ممیزی‌ها ربطی به دولت‌ ندارد!
مازیار میری: در هر دوره‌ای ممیزی‌ وجود داشته که به نظرم اصلا ربطی به دولت‌ها هم ندارد.
مازیار میری - کارگردان سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» - در خصوص وجود ممیزی‌ها و خط قرمز‌های حاکم بر تلویزیون گفت: قطعا وجود ممیزی‌ها آزاردهنده است و در هر دوره‌ای این اتفاق وجود داشته که به نظرم اصلا ربطی به دولت‌ها هم ندارد.

این کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به این پرسش که در رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای و سریال‌های شبکه نمایش خانگی، کارهای تلویزیونی با وجود خط قرمزها چقدر از شانس جذب مخاطب برخوردارند؟ بیان کرد: در هر دوره‌ای ممیزی‌ها به شکل سلیقه‌ای وجود داشته است و متاسفانه مدیران فرهنگی ما سلیقه‌هایشان را در کارها اعمال می‌کنند اما امیدوارم با تمام این مشکلات، بین سازندگان اثر و کسانی که کار فرهنگی می‌کنند، چه در سینما و چه در تلویزیون اعتماد به وجود بیاید و شرایطی پدید آید که حرف یکدیگر را نسبت به شرایط زمانه درک و با همکاری یکدیگر کار کنیم.

وی که در حاشیه بازدید مدیر شبکه دو از سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، درباره قصه سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» گفت: آنچه که برایم در این مجموعه جذاب بود و موجب شد تا علاقه‌مند شوم این سریال را کار کنم، نگاه ویژه به نسل جوان سرزمینم است؛ به ویژه در شرایط سختی که در حال حاضر در آن هستیم اما گروه با هم‌فکری‌ کارهایی در داستان انجام می‌دهند که شاید باورش برای بسیاری از مردم ما سخت باشد؛ این در حالی است که ما وظیفه داریم اطلاع رسانی کنیم و بگوییم می‌توانیم کارهایی انجام بدهیم و شرایطی را به وجود بیاوریم که اعتماد میان سازندگان بوجود بیاید.

او همچنین اضافه کرد: متن سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» و همچنین حضور رضا انصاریان به عنوان تهیه کننده نیز برایم جذاب بود؛ چرا که وی از جمله تهیه کنندگان خوش‌نام و باسابقه تلویزیون است.

میری در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد که سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» مشارکتی نیست و قرار نیست شرکت خاصی را تبلیغ کند.

این کارگردان در ادامه صحبت‌هایش درخصوص اینکه به شرکت تولیدکننده قطعات ماشین که لوکیشن اصلی «گاهی به پشت سر نگاه کن» هم هست، در این مجموعه چطور نگاه خواهد شد‌ که برای بیننده زننده نباشد؟ عنوان کرد: این شرکت اصلا قرار نیست تبلیغاتی داشته باشد اما آنچه که اهمیت دارد این است که به نظرم عدم حضور این دوستان در این شرکت می‌توانست به نوعی به ساخته نشدن این سریال نیز منجر شود؛ چراکه وقتی مجموعه‌ای در کارخانه ساخته می‌شود مسلما نمی‌شود کارخانه را در اختیار گرفت و کار کارگران را تعطیل کرد، به همین دلیل این دوستان بدون هیچ چشم داشتی نهایت همکاری را با ما کردند؛ تا جایی که این کار به من کارگردان مربوط می‌شود راجع به تبلیغات در این سریال حرفی زده نشده است.

میری سپس به روند تولید سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» اشاره کرد و گفت: حدود 62 روز است برای این مجموعه کار می‌کنیم و تا کنون 30 درصد از کل تصویربرداری تمام شده است. در کل شش الی هفت ماه دیگر تصویربرداری «گاهی به پشت سر نگاه کن» ادامه دارد.

کارگردان سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» با اشاره به زمان پخش سریالش یادآور شد: امیدوارم برای پخش این کار خیلی به ما فشار نیاورند و با آرامش کارمان را به سرانجام برسانیم تا بتوانیم در شرایط خوبی مجموعه را پخش کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه برای پخش سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» خودش چه زمانی را مدنظر دارد؟ بیان کرد: عید نوروز و ماه رمضان قطعا شرایط بهتری برای پخش سریال‌ها هستند، به ویژه ماه مبارک رمضان خیلی خوب است و آرزوی هر سازنده‌ای این است که کارش بیننده داشته باشد، بنابراین امیدوارم یکی از این مناسبت‌ها برای پخش سریال ما انتخاب شود.

میری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با خبرنگاران درباره حضور چهره‌های جدید تئاتری در سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» توضیح داد: افشین هاشمی مسئولیت انتخاب بازیگران این مجموعه را برعهده داشت که طی مشورت‌هایی که باهم داشتیم قرار شد برای این مجموعه به سراغ چهره‌های کارکرده‌ی تئاتری برویم که در کارهایشان خیلی شناخته شده نیستند؛ در حالی که همین بازیگران در تئاترهای خیلی خوبی حضور داشتند اما آن طور که باید و شاید دیده نشدند، در نهایت آنها هم قبول کردند که در کار ما حضور داشته باشند. در حال حاضر هم حس خیلی خوبی نسبت به گروه خوب بازیگران دارم و احساس می‌کنم کارمان با نیروی تازه و انرژی زیادی همراه است. امیدوارم در نهایت با کمک دوستان سریال خوبی ارائه شود.

میری درباره نام سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» به خبرنگاران اعلام کرد که حتما نام سریالش به زودی تغییر پیدا می‌کند؛ چرا که این نام برای یک مجموعه تلویزیونی طولانی است.

مازیار میری که مسئولیت اجرایی جشن خانه سینما را برعهده دارد، در پایان گفت‌وگوی خود در خصوص اینکه آیا همکاری با تلویزیون به مسئولیت فعلی‌اش در سینما لطمه‌ای وارد نکرده است‌؟ اظهار کرد: تا به حال خوشبختانه لطمه‌ای به کارم وارد نشده است. تمام سعی‌ام را کردم تا بتوانم وقت‌هایی که متعلق به سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» نیست، به جشن خانه سینما اختصاص بدهم و تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم هر دو کار را به نحو احسن اداره کنم.

وی همچنین درباره جزئیات جشن خانه سینما گفت: طی چند روز آینده در جلسه‌ای مطبوعاتی که با حضور دبیر جشنواره برگزار خواهد شد جزئیات بیشتر این جشن اعلام می‌شود. فقط در همین حد می‌توانم بگویم که شرایط امسال برای جشن خانه سینما ویژه است
 
 
 تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
  www.seemorgh.com/culture
 منبع: isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
نوآوری سیمین بهبهانی در غزل
نامۀ خواندنی یک ژاپنی به امام رضا
آنتونی کوئین نمی‌دانست فارسی را اینقدر خوب حرف می‌زند!
زندگی عاشقانه امین حیایی و نیلوفر خوش خلق
!خدا افرادی مانند پارسا پیروزفر را زیاد کند