هزینه 7 میلیارد تومانی صداوسیما برای یک دورهمی ساده!
به تمام شرکت‌کنندگان در همایش داخلی صدا و سیما کارت هدیه‌ 100 هزار تومانی می‌دهند.
 همایش داخلی برای مسئولان صدا و سیما که در آن به تبیین اهداف رسانه ملی می‌پردازند، همایشی است به ابتکار ضرغامی که تا به حال 38 دوره آن برگزار شده است.در این همایش علاوه بر معاونان ضرغامی، روسای شبکه‌های رادیویی و تلویزیون، مدیران مراکز استان‌ها و مدیران رده میانی باید حاضر باشند. بیرون سالن، لیستی وجود دارد و بعد از همایش، غایبان باید به صورت مکتوب، علت غیبت‌شان را توضیح بدهند اما حضور در این همایش بدون پاداش هم نیست.

به تمام شرکت‌کنندگان، کارت هدیه‌ای 100 هزار تومانی می‌دهند. در این همایش، علاوه بر اینکه سالن اصلی مرکز همایش‌های صدا و سیما که 665 صندلی ظرفیت دارد، تکمیل می‌شود برخی دیگر در تالار عطار که 168 صندلی ظرفیت دارد، می‌نشینند که با یک حساب سرانگشتی در این همایش، حدودا 836 تن از مدیران سازمان صدا و سیما حضور دارند با ضرب این عدد در 100 هزار تومان به رقم 83 میلیون و 600 هزار تومان می‌رسیم. نکته قابل توجه دیگر اینکه مسئولان مراکز استان‌ها هم با هزینه سازمان به تهران می‌آیند و در هتل‌هایی مانند لاله و استقلال یا مجتمع اقامتی ملاصدرای سازمان مستقر می‌شوند.

صدا و سیما در 33 مرکز، دفاتر جداگانه‌ای دارد و اگر فرض کنیم که از هر مرکز 5 نفر می‌آیند و کف هزینه بلیت رفت و برگشت، اقامت‌شان نفری 500 هزار تومان است، هزینه اقامت این 165 نفر، 83 میلیون و 500 هزار تومان است. این همایش بدون صرف ناهار و با یک میان وعده به پایان می‌رسد که با توجه به منوهای مرکز همایش‌ها، به ازای هر نفر، 200 هزار تومان می‌شود. بنابراین هزینه میان‌وعده این 836 نفر بالغ بر 16 میلیون و 700 هزار تومان خواهد شد. با جمع هزینه‌ها، هر مراسم افق رسانه، حداقل حدود 200 میلیون تومان آب می‌خورد، هزینه‌ای که با توجه به برگزاری 38 همایش به رقم 7 میلیارد و 600 میلیون می‌رسد. همین گفتیم که گفته باشیم!



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ماهنامه تماشاگران امروز


مطالب پیشنهادی:
تصاویر بی نظیر مسابقه عکس نشنال‌جئوگرافی2014
محمدعلی ابطحی روحانی و سیاست‌مدار اصلاح طلب، در تئاتری با بازی بهنوش بختیاری و پژمان جمشیدی +تصویر
محسن تنابنده از "روباه", پروژه هسته ای بهروز افخمی انصراف داد !
گریم رضا عطاران در "نهنگ عنبر" سامان مقدم + تصویر
ایران نامزد پنج جایزه سینمایی از جشنواره آسیا پاسیفیک 2014 شد