کودکی‌های پروین اعتصامی انیمیشن می‌شود
نویسنده فیلمنامه «پیراهن صورتی» که قرارست در قالب سریالی انیمیشنی ساخته شود موضوع این اثر را کودکی‌های پروین اعتصامی خواند.
سهیلا علوی‌زاده که فیلمنامه پویانمایی «پیراهن صورتی» او موفق به دریافت تندیس طلایی هیات داوران جشنواره بین المللی پروین اعتصامی شده است در معرفی اثرش توضیح داد: فیلمنامه «پیراهن صورتی» به دنبال نشان دادن سبک زندگی و معرفی خانواده پروین اعتصامی و به ویژه پدر او است چرا که مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری شخصیت ادبی و اجتماعی پروین داشته است.

وی افزود: به همین دلیل مهم‌ترین ویژگی فیلمنامه را می‌توان برخوردار بودن آن از تحقیقات چند ماهه‌ای دانست که در شکل‌گیری داستان و ترسیم ابعاد مختلف زندگی این شاعر آن هم به صورت فشرده، خودنمایی می‌کند.

این فیلمنامه‌نویس با اشاره به اینکه پیشتر نیز تحقیقاتی را در حوزه زندگی و احوالات پروین اعتصامی صورت داده است، خاطرنشان کرد: پیش از نوشتن این فیلمنامه، کتابی بر اساس زندگی پروین اعتصامی نوشتم که مستلزم تحقیقات چند ماهه­‌ای بود و آن تحقیقات برای نوشتن فیلمنامه «پیراهن صورتی» نیز به کار گرفته شد.

برای شناساندن پروین اعتصامی سراغ کودکی‌اش رفتم

علوی‌زاده علت انتخاب دوره کودکی پروین برای نگارش فیلمنامه «پیراهن صورتی» را در اثرگذاری دوران کودکی بر شکل‌گیری شخصیت افراد در بزرگسالی دانست و افزود: با توجه به اینکه اساس شخصیت هر کسی در کودکی او شکل می­‌گیرد و به قول امام علی (ع) همچون نقش بر سنگ می‌ماند، ترجیح دادم برای شناساندن پروین اعتصامی به سراغ کودکی‌اش بروم تا آن معصومیت و عاطفی بودنش را که تا آخر عمر همراهش بود، بهتر  معرفی کنم.

نویسنده «پیراهن صورتی» ورود خود به حوزه کودک و نوجوان را مرهون تحقیقات گذشته‌اش دانست و در پایان یادآور شد: چندین کتاب برای کودک و نوجوان نوشته­‌ام و اصولا تمرکز کارم بر همین محور است. به همین خاطر غیر از فیلمنامه «پیراهن صورتی»، چند فیلمنامه انیمیشنی دیگر از جمله «بابا برفی»، «زور خانه»، زندگینامه «جامی»، «سنایی» و «نظامی» را نیز به سفارش مرکز پویانمایی صبا نوشته‌ام.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
تصاویر بی نظیر مسابقه عکس نشنال‌جئوگرافی2014
محمدعلی ابطحی روحانی و سیاست‌مدار اصلاح طلب، در تئاتری با بازی بهنوش بختیاری و پژمان جمشیدی +تصویر
محسن تنابنده از "روباه", پروژه هسته ای بهروز افخمی انصراف داد !
گریم رضا عطاران در "نهنگ عنبر" سامان مقدم + تصویر
ایران نامزد پنج جایزه سینمایی از جشنواره آسیا پاسیفیک 2014 شد