مردی از هشتصد سال پیش که پرسشهای امروز ما را پاسخ می دهد
چرا جهان در دو دهه‌ اخیر به او روی آورده است و کتاب‌ها و مقالات فراوان درباره‌ او نوشته می‌شود؟!
مراسم روز بزرگداشت مولانا در شهر کتاب برگزار می‌شود.

 این مرکز فرهنگی در روز سه‌شنبه هشتم مهرماه ساعت ۱۶:۳۰، که روز بزرگداشت مولوی است، نشست هفتگی خود را به بررسی اندیشه‌ها و آثار مولانا و پاسخ‌های مولوی به پرسش‌های امروزی ما اختصاص داده است. این نشست با حضور دکتر محمدعلی موحد، دکتر شهرام پازوکی و دکتر مجتبی بشردوست برگزار می‌شود و علی‌اصغر محمدخانی کارنامه‌ مولوی‌پژوهی در یک سال گذشته را تحلیل و بررسی می‌کند.

از علاقه‌مندان به مولانا برای حضور در این نشست دعوت شده به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: «مولانا جلال‌الدین کیست؟ آیا مولانا فقیه، عارف، دانشمند، حکیم و به نوعی فیلسوف بود که دین، عرفان، دانش و فلسفه را چون ابزارهایی به کار گرفته بود تا آفریدگار جهان هستی و نیستی، کل کائنات و انسان را که بی‌ او کائنات بی‌معنا می‌ماند، بشناسد؟ چرا جهان در دو دهه‌ اخیر به مولانا روی آورده است و کتاب‌ها و مقالات فراوان درباره‌ او نوشته می‌شود؟ بی‌تردید مولانا از مردانی است که در طول تاریخ فراتر از مکان و زمان خویش گام برداشته‌اند. انسان امروز چه رویکردی به آثار مولانا دارد و به کدام پرسش بنیادین او پاسخ می‌دهد؟ مولوی که مرد دوران خود بود، می‌تواند مرد دوران ما نیز باشد؟ ما برای ساختن جهان مطلوب، چه بهره‌ای از مولانا می‌توانیم ببریم؟ مولانا چه نقشی در نزدیکی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها دارد؟ علم امروزی چه نسبتی با عرفان دارد؟ و بسیاری پرسش‌های دیگر درباره‌ مولانا و دنیای امروز.

هشتم مهر ماه روز بزرگداشت مولوی است و فرصت مناسبی است که بار دیگر این پرسش‌ها را با مولوی‌پژوهان در میان بگذاریم.»
 
 
گردآوری  : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
 تصاویر پشت صحنه فیلم آتش بس 2
پروانگی
خاطرات هنرمندان سینما از روزهای مدرسه
میتراحجار: درهالیوود نسبت به همدیگرخیلی بی رحمند!
نظر رهبر انقلاب درباره فیلم «مارمولک»