کتابخانه ای روی آب!
یکی از جاذبه‌های توریستی-تاریخی است که مردم از آن به‌عنوان موزه بازدید می کنند.
در رودخانه هودسون شهر نیویورک کشتی قدیمی بخاری وجود دارد که قرار است به یک کتابخانه شناور تبدیل شود. پیش‌تر ازاین کشتی برای فعالیت های اجتماعی استفاده می شده است.
کشتی بخار «لیلاک» روی رودخانه هودسون یکی از جاذبه‌های توریستی-تاریخی نیویورک است که مردم از آن به‌عنوان موزه بازدید کرده‌ و حالا قرار است به عنوان کتابخانه سیار از آن استفاده شود.

این کشتی بعد از انجام یک سری فعالیت‌های متعدد برای شهروندان آمریکایی قرار است در کارکرد جدید مورد آزمایش قرار گیرد و در برنامه‌ای موقت از ششم سپتامبر تا سوم اکتبر سال جاری قرار است این کشتی تبدیل به یک کتابخانه شناور شود که بیشتر کتاب‌های آن را مؤسسات خیریه تأمین خواهند کرد. 

به گفته «بیترایس گلاو» هنرمند و مجری این طرح در حال حاضر 400 کتاب به این کتابخانه شناور اهداء شده است. وی می‌گوید این کتابخانه فرصت خوبی برای شهروندان آمریکایی برای گذراندن اوقات خود و ارتباط با دیگران خواهد بود. 

انتشارات و مؤسسات بسیاری برای اجرای این طرح کمک کرده‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان به آگلی داکلینگ پرس، استرنبرگ پرس، موزه هنر کوئینز ، مرکز کتاب‌های هنری، خانه شعر نیویورک، نایتبوت بوکس، صندوق مالی فرانکلین و کتابخانه فولیو اشاره کرد. 

در این کتابخانه برنامه‌های جانبی مثل نمایش آثار هنری درباره ادبیات نیز به اجرا درخواهند آمد. در این کتابخانه فضایی برای کتاب خواندن شهروندان نیز در نظر گرفته‌شده است. 

گفتنی است بعد از تعطیلی این کتابخانه شناور، کتاب‌های آن به مدارس محلی اعطا خواهد شد

 گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ibna.ir

مطالب پیشنهادی:
گریم روحانی فتوشاپ نیست!!
کنسرت های در راه شهریور ماه
نگار جواهریان با قندون جهیزیه می آید!
 پدر همسر مهناز افشار: در برابر بی حیایی ها تنها سکوت می کنم!
 حمال هایی که قرآن را تفسیر می کردند!!