چرا ابوالفضل جلیلی فیلم نمی سازد؟!
دوستان خیالشان راحت باشد که فیلم من به جشنواره فجر نمی‌رسد و اگر هم برسد آن را ارائه نخواهم کرد.
 ابوالفضل جلیلی با انتقاد از مدیریت بنیاد سینمایی فارابی برای حمایت نکردن از ساخت فیلمش گفت: قرار است یک بنای جوان خراسانی برای ساخت «مسیر معکوس» 500 هزار تومان به من کمک کند‌ و بعد از آن با امید به خدا فیلمم را شروع خواهم کرد.

این کارگردان، درباره ساخت فیلم «مسیر معکوس» که پس از سال‌ها به عنوان اولین فیلمی که برای تولیدش پروانه ساخت دریافت کرده است‌ بیان کرد: پس از یکسال و اندی دوندگی و اینکه قرار بود رئیس سازمان سینمایی کمک کوچکی بکند تا فیلمم را کلید بزنم‌، سرانجام با نظر آقای جعفری جلوه (مدیر بنیاد سینمایی فارابی) این اتفاق نیفتاد و جریان حمایت از من برای ساخت فیلمم منتفی شد.

او در این‌باره گفت: طبق نظر ایشان داستان فیلم من با سلایق انقلابی مغایر است و به این ترتیب تمام درها را به روی من بستند. من هم به دلیل اینکه احساس کردم پیگیری‌ام برای حمایت مالی جهت ساخت فیلم بیشتر به التماس شبیه شده است‌ از دنبال کردن موضوع پشیمان شدم.

جلیلی اضافه کرد: درماه رمضان به واسطه مشکل بنایی با بنای جوانی که اهل خراسان بود آشنا شدم و او گفت که دوست دارد 500 هزار تومان پس اندازش را برای ساخت فیلم به من کمک کند.آن زمان از او فقط تشکر کردم اما الان که هیچ مقام دولتی به من کمک نکرد تصمیم گرفتم این کمک را به عنوان هدیه از یک فرد صادق بپذیرم و با همین مبلغ اندک فیلمم را شروع کنم.

او با بیان اینکه بقیه ماجرا هم به صاحب خراسان می‌سپارد افزود: به زودی مقدمات ساخت «مسیرمعکوس» را آغاز می‌کنم و البته دوستان خیالشان راحت باشد که فیلم من به جشنواره فجر نمی‌رسد و اگر هم برسد آن را ارائه نخواهم کرد بلکه قصد دارد این فیلم را هم مانند کنار فیلم‌هایی که ساخته‌ام تا خاک بخورد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در جشنواره فجر امسال با کمک‌های میلیاردی که آقای جعفری جلوه به فیلم‌های مورد تایید خود کرده است آثار موفقی را در جشنواره شاهد باشیم.

جلیلی در ادامه درباره فیلمهایی که قرار بود موسسه رسانه‌های تصویری آن را خریداری کند گفت: هشت فیلم من را به قیمت 160 میلیون تومان خریدند که 50 میلیون تومان آن به دلیل اینکه دولت قبلی مرا بدهکار کرده بود، کسر شد.

اودر این باره توضیح داد: قرار بود فیلم «شطرنج» را بسازم که به دلیل مسائلی این اتفاق نیفتاد یعنی در آن موقع آقای عباسیان که مسئول موسسه رسانه‌های تصویری بود با ساخت فیلم موافقت نکرد که البته من هم به دلیل تاخیری که در کار داشتم تا حدی مقصر بودم.

جلیلی درباره بازیگران فیلم جدید خود هم گفت: بازیگران اصلی من یک دختر و پسر17 ساله هستند که قرار بود از گروهی جوان برای بازی تست بگیرم اما با شرایط پیش آمده احتمالا از بازیگران حرفه‌ای سینما درخواست خواهم کرد تا اگردوست داشتند، بخش کوتاهی را به عنوان کمک در این فیلم بازی کنند چون «مسیر معکوس» به نوعی به داستان سینما مربوط می‌شود.

این کارگردان سینما همچنین درباره ورک‌شاپی که چندی قبل اعلام شد با همراهی «همراه اول» برگزار می‌شود،گفت: من 7 ماه با مسئولان همراه اول برای این موضوع مراوده داشتم و صادق‌ترین آدمی که در این مجموعه با من همکاری کرد مدیرعامل شرکت بود ولی مسئولان روابط عمومی آنقدر موضوع را پیچاندند تا در آخر گفتند که نمی‌ خواهند این کارانجام شود. در حالی که قرار بود این پروژه برای استعداد یابی از جوانانی که وضعیت مالی خوبی برای شرکت در کلاس‌های بازیگری ندارند با اسپانسری همراه اول انجام شود.

ابوالفضل جلیلی در پایان درباره جشنواره «شاپرک‌های شهر» هم که سال گذشته برای حمایت از کودکان کار برگزار شد، در پاسخ به اینکه آیا امسال هم این جشنواره برگزار می‌شود گفت: قرار نیست این جشنواره دوباره برپا شود که اگر هم می‌شد، من حضور نداشتم چون ظاهرا این اقدام فقط به نام
 بچه‌های کار بود اما در اصل کمکی به آنها نمی‌کرد.
  

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
آنچه مریلا زارعی، بابک حمیدیان و... در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت گفتند+تصویر
در سوگ شاعر آیینه ها
مهناز افشار در پشت صحنه فیلم"مرگ ماهی"+تصویر
ترویج پوشش نامعمول 2 زن در تلویزیون+تصویر
ماجرای محسن یگانه و احمدی نژاد