ترکیه‌؛ دومین فروشنده سریال‌های تلویزیونی در جهان
بنابر اعلام رییس انجمن صادرکنندگان ترکیه‌، این کشور قصد دارد تا سال 2023 درآمدی دو میلیارد دلاری را از فروش محصولات فرهنگی‌اش به دست آورد.
کشور ترکیه پس از آمریکا بزرگترین صادرکننده سریال‌های تلویزیونی در دنیا لقب گرفت .ترکیه سالانه بیش از 200 میلیون دلار از فروش مجموعه‌های تلویزیونی‌اش به بیش از 100 کشور، درآمد کسب می‌کند و در این رده‌بندی پس از آمریکا مقام دوم در جهان را از آن خود کرده است.

بنابر اعلام رییس انجمن صادرکنندگان ترکیه‌، این کشور قصد دارد تا سال 2023 درآمدی دو میلیارد دلاری را از فروش محصولات فرهنگی‌اش به دست آورد. پیش‌بینی می‌شود مبلغ حاصل از فروش محصولات سینمایی و تلویزیونی ترکیه تا 2017 به 100 میلیارد دلار برسد.

محبوبیت سریال‌های ترک طی یک دهه گذشته به طرز چشمگیری به ویژه در خاورمیانه و کشورهای جنوبی اروپا افزایش داشته است.

به گزارش حریت دیلی نیوز‌، در سال 2012 درآمد این کشور از فروش محصولات تلویزیونی بالغ بر 200 میلیون دلار بوده، این در حالی است که این رقم در سال 2004 تنها 10 هزار دلار بود.

یکی از پرطرفدارترین سریال‌های ترک «حریم سلطان» یا «قرن باشکوه» بود که داستان زندگی سلطان عثمانی در قرن شانزدهم را روایت می‌کرد. این مجموعه تلویزیونی در 43 کشور جهان به روی آنتن رفت و بیش از 200 میلیون بیننده را به خود جذب کرد.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
مهناز افشار و محمدرضا گلزار با کارگردانی بیژن بیرنگ جلوی دوربین "عشق تعطیل نیست" رفتند + تصاویر
ورود ایران به فهرست بین المللی 1001 کتابخانه ای که قبل از مرگ باید دید + تصاویر
محمدرضا شریفی نیا مجری برنامه قرآنی "نشانه ها" شد!!
ظاهر و زیبایی زن فساد آور است؟
گریم بهنام تشکر و شبنم مقدمی در نقش پدر و دختر در سریال "ابله" + تصویر