کودکان حاضر در برج میلاد شب دهم علیرضا قربانی را به هم زدند!
علیرضا قربانی در حالی رپرتوار «شب دهم» را در برج میلاد روی صحنه برد که سازهای ارکستر با گریه‌ی کودکان در سالن همنوا شدند!
سالن همایش‌های برج میلاد، شامگاه 29 و 30 آبان‌ماه میزبان کنسرت علیرضا قربانی با همراهی ارکستر «اشتیاق» بود که البته حاشیه‌هایی را نیز درپی داشت.

قربانی در این اجرا، قطعات منتخب سریال «شب دهم» (به کارگردانی حسین فتحی) را اجرا کرد که توسط فردین خلعتبری آهنگسازی شده است.

برای این کنسرت بلیت‌فروشی نشده بود و اجرا، ویژه‌ی خانواده‌ی کارمندان شهرداری بود که برخی از آن‌ها همراه کودکانی از سنین مختلف آمده بودند تا شنونده‌ی این کنسرت باشند.

در اجرای شب نخست، تعداد قابل توجهی از کودکان با صدای بلند گریه یا صحبت می‌کردند که این شرایط، برای گروه ارکستر و همچنین دیگر مخاطبان بسیار آزاردهنده بود. از طرفی، چهره‌ی خواننده و نوازندگان هم دلخوری آن‌ها را از شرایط حاکم بر سالن نشان می‌داد.

این موضوع در جایی بیشتر نمود پیدا می‌کرد که در بخش ساز و آواز که به تمرکز و سکوت، نیاز دارد تا نوازنده و خواننده حس لحظه را دریابند، صدای جیغ یک کودک فضا را از روند خود خارج می‌کرد.

در این شرایط بود که علیرضا قربانی بین اجرای دو قطعه، در سخنانی از حاضران در سالن خواست، کمک کنند تا سکوت برقرار شود.

او تأکید کرد: ما روی صحنه به سکوت نیاز داریم و از خانواده‌هایی که کودکانی همراه خود دارند، می‌خواهم تا سکوت را رعایت کنند، چون تمرکز ما برهم می‌خورد.

این خواننده همچنین با اشاره به این‌که بسیاری از آیین‌ها در ایران، موسیقی مخصوص به خود را دارند، اظهار کرد: جایش خالی است که این ایام مبارک (ماه‌های محرم و صفر) که پر از حماسه است، موسیقی خاص خود را داشته باشد. امیدوارم شرایطی مهیا شود که موسیقی وزین و درخور شأن این فضا ساخته شود.

اعضای ارکستر «اشتیاق» با وجود آلودگی‌های صوتی، طبق برنامه به اجرای قطعات خود پرداختند و این مشکلات مانع از اجرای قطعات آن‌ها نشد.

البته فضای حاکم بر سالن در شب دوم اجرا، شرایط بهتری داشت و تاحدودی خواسته‌های این گروه موسیقی تأمین شد، حتی مدیر داخلی ارکستر نیز این موضوع را تأیید کرد.

این کنسرت در قالب مجموعه برنامه‌های «خیمه‌ها و نجواها» در برج میلاد روی صحنه رفت.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
از تشییع فروغ فرخزاد تا تشییع مرتضی پاشایی
چهره های سینمای ایران که لژیونر شدند!
هومن برق‌ نورد هم روحانی شد +عکس
بعد از هانیه توسلی، نوبت بهاره رهنما شد!
الناز شاکردوست در فیلم سینمایی رئال-انیمیشن "مبارک"