پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی با پرواز بادکنک ها آغاز شد
عروسک‌ها از سراسر ایران و تعدادی از کشورهای جهان آمده‌اند تا در جشن و شادی ما شرکت کنند. امیدوارم دنیا هم سمت و سویی شادمانه پیدا کند تا دیگر هیچ کودکی در آن آزار نبیند و کشته نشود.
روز گذشته افتتاحیه جشنواره عروسکی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان جشنواره با استقبال زیاد کودکان و علاقمندان نمایش‌های عروسکی برگزار شد. در این جشن همه برای کودکان جهان آرزوی صلح و دنیایی بدون جنگ کردند.

اولین روز جشنواره بین المللی نمایش عروسکی برای خیلی ها از ما و بچه ها ماندگار شد. جشنی که علاوه بر بزرگترها، کودکان و عروسک ها نیز حضور داشتند. کارناوال عروسکی از خیابان فلسطین شروع شد و در نهایت به محوطه تئاترشهر رسید و در این فاصله بازی دهندگان عروسک ها، به همراه کودکان عروسک های خود را به حرکت درآوردند.

گروه های خارجی هم در این گردهمایی حضور داشتند و همراه نمایشگران ایرانی ، عروسک های خود را به حرکت درآوردند.

افتتاح جشنواره پانزدهم با سخنرانی مرضیه برومند دبیر این دوره صورت گرفت و در ادامه فاطمه معتمدآریا، حمید جبلی و مهتاب کرامتی هر یک از کودکان و رابطه آنها با نمایش های عروسکی گفتند و آرزو کردند که جهانی با صلح برای کودکان داشته باشیم. در ابتدای این مراسم، مرضیه برومند، دبیر جشنواره امسال نمایش عروسکی با بیان این‌که امیدوار است مثل این مراسم، همیشه مردم ایران و تهران را شاد ببیند، گفت: «عروسک‌ها از سراسر ایران و تعدادی از کشورهای جهان آمده‌اند تا در جشن و شادی ما شرکت کنند. امیدوارم دنیا هم سمت و سویی شادمانه پیدا کند تا دیگر هیچ کودکی در آن آزار نبیند و کشته نشود. به همین جهت، همیشه برای جهانی پر از صلح و آرامش که تمام کودکان در آن احساس امنیت کنند، از صمیم قلب تلاش می‌کنیم.»
 

وی ادامه داد: «امیدوارم این جشنواره زمینه سازی برای تداوم شادی‌هایمان باشد و عروسک‌ها کمک کنند که تمام مردم بتوانند، بهتر زندگی کنند، دنیا را بهتر ببینند و دیگر کسی در آن رنجیده نشود.»

در ادامه این مراسم، فاطمه معتمد آریا، بازیگر سینما و تئاتر نیز با اظهار خرسندی از این که شاهد شادی بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها در کنار هم است، خاطرنشان کرد: «حضور عروسک‌ها در شهر نشان‌گر نزدیکی دل‌های هنرمندان و مردم است. امیدوارم این روز استثنایی را تنها برای بچه‌ها ندانیم، بلکه آن را نشانه‌ای برای به دست آوردن آرامش، صلح، عشق و محبت میان یکدیگر به یاد بسپاریم.»

ز، بازیگر شناخته شده سینمای ایران و نماینده سازمان جهانی یونیسف هم با بیان این‌که حضور عروسک‌ها سبب نزدیکی قلب‌ها می‌شود، اظهار کرد: «مهربانی قلب‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند و شادی سبب می‌شود تا زندگی رنگ و بویی زیبا یابد.»

همچنین حمید جبلی، یکی از هنرمندان تئاتر و تلویزیون در عرصه نمایش‌های عروسکی، در سخنانی کوتاه یادآور شد: «به امید روزهایی که تنها صلح و شادی حاکم باشد و تداعی این مسئله را بتوانیم در زندگی همسایگان و دوستانمان نیز ببینیم.»

در ادامه، حسین طاهری، مدیرکل هنرهای نمایشی با خوشامدگویی به حاضران در این مراسم گفت: «امیدواریم روزی برسد که همه کودکان جهان در شادی زندگی کنند و سایه جنگ بر سرشان سایه نینداخته و هیچ غمی نداشته باشند.»

جشنواره با بالا رفتن بادکنک ها رسما کار خود را آغاز کرد و سپس گروه های نمایشی هر یک در نقطه ای از تئاترشهر به اجرای نمایش پرداختند.

در اولین روز از آغاز جشنواره نمایشگاه عکس های حمید جبلی در سریال «خونه مادربزرگه» در لابی تئاترشهر برپا شد و علاقمندان به تماشای این عکس ها رفتند.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی: 
پدر نیکول کیدمن در سنگاپور درگذشت
شوخی رهبر انقلاب با امیرمحمد
انتقاد از عکس‌های اینستاگرامی هنرمندان
چه کسی مانع همکاری گلزار و مهرجویی شد؟
آلبوم جدید سامی یوسف با اشعار مولانا!