هدفمان این بود که تماشاگران بدانند با عشق این کار را اجرا می‌کنیم و از سوی دیگر محتوا و داستان نمایش هم با این کار، هماهنگی داشت.
در دومین روز از پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی‌، گروه اجرایی نمایش «حاکمی که دیگرحاکمنیست» با قلب‌هایشان از تماشاگران استقبال کردند.

 تماشاگرانی که روز گذشته 23 شهریور ماه برای تماشای این نمایش به کارگاه نمایش تئاتر شهر آمده بودند، پیش از ورود به سالن، قلب‌های پلاستیکی قرمزی از اعضای گروه اجرایی دریافت کردند.

اکرم ابوالمعالی کارگردان این نمایش درباره‌ی توزیع این قلب‌ها گفت: تصمیم داشتیم به تماشاگران بگوییم که با عشق این کار را اجرا می‌کنیم و از سوی دیگر محتوا و داستان نمایش هم با این کار، هماهنگی داشت.

او درباره‌ی نمایش «حاکمی که دیگر حاکم نیست» بیان کرد: ابتدا می‌خواستم این کار را در فضای اسطوره‌ای تعریف کنم اما در بررسی‌های بعدی‌ام دیدم که شاید بتوان آن را به صورت عرفانی هم مطرح کرد، در نهایت سعی کردم یک کار اسطوره‌ای‌، عرفانی را به شکل فانتزی ارائه بدهم که اتفاق خطرناکی برای خودم بود تا یک محتوای سنگین را در یک فضای فانتزی ارائه بدهم.

ابوالمعالی همچنین درباره‌ی پانزدهمین جشنواره عروسکی و برخورد با گروه‌های نمایشی که از استان‌ها یا شهرستان شرکت کرده‌اند‌، اظهار کرد: من به عنوان نماینده استان اصفهان به جشنواره آمده‌ام و چون اولین گروه اجرایی در اولین ساعات جشنواره بوده‌ایم‌، مشکل خاصی نداشتیم، از روزی هم که متن پذیرفته شده خانم برومند با ما چندین بار تماس گرفت و شخصا پیگیر تمرینات گروه بودند اما مساله سخت افزاری در تئاتر عروسکی مشکلی همه‌گیر است و تنها مربوط به جشنواره نمی‌شود به هر حال تئاتر عروسکی نیاز به سالن مخصوص خودش دارد.

نمایش «حاکمی که دیگر حاکم نیست» درباره حاکمی است که قلبش را گم می‌کند و به سرزمین های دور دست سفر می‌کند تا آن را پیدا کند.

در پایان نمایش مرضیه برومند (دبیر پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی)‌ یک دسته گل به کارگردان نمایش هدیه کرد و ابوالمعالی هم یک قلب به او هدیه داد.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی: 
پدر نیکول کیدمن در سنگاپور درگذشت
شوخی رهبر انقلاب با امیرمحمد
انتقاد از عکس‌های اینستاگرامی هنرمندان
چه کسی مانع همکاری گلزار و مهرجویی شد؟
آلبوم جدید سامی یوسف با اشعار مولانا!