نامگذاری یک بلوار به نام آیت الله مهدوی کنی
همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر پل سواره رویی در محدوده منطقه ۱۵ به نام شهید امر به معروف و نهی از منکر علی خلیلی نامگذاری شد.
 مجتبی شاکری در مراسم نامگذاری پل سواره‌رویی در محدوده منطقه ۱۵ که صبح چهارشنبه با حضور انجمنی شهردار منطقه ۱۵ برگزار شد، ‌ با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ستون فقرات دین است، ‌ اظهار داشت: اگر پرچم امر به معروف و نهی از منکر بر زمین گذاشته شود و مردم نسبت به آن بی تفاوت باشند تمام اجزا از هم گسسته خواهند شد.

وی افزود: علی خلیلی یک پرچم مربوط به یک مکتب و اندیشه است که با نامگذاری یکی از پل‌های شهر به نام این شهید باعث زنده نگاه داشتن ارزش ها می‌شود.

رئیس کمیسیون‌ نامگذاری شورای شهر تهران با اشاره به کج فهمی‌هایی که در خصوص حوادث اسیدپاشی اصفهان صورت گرفته، اظهار کرد: کسانی که برای خرید کردن امر به معروف و نهی از منکر حوادث اخیر را به این موضوع ارتباط می‌دهند بدانند که آب بر آسیاب دشمن می‌‌ریزند چرا که هیچ انسانی این حادثه را تأیید نمی‌کند.

وی ادامه داد: وی با اشاره به اینکه وظیفه شورای شهر پاسداری از هویت‌های دینی است، گفت: جانمایی نامگذاری بلوار مدیریت به نام آیت الله مهدوی کنی در دستور کار قرار دارد. همچنین مکان‌هایی در شهر نیز به نام‌های طاهره صفارزاده، سپیده کاشانی، مرحوم عسگراولادی و جورجوداق مسیحی ای که در جمع آوری نهج البلاغه فعالیت کرده بود، نامگذاری خواهد شد.

انجمنی، شهردار منطقه ۱۵ در مراسم نامگذاری پلی به نام شهید امر به معروف و نهی از منکر در محدوده این منطقه گفت: این مراسم به تأسی از امام حسین (ع) که شهید امر به معروف و نهی از منکر بود در ایام شهادت ایشان برگزار شد تا این عمل را ارج بنهیم.

وی افزود: شاید بگویند امر به معروف در یک فاکتور در زمینه ناهنجاری‌هاست اما در جای جای قرآن و نهج البلاغه بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده و مربوط به تمام جامعه اسلامی می‌شود تا با یکدیگر برادر باشند و هر جا منکری را مشاهده کردند قیام کنند.

انجمنی با اشاره به اینکه معنای قیام برای امر به معروف و نهی از منکر جنگ و خونریزی نیست، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک دستور و تکلیف است و باید در گوشه گوشه کشور و جهان اسلام طنین افکن شود.

وی جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را در کشور مظلوم دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر غریب واقع شده است در حالی که نه تنها در حوزه اخلاقی بلکه در حوزه اجتماعی و گوشه گوشه زندگی نقش دارد.

شهردار منطقه ۱۵ با تأکید بر استفاده از مشارکت‌های مردمی برای ایجاد الگوهای شایسته در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: باید پشت سر ولی امر ایستاده و به سمت و سویی حرکت کنیم که تنها برای خدا کارها را انجام داده و با شیوه درست بر هر منکری بتازیم.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tasnimnews.com

مطالب پیشنهادی :
تصاویر بی نظیر مسابقه عکس نشنال‌جئوگرافی2014
محمدعلی ابطحی روحانی و سیاست‌مدار اصلاح طلب، در تئاتری با بازی بهنوش بختیاری و پژمان جمشیدی +تصویر
محسن تنابنده از "روباه", پروژه هسته ای بهروز افخمی انصراف داد !
گریم رضا عطاران در "نهنگ عنبر" سامان مقدم + تصویر
ایران نامزد پنج جایزه سینمایی از جشنواره آسیا پاسیفیک 2014 شد