مردم برای حل مشکل مالی «آتقی» اعلام آمادگی کردند
بعد از اینکه آخرین گفت‌وگوی او منتشر شد، مردم خواستار کمک به آتقی شدند.
جواد گلپایگانی یا همان «آتقی» آیینه عبرت حالا دیگر تنها نیست بعد از اینکه آخرین گفت‌وگوی او منتشر شد، مردم خواستار کمک به آتقی شدند تا به زندانی که 13 سال زندانی بود برنگردد.
 
این متن در پاسداشت درخواست کمک مردم نوشته شده است که هر زمان لازم بوده است یاری می‌دهند. من خبرنگار مقصر بودم که خبری از آتقی نگرفتم و شما هنرمند مقصر بودید به رسانه نگفتی جواد گلپایگانی را فراموش کردید به رسانه‌ای نگفتی آتقی پشت میله‌های زندان است. این زندان را من و تو برای او ساختیم . وگرنه مردم ما همیشه کمک کرده‌اند.
«خسته‌ام خسته‌ام» این آخرین دیالوگ جواد گلپایگانی است که کسی جز او این اسم را نمی‌شناسد 13 سال زندانیان او را به اسم آتقی صدا می زنند.
 
آتقی (جواد گلپایگانی) انگار پشت دیوارهای بلند زندان و پشت دیوارهای بلندی که من و تو ساختیم که دیگر صدا به صدا نمی‌رسد از خاطره‌ها رفته است. مانند همه افرادی که در کنار ما زندگی می‌کنند و شاید از خاطره‌ من و شما رفته باشند.یعنی درست وقتی کنار هم هستیم همدیگر را فراموش می‌کنیم چه برسد به پرواز پرنده رویا، پرنده مردنی است، پرنده متولد می‌شود تا به دل آسمان آبی بزند، پر بگشاید. لاجرم پرنده مردنی است اما پرواز پرنده مردنی ماندنی است.
 
اما پرنده وجود همه ما گاهی اوقات خسته می شود و انگار نمی‌خواهد پر بگشاید، پاسخ این پر نکشیدن را در این جملات جستجو کنید، «شاید عمرم در همین کلاف سردرگم تمام شود»،‌«دلم می‌خواهد بیرون بیایم و کار کنم اما عمرم سوخت»، «در این مدت دو بار سکته کردم، یک بار قلبی و بار دیگر مغزی، دست راستم بی‌حس شد و حس می‌کنم آخرین اخطارها را از زندگی گرفتم»، «حتی امکان عمل جراحی هم ندارم،‌چون بیمه‌ام در خانه سینما هنوز درست نشده است». این جملات آخرین دیالوگ یک معتاد در حال احتضار نیست، این جملات صحبت‌های جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی در سریال آئینه عبرت در سریال‌های سال‌های دور صدا و سیما است که مردم را پای گیرنده میخکوب می‌کرد و آتقی نقل همه مجالس و شب‌نشینی‌ها بود.
 
جواد گلپایگانی بازیگر سریال آتقی در نقش یک معتاد که جزء نخستین ستاره‌های صدا و سیمای بعد از انقلاب است، موفق شده شخصیت معتاد را در تلویزیون تیپ‌سازی کند.
اما متاسفانه در پی یک بدبیاری سمج 13 ساله پرنده رویای جواد گلپایگانی (آتقی) در زندان لانه کرده است و دیگر نمی‌تواند پرواز کند، رویای او به پایان نزدیک است. خودش در آخرین گفت‌وگو منتشر شده تاکید کرده است «شاید عمرم در این کلاف سردرگم تمام شود».
 
او 13 سال قبل در یک تصادف اتومبیل بدون بیمه موجب مرگ یکی از هموطنان شده است، چون توان پرداخت دیه را نداشت، 13 سال اسیر میله‌های زندان است.
 
این درحالی است که جواد گلپایگانی قبل از بازیگر شدن یک بنگاه ماشین نزدیک میدان گمرک داشته است از وضع مالی خوبی هم برخوردار بوده است اما برای رسیدن به رویایش یعنی سینما، خانه‌اش را فروخته و در فراز و فرود سینما متضرر و مستأجر شده است.
 
این بازیگر و تهیه‌کننده سینما و بازیگر نقش موفق سینما در فروردین 80 بر اثر بدبیاری راهی زندان شده است و 13 سال است که در حسرت آزادی و کار است تا بار دیگر بازیگر جعبه جادویی و میهمان خانه‌های ما شود. اما گره کار او با 72 میلیون تومان حل می‌شود

 
 گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
 www.seemorgh.com/culture
منبع:sima.jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی:
نقدی بر بهترین فیلم سال 
سرانجام کاسۀ صبر مرضیه برومند لبریز شد!
بازیگرانی که دکتر شدند
سایه
شهرموش‌ها با رکوردی بی سابقه به فروش رسید