیشتر به سمت سریال سازی بکشانیم؛ این در حالی است که آقای مدیری خودش سابقه قدیمی و درخشانی دارد و همیشه کارهایش خاص است و بیشتر از ما می‌تواند موفق باشد؛ چرا که اصولا جنس کارهای مدیری با ما خیلی تفاوت دارد و همیشه جایگاه خاص خودش را دارد.
 
ما بیشتر منظورمان این است که حال و هوایی که در سینما وجود دارد در قالب سریال وارد شبکه نمایش خانگی کنیم؛ کما اینکه همین اتفاق در همه جای دنیا می‌افتد. در حال حاضر هم ارتباط با سریال سازی قوی شده است و شکل و شمایل تازه‌ای پیدا کرده است.

 گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
گریم روحانی فتوشاپ نیست!!
کنسرت های در راه شهریور ماه
نگار جواهریان با قندون جهیزیه می آید!
 پدر همسر مهناز افشار: در برابر بی حیایی ها تنها سکوت می کنم!
 حمال هایی که قرآن را تفسیر می کردند!!