خداحافظ! شهر موش ها
فیلم «شهر موش‌ها 2» با مجموع فروش 11 میلیارد بدون اینکه هزینه‌های تولیدش برگردد با سینمای سرگروهش خداحافظی کرد.
فیلم «شهر موش‌ها 2» با مجموع فروش 11 میلیارد بدون اینکه هزینه‌های تولیدش برگردد با سینمای سرگروهش خداحافظی کرد. علی سرتیپی یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم گفت: با توجه به هزینه هفت میلیاردی که برای ساخت این فیلم شد با حداقل 15 میلیارد فروش، فیلم به سوددهی می‌رسید.

وی ادامه داد: از این مقدار فروش تنها 35 درصد به تهیه‌کننده می‌رسد، 50 درصد سهم سالن سینما می‌شود و 15 درصد هم به مالیات، تبلیغات و حق پخش اختصاص پیدا می‌کند.

سرتیپی با اظهار رضایت از ساخت این فیلم بیان کرد: به هر حال «شهر موش‌ها 2» رکورد فروش را در سینمای ایران جابجا کرد و فیلم خوبی برای کودکان به یادگار ماند و تجربیات خوبی هم برای ما داشت. ضمن آنکه سالن‌های سینما‌ هم سود خوبی بردند و دیگر مشکلات سال‌های گذشته را نداشتند.

وی از ادامه اکران این فیلم خبر داد و گفت: حدود 9 سینما در تهران و 16 شهرستان همچنان فیلم را نمایش می‌دهند و مدارس نیز بچه‌ها را به تماشای فیلم می‌برند که امیدواریم در نهایت همان‌طور که از ابتدا پیش‌بینی کرده بودیم مجموع فروش به 12 میلیارد برسد.

این تهیه‌کننده درباره ساخت قسمت سوم فیلم «شهر موش‌ها» اظهار کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با تجربه «شهر موش‌ها 2» قسمت سوم را نیز بسازیم تا درصدی از هزینه‌ها جبران شود.

وی درباره علت هزینه‌های زیاد ساخت این فیلم گفت: به هر حال «شهر موش‌ها 2» یک پروژه دو ساله بود و 9 ماه زمان صرف ساخت دکورها در پنج سوله شد و همچنین ساخت عروسک‌ها که با کیفیت بسیار خوبی انجام شد. هفت ماه هم فیلمبرداری که همه این‌ها هزینه زیادی را دربرداشت و در نهایت هم مراحل پس از فیلمبرداری و سی‌جی‌آی که باعث شد فیلم بسیار گران شود.

مدیرعامل فیلمیران در ادامه سه فیلم «معراجی‌ها»، «رد کارپت» و «شهر موش‌ها 2» را که توسط این شرکت در سال جاری اکران شد را از آثار پرفروش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه فروش این آثار باعث شد سینماداران هیچ بهانه‌ای برای گلایه کردن نداشته باشند و با فروش خوبی که فیلم «شیار 143» دارد امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

«شهرموشها2» از چهارشنبه جای خود را به فیلم «مستانه» در گروه سینمایی قدس داد.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
توضیح پزشک معالج مرتضی پاشایی درباره انتشار فیلم جنجالی از پاشایی
فرزاد حسنی, آزاده نامداری, لاله اسکندری و... در مراسم یادبود مرتضی پاشایی
آرمین 2AFM ,حبیب,رضا یزدانی و ...در مراسم یادبود مرتضی پاشایی
به قطعه "بخواب آروم" مهدی یغمایی برای مرتضی پاشایی گوش کنید
حبیب به دیدار خانواده مرتضی پاشایی رفت