روزنامه نگاران نگران نباشند!
حسن روحانی در نشست خبری اخیر خود عنوان کرد قول‌هایی را که به انجمن‌ها داده فراموش نکرده است و جای هیچ نگرانی نیست.
«بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران» مدت‌هاست به یکی از دغدغه‌های اهالی رسانه بدل شده، یک سال هم از وعده‌ی رییس جمهور برای روشن شدن تکلیف این انجمن می‌گذرد اما اهالی رسانه هنوز با پاسخ روشنی مواجه نیستند.

 چهارمین نشست خبری روحانی از ابراز نگرانی اهالی رسانه درخصوص زیر سوال رفتن استقلال انجمن صنفی روزنامه‌نگاران خالی نبود. در مقابل، رییس‌جمهور هم با گفتن جمله‌ی «نگران نباشید» سعی در پاسخگویی به این پیام رسانه‌ای داشت.

حسن روحانی در جمع خبرنگاران رسانه‌ها وقتی با پیغامی درباره‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و ابراز نگرانی خبرنگاران مواجه شد، از بردن لایحه‌ای به مجلس گفت و گفت: دولت به فکر تهیه‌ی لایحه‌ای در این باره است و اگر ببینیم راه فعلی به نتیجه نمی‌رسد لایحه‌ای را تقدیم مجلس خواهیم کرد.

رییس جمهور تاکید کرد که دولت در بعضی زمینه‌ها باید با قوای دیگر همکاری کند و اینگونه نیست که هر کدام یک تصمیمی بگیرند.

او بیان کرد: قوا باید با هم هماهنگ باشند و گاهی این هماهنگی‌ها و به تفاهم رسیدن‌ها زمان می‌برد.

رییس‌جمهور به اهالی رسانه و سایر صاحبان انجمن‌ها و اصناف اطمینان داد، قول‌هایی که به مردم، انجمن‌ها و اصناف داده از یاد نبرده است.

اما آنچه مسلم است در این پرسش و پاسخ هم اهالی رسانه با توضیح روشنی درباره‌ی بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و زیر سوال نرفتن استقلال این انجمن مواجه نشدند.

اما در حالی بر نگران نبودن اهالی رسانه تاکید می‌شود که برخی از اساتید ارتباطات در این روزها به انگیزه «بررسی پیش‌نویس قانون سازمان نظام رسانه‌ای» ابراز عقیده کرده‌اند که «دولت به این نتیجه رسیده است که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را نمی‌تواند باز کند چرا که در اختیاراتش نیست و آنهایی هم که تا به حال از طریق دولت دنبال این ماجرا بودند، نقش بر آب می‌زدند.»

آنها می‌گویند: «قوه قضاییه این انجمن را تعطیل کرده و انجمن دیگری هم شکل گرفته است. اساسا دولت در مقامی نیست که انجمن شکل‌گرفته جدید را تعطیل کند و انجمن قبلی را مجددا راه بیندازد؛ بنابراین دولت دیده است که نمی‌تواند این کار را انجام دهد، پس گفته یک سازمانی را تشکیل دهیم و همه را دور هم جمع کنیم. اصولا مساله را پاک کنیم.»

چندی پیش نیز اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نسبت به صحبت‌های رییس جمهور در این مورد که «دولت لایحه‌ای را در زمینه انجمن مربوط به صنف خبرنگاران تهیه خواهد کرد تا این انجمن بتواند در زمینه کار خبرنگاران فعال باشد» ابراز تأسف کرده و واکنش نشان داده بودند؛ آنها تاکید کردند که روزنامه‌نگاران تشکل صنفی خود را دارند و تنها منتظر بازگشایی آن هستند.

اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در نامه‌ی اخیر خود ابراز نگرانی کرده بودند که قول‌ها و وعده‌ها به فراموشی سپرده شده است. اما حسن روحانی در نشست خبری اخیر خود عنوان کرد که قول‌هایی را که به انجمن‌ها داده فراموش نکرده است و جای هیچ نگرانی نیست.

 
 تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
  www.seemorgh.com/culture
 منبع: isna.ir
  
 
مطالب پیشنهادی:
 نابودی مقبرۀ شاعر آیینه ها
با چند میلیون می توان خواننده شد؟!
نویسنده‌ ماهی سیاه کوچولو را از آب گرفتند!
اگر من را بزنی هم حرف نمی زنم!
رخشان بنی اعتماد, پیمان معادی و حبیب رضایی روی فرش قرمز 71 جشنواره ونیز برای فیلم "قصه ها" + تصاویر