هیات انتخاب فیلم‌های ایرانی، فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی را به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی کرد.
رضا میرکریمی پس از معرفی فیلم «امروز» به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار 2015 درباره احساسش از این انتخاب گفت: از اعضای کمیته انتخاب متشکرم و هر فیلمی را از میان نامزدها انتخاب می‌کردند برایم قابل احترام بود.

این کارگردان ادامه داد: فیلم‌های شایسته‌ دیگری هم بودند که به دلیل عدم اکران جایشان در فهرست نامزدها خالی بود. به هر حال امیدوارم «امروز» نماینده خوبی برای سینمای ایران باشد.

میرکریمی درباره اینکه تصور نمی‌کند این انتخاب به دلیل ارسال نشدن فیلم «یه حبه قند» به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار در دو سال قبل بوده است، پاسخ داد: این را باید از اعضای کمیته انتخاب بپرسید. فقط در مورد خودم می‌توانم بگویم من خاطره طلبکارانه‌ای از آن موضوع نداشته و ندارم.

 هیات انتخاب فیلم‌های ایرانی، فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی را به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی کرد.

دیگر رقبای «امروز» فیلم‌های «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «استرداد»، «برف»،‌ «تنهای تنهای تنها»، «چ»، «خسته نباشید»، «خط ویژه»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «سر به مُهر» بودند که فیلم میرکریمی با توجه به آن‌چه «اکران موفق در ایران و بازخوردهای قابل تامل در جشنواره تورنتو» عنوان شده، نظر هیات انتخاب را برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی جلب کرده است.

البته فیلم «یه حبه قند» میرکریمی پیش از این در سال 1391 به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شده بود، اما در نهایت به دلیل تصمیم مسئولان وقت سینمایی که اسکار را تحریم کرده بودند، این فیلم موفق به راهیابی به آکادمی نشد.

«امروز» در حالی به عنوان بیست‌و ‌دومین نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی شده است که در سال 1390 فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی طلسم دریافت این جایزه از سوی ایران را شکست.

پیش‌تر هم فیلم «بچه‌های آسمان» ساخته‌ مجید مجیدی که در سال ۱۳۷۷ به عنوان نماینده‌ ایران به اسکار معرفی شده بود، برای اولین‌بار در جمع نامزدهای بهترین اسکار غیر انگلیسی‌زبان در سال ۱۹۹۹ انتخاب شد.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
 تصاویر پشت صحنه فیلم آتش بس 2
پروانگی
خاطرات هنرمندان سینما از روزهای مدرسه
چرا کیت وینسلت از تایتانیک بدش می آید؟!
نویسنده ها در مردن هم شانس ندارند!