چرا تاریخ دفن مرتضی پاشایی در سایت بهشت زهرا روز شنبه را نشان می دهد؟+توضیح پدر مرتضی پاشایی
خبری که اگر صحت داشته باشد نشان دهنده این است که روز یکشنبه هیچ جنازه‌ای در تابوت نبوده و تابوت خالی در مقابل تالار وحدت قرار گرفته بود!
گفته می‌شود علت اعلام به تعویق افتادن دفن پیکر پاشایی و بازگشت تابوت وی به سرد‌خانه «بهشت زهرا» خالی بودن تابوت بوده است و یکشنبه شب نیز در برخی خبرگزاری ها خبر کوتاهی مبنی بر دفن پیکر او در تاریکی شب انجام شده است!

 همین موضوع، اولین جرقه پیگیری کاربران فضای مجازی و علاقمندان پاشایی بود تا به یک نکته عجیب دست یابند. طبق اعلام رسمی سایت بهشت زهرا، پاشایی شنبه دفن شده است.

 خبری که اگر صحت داشته باشد نشان دهنده این است که روز یکشنبه هیچ جنازه‌ای در تابوت نبوده و تابوت خالی در مقابل تالار وحدت قرار گرفته بود! مقامات بهشت زهرا و همچنین خانواده مرحوم پاشایی هنوز واکنشی به این خبر و شایعات نداده‌اند.


**توضیحات پدر مرتضی پاشایی درباره تاریخ دفن وی

 مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی روز گذشته یکشنبه ۲۵ آبان باشکوه برگزار شد و عصر‌‌ همان روز در بهشت زهرا در قطعه هنرمدان به خاک سپرده شد اما درج تاریخ ۲۴ آبان برای تدفین وی در سایت بهشت‌زهرا (س) شبهاتی را ایجاد کرد اما ناصر پاشایی پدر مرتضی پاشایی می‌گوید که مرتضی ۲۵ آبان تدفین شده است.

ناصر پاشایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روند برگزاری مراسم تشییع و تدفین مرتضی پاشایی گفت: اینکه مرتضی پاشایی ۲۴ آبان به خاک سپرده شده کذب محض است و مراسم تشییع و تدفین وی روز ۲۵ آبان انجام شده و ۲۴ آبان مرتضی پاشایی فقط غسل و تطهیر داده شد.

 وی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۵ ابان پیکر مرتضی پاشایی از بهشت زهرا (س) در ساعت ۸ صبح به تالار وحدت منتقل شد و بعد از انجام مراسم باشکوه تشییع، دوباره به بهشت زهرا (س) منتقل شد و خود من در ماشین دیگری به همراه چند نفر دیگر از اقوام در پشت آمبولانس حرکت می‌کردیم اما در نزدیکی‌های بهشت زهرا (س) به دلیل ترافیک سنگین از آمبولانس فاصله گرفتیم.

 ناصر پاشایی افزود: به دلیل آنکه بر سر مزار در قطعه هنرمندان امکان خواندن نماز وجود نداشت به ناچار پیکر را به سمت حرم حضرت امام منتقل کردیم و در محوطه بیرونی محوطه حرم امام نماز را خوانیدم و مجددا به داخل بهشت زهرا بردیم.

 وی ادامه داد: بعد قصد داشتیم پیکر وی را به قطعه هنرمندان ببریم اما در نزدیکی‌های قطعه به دلیل ازدحام جمعیت انجام هیچ کاری ممکن نبود زیرا جمعیت به حدی زیاد بود که امکان داشت حتی آمبولانس را سرنگون کنند و عده بسیاری قصد داشتند آمبولانس را بلند کنند.

 فشار جمعیت حتی آنقدر زیاد بود که برادر من که جانباز شیمیایی است دچار مشکلات تنفسی شد.

پدر مرحوم مرتضی پاشایی تاکید کرد: به ناچار پیکر پاشایی را به سردخانه بازگرداندیم و شروع به بررسی موضوع کردیم و در اولین مرحله تدفین را منتفی کردیم و دو راهکار را بررسی کردیم. یکی اینکه مراسم تدفین و خاکسپاری را به فردا موکول کنیم و یا اینکه در عصر کار را انجام دهیم.

 وی ادامه داد: از آنجا که اگر مراسم به روز بعد منتقل می‌شد امکان داشت که باز هم جمعیت زیادی حضور پیدا کنند تصمیم گرفتیم در عصر روز یکشنبه ۲۵ آبان با مهیا شدن شرایط و همکاری نیروی انتظامی و نیروهای مستقر در محل مراسم تدفین را هر چند به سختی انجام دهیم.

پدر مرتضی پاشایی درباره درج تاریخ ۲۴ آبان برای تدفین پسرش در سایت بهشت زهرا گفت: در حال بررسی این مساله هستیم اما آنچه باید بگویم این است که ما برای جلوگیری از مشکلات و همچنین تسهیل امور ۲۴ آبان پیکر مرتضی را برای انجام غسل و تطهیر و کارهای اداری به بهشت زهرا منتقل کرده بودیم و تاریخی که در سایت بهشت زهرا منتشر شده مربوط به تاریخ شست و شوی وی است.

 پدر مرتضی پاشایی با تشکر از همه مردم ایران و تمام علاقه‌مندان به وی در سراسر جهان گفت: من از همه کسانی که در مراسم تشییع و تدفین مرتضی پاشایی حضور داشتند و یا در نقاط مختلف ایران و جهان مراسمی را برای وی برگزار کردند بسیار تشکر می‌کنم مرتضی عاشقانه مردم را دوست داشت و مردم نیز او را دوست دارند.

 وی ادامه داد: تمام کسانی که در مراسم وی شرکت کردند برای ما عزیز هستند و به آن‌ها عشق و علاقه می‌ورزیم و هرگز راضی نبوده و نیستیم که در راه برگزاری مراسم‌هایی که برای مرتضی پاشایی انجام می‌شود مشکلی برای فردی به وجود بیاید زیرا باید خاطرمان باشد که سلامتی همه مردم و حفظ کیان کشور و جلوگیری از سوءاستفاده از چنین برنامه‌هایی بسیار مهم است.

 وی همچنین با تشکر از تمامی مسئولانی که در برگزاری مراسم روز گذشته و همچنین تدفین وی همکاری کردند گفت: به زودی محل برگزاری و تاریخ مراسم یادبود وی اعلام می‌شود.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:ilna.ir