خاطرات روزگار سرکشی گوشه‌هایی از زندگی تقی مکی نژاد یکی از اعضاء حزب توده ایران
یکی از ویژگی‌های اصلی "خاطرات روزگار سرکشی" ، روایت صاحب خاطرات از چگونگی سازماندهی اعتصاب دانشجویان دانشکدة فنی در سال 1314 است. مکی‌نژاد سازماندهندة اصلی این اعتصاب بود.
کتاب خاطرات روزگار سرکشی(گوشه‌هایی از زندگی تقی مکی نژاد یکی از اعضاء گروه پنجاه و سه نفر و فعالان حزب توده ایران) به کوشش یوسف نیک فام منتشر شد.

نگاهی به زندگی تقی مکی نژاد، خاطرات و یادداشت‌های تقی مکی نژاد، گفت‌و‌گویی با تقی مکی نژاد، پیوستها(نمونه‌ای از آراء و آثار) و اسناد و تصاویر فصلهای مختلف کتاب‌اند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«سرگذشت گروه پنجاه و سه نفر و نقش تعدادی از اعضای آن در تأسیس حزب توده ایران در سال‌های بعد از شهریور 1320، از جمله گوشه‌های نسبتاً کارشده و شناخته‌شدة تاریخ معاصر ایران است؛ هم مجموعه اسنادی در این زمینه منتشر شده است و هم خاطرات پاره‌ای از اعضای آن. آنچه اینک تحت عنوانِ خاطرات روزگار سرکشی‌ منتشر می‌شود نیز افزوده‌ای است بر آن داده‌ها و دانسته‌های موجود.

در کنار سرگذشت شخصی مکی‌نژاد و پیشینة خانوادگی او در اراک که در جای خود مهم و ارزشمند است، یکی از ویژگی‌های اصلی این نوشته، روایت صاحب خاطرات از چگونگی سازماندهی اعتصاب دانشجویان دانشکدة فنی در سال 1314 است. مکی‌نژاد سازماندهندة اصلی این اعتصاب بود.

از دیگر بخش‌‌های مهم این خاطرات و یادداشت‌ها، مطالب مربوط به تحولات زندان و سرگذشت زندانیان آن دوره است. نیز می‌توان به خاطرات پراکندة وی از ایام زندان و دیگر زندانی‌های آن دوره اشاره کرد...»

 

این کتاب توسط انتشارات پردیس دانش در 990 نسخه و در 212 صفحه و با قیمت 12000 تومان در تهران به چاپ رسیده است.



گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی:
اشعار زیبایی از "غاده السمان"
مهتاب کرامتی، تهمینه میلانی، گوهرخیراندیش و ... در افتتاحیه فیلم ساکن طبقه وسط+تصاویر
محمدرضا گلزار اولین تندیس زندگی اش را بی سر و صدا گرفت!+تصاویر
عکس های جدید "لیلاحاتمی" در سینما استقلال
جدیدترین تصاویر "کتایون ریاحی" در آلمان و خبر از چاپ کتابش