پول مردم در تهران تنها کفایت زنده ماندشان را می‌کند
بنی اعتماد: مردم جهان باید این مسئله را مد نظر داشته باشند که همواره تصمیماتی در سطح بین الملل زندگی مردم عامی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. من حقیقتا دوست دارم که این تحریم ها برداشته شود، کسی باید پاسخگوی مردم ایران باشد.
فیلم «قصه ها» ساخته «رخشان بنی اعتماد» در دو نوبت صبح و عصر روز پنج شنبه همزمان در دومین روز از هفتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد.

این فیلم در چند قصه کوتاه و با محوریت شخصیت فیلم های قبلی «بنی اعتماد» نگاهی سیاسی و غیرواقعی به مشکلات موجود در جامعه ایران دارد.

«بنی اعتماد» در کنفرانس مطبوعاتی که پس از اکران فیلمش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین چیز در داستان و به طور کلی پروژه «قصه‌ها» پذیرش آن در سطح کشور (ایران) است، آن باید انعکاس دهنده زندگی مردم باشد.

بنی اعتماد گفت: بخشی از هدف فیلم این بود که به مخاطب نشان دهد که تحریم های بین المللی به خاطر تعطیلی برنامه هسته ای ایران تا چه حد به زندگی روزانه مردم ضرر و زیان می رساند.

وی متذکر شد: وضعیت اقتصادی در ایران بحرانی است و این به دلیل تحریمی است که حقیقتا مردم ایران تاوان آن را می دهند. کودکان ما، از بیماری های جدی چون سرطان رنج می برند که اینها حقیقتا نتایج همان تحریم است.من حقیقتا دوست دارم که این تحریم ها برداشته شود، کسی باید پاسخگوی مردم ایران باشد.

 وی افزود: مردم جهان باید این مسئله را مد نظر داشته باشند که تصمیماتی در سطح بین الملل همواره زندگی مردم عامی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

رویترز در ادامه این گزارش نوشت: آنچه که تهران را تاریک، غم انگیز و متروک نشان می دهد، زندگی مردمی است که تنها پولشان کفایت زنده ماندنشان را می دهد و زمانی که مجبور به تحمل شرایط دهشتناک بروکراسی، بیکاری، اعتیاد به مواد مخدر و خیانت همسر این شرایط برایشان زجرآورتر می شود.

 
خبرگزاری ای بی سی نیز در گزارش خود از کنفرانس مطبوعاتی فیلم «قصه ها» نوشت: فیلم قصه ها به سرعت و در خیابان ها، خانه ها و اتومبیل ها فیلمبرداری شده ولی کارگردان آن می گوید: این فیلم یک فیلم زیرزمینی نیست و همان سختی های متدوال و معمول  در فرایند تولید را داشته است که شادی حاصل از ساخت فیلم همه این سختی ها را تخفیف داد.

بنی اعتماد در پایان کنفرانس مطبوعاتی فیلمش در جشنواره ونیز متذکر شد: در صورتی که فیلمم در ایران اکران نشود آن را در هیچ جشنواره ای به نمایش درنخواهم آورد.

بنا بر این گزارش، هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز از چهارشنبه افتتاح شده و تا 15 شهریور به کار خود ادامه خواهد داد.

جشنواره امسال ونیز تاکنون با حواشی نیز روبرو بوده است که از جمله آنها قرار دادن صندلی خالی به یاد «مهناز محمدی»، مستند ساز ایرانی در گوشه ای از سالن است.

 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
 www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی:
سرانجام کاسۀ صبر مرضیه برومند لبریز شد!
بازیگرانی که دکتر شدند
سایه
شهرموش‌ها با رکوردی بی سابقه به فروش رسید
 نقدی بر بهترین فیلم سال