ناگفته‌هایی از انتخاب نماینده ایران برای اسکار
اسفندیاری درباره معرفی شدن فیلم «چند مترمکعب عشق» از افغانستان به اسکار گفت: این فیلم هم اگر اکران شده بود می‌توانست جزو کاندیداهای ما باشد.
امیر اسفندیاری گفت:از بین 58 فیلمی که شرایط معرفی به اسکار را داشت، بررسی‌ها صورت گرفت و تا یکی دو روز آینده و پس از رسیدن به جمع‌بندی نهایی، نماینده سینمای ایران معرفی خواهد شد که قطعا نماینده خوبی برای کشورمان خواهد بود.

سخنگوی کمیته انتخاب فیلم‌های ایرانی برای معرفی به اسکار با بیان اینکه هیأت انتخاب طبق روال گذشته انتخاب شد، نکته مهم در این دوره را تعامل با خانه سینما عنوان کرد و ادامه داد: سعی شد با توجه به فیلم‌هایی که داریم،از تمام وجوه مختلف از جمله فروش خوب و از لحاظ هنری، آثار مورد ارزیابی قرار گیرند که به یک فهرست 20 فیلم رسیدیم و در ادامه 10 فیلم انتخاب شدند.

وی افزود: آنچه باید در ادامه اتفاق بیفتد این است که این هیأت بتواند کارش را انجام دهد و با یک روند و پروسه درستی نماینده ایران را معرفی کند و طبیعتا مثل هر تصمیم‌گیری دیگری مشکلات خودش را خواهد داشت، اما سعی شده همه چیز درست اتفاق بیفتد.

اسفندیاری با اظهار امیدواری از اینکه این روند برای سال‌های بعد هم مورد توجه قرار گیرد، گفت: انتخاب فیلم برای اسکار یک کار ملی است و قطعا تعامل جاهای موثر باید وجود داشته باشد. خانه سینما که نماینده اصناف است،فارابی هم متولی برگزاری این جلسات از قبل بوده و سازمان سینمایی هم کلیه مسائل سینما را دربرمی‌گیرد که این تعامل می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

مدیر بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به اینکه چه شانسی را برای نماینده ایران در این دوره اسکار قائل است، اظهار کرد: ما نباید توقع داشته باشیم که هر سال اسکار بگیریم یا جزو پنج کاندید نهایی باشیم. این فرصتی برای سینمای مطرح ایران است که باید به بهترین شکل استفاده کنیم و حضور داشته باشیم. تلاش ما این است که از میان فیلم‌های اکران شده بهترین را انتخاب کنیم و در واقع از ظرف موجود بهترین استفاده را داشته باشیم.

اسفندیاری درباره معرفی شدن فیلم «چند مترمکعب عشق» از افغانستان به اسکار گفت: این فیلم هم اگر اکران شده بود می‌توانست جزو کاندیداهای ما باشد و افغانی‌ها با استفاده از قانون بهره‌گیری از نیروی خلاقه فیلم که ایران هم سال گذشته از آن استفاده کرده بود این فیلم را به عنوان نماینده‌شان معرفی کردند.

کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مرحله نخست ۱۰ فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «استرداد»، «امروز»، «برف»،‌ «تنهای تنهای تنها»، «چ»،‌ «خسته نباشید»، «خط ویژه»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «سر به مهر» را برای بررسی بیشتر انتخاب کرده است.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir
  
مطالب پیشنهادی:
شبِ هرگز
یکی از تفریحات کمند امیرسلیمانی
قرمز همیشه انار نیست
مژده به دوستداران سریال انقلاب زیبا
شعری که رهبری در جمع هنرمندان خواندند + تصویر