ستاره مشهور سینمای هند: هالیوود نه! سینمای
دیپیکا پادوکن, ستاره مشهور سینمای هند مایل است در فیلم‌های فرانسوی و ایرانی بازی کند.
شانزدهمین جشنواره مومبای در حال برگزاری است. امسال از بازیگر فرانسوی کا‌ترین دونوو در این جشنواره تجلیل شد. 

در حاشیه جشنواره نشستی با حضور ستاره سینمای فرانسه کا‌ترین دونوو، منتقد زن مشهور سینمای هند و مولف چند کتاب آنوپاما چوپرا و ستاره زن این روزهای هند دیپیکا پادوکن برگزارشد.



هرچند که کا‌ترین دونو و دیپیکا پادوکن نقاط مشترک زیادی نداشتند اما در این نشست در روز دوم از تجربیات خود در سینما گفتند، نظرشان را نسبت به سینمای جهان، هند و... ابراز کردند. دیپیکا اعلام کرد که علاقه‌ای به کارگردانی ندارد. اما فروش فیلم در هند اهمیت دارد. کا‌ترین دونوو که به سینمای کشورش به خاطر ساختن فیلم‌هایی با مضامین اجتماعی و زن محور افتخار می‌کرد پاسخ داد برخلاف هند و آمریکا شاید مسائل در اروپا متفاوت باشد. ما چندان نگران فروش فیلم‌‌هایمان در اروپا نیستیم.» 
 جالب آنکه هر دو ستاره سینما در این زمینه موافق بودند که در سینما فیلم خوب و عامه پسند گاهی با هم نقطه تلاقی ندارند. 
کا‌ترین دونوو گفت: «گاهی فیلمی که فکر نمی‌کنم با استقبال عالی روبه رو می‌شود فروش بی‌نظیری می‌کند...» 

دیپیکا در ادامه به خبرنگاران عنوان کرد که آماده است در فیلم‌هایی خارج از بالیوود نقش آفرینی کند. اما هدفش هالیوود نیست. او مایل است در فیلم‌های فرانسوی و ایرانی بازی کند. او حتی فیلمسارانی از این دو کشور را می‌شناسد که مایل است با آن‌ها همکاری کند. 

 «به نظرم سینمای فرانسه به اندازه سینمای هند زیبایی دارد این را قبلا هم گفته‌ام. از نظر من مدیوم به اندازه فیلمنامه و کارگردان اهمیت ندارد، اگر فیلمنامه خوبی به من پیشنهاد شود می‌پذیرم.» 
 «فیلم ارزشمند با بازی اودره توتو یکی ار فیلم‌های محبوب فرانسوی من است. فیلم‌های ایرانی هم تماشا کرده‌ام. بعضی از کارگردان‌ها را دوست دارم و برخی از فیلمسازانشان را می‌شناسم که دلم می‌خواهد با آن‌ها همکاری کنم.» گفتنی است که دیپیکا پادوکن سال گذشته جایزه بهترین بازیگر زن نقش نخست را از مراسم های ریز ودرشت سینمایی در هند گرفت. به زودی فیلم سال نو مبارک به کارگردانی فرح خان از او به نمایش عمومی در می آید.

گردآوری :گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:caffecinema.com

مطالب پیشنهادی:
آزاده نامداری از "کامران تفتی" و "آرش برهانی" تشکر کرد
اولین تصاویر از تست گریم "هانیه توسلی" در نهنگ عنبر
جدیدترین تصاویر "کتایون ریاحی" در آلمان و خبر از چاپ کتابش
واکنش "آزاده نامداری" به خبر ممنوع التصویر شدنش
آنچه بر امام حسین علیه السلام در چنین روزی گذشت