اگر آن روز درهای تالار وحدت باز بود
رضا سعیدی‌پور, مدیر تالار وحدت:‌ اگر در آیین تشییع زنده‌یاد پاشایی ورودی حیاط تالار وحدت باز می‌شد و مردم به حریم تالار وارد می‌شدند، خسارت جبران‌ناپذیری به ما تحمیل می‌شد.
 «ما انتظار آن جمعیت را نداشتیم. جامعه هم نداشت. آن روز درهای تالار را بستیم؛ اما اگر آن روز تالار وحدت باز بود ...» این جملات را مدیرعامل تالار وحدت در توصیف صبح روز 25 آبان‌ماه بیان کرد که گفته می‌شود، نزدیک به 100 هزار نفر برای شرکت در آیین تشییع پیکر مرتضی پاشایی - خواننده‌ی جوان موسیقی پاپ - به تالار وحدت آمده بودند، جمعیتی که خیلی‌ها را شگفت‌زده کرده بود.

اولین‌بار نبود که محوطه‌ی باز تالار وحدت، میزبان آیین تشییع پیکر یک هنرمند شده بود. محوطه‌ای که هزینه‌ی زیادی برای زیباسازی و گل‌کاری آن صرف می‌شود و با برگزاری چنین آیین‌هایی، شرکت‌کنندگان در مراسم به فضای سبز وارد می‌شوند و به همین دلیل، صدمه‌هایی به بخش‌های مختلف وارد می‌شود.

رضا سعیدی‌پور - مدیرعامل تالار وحدت - در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا برگزاری مراسم تشییع زنده‌یاد پاشایی صدمه‌ی مالی نیز به آن مجموعه وارد کرد؟ گفت:‌ به هر حال ما انتظار آن جمعیت را نداشتیم، جامعه هم نداشت؛ اما برای جلوگیری از ازدحام در محوطه‌ی تالار، ترتیبی دادیم که مراسم در خیابان برگزار شود و فقط عده‌ی محدودی به حریم تالار وحدت وارد شدند.

او ادامه داد:‌ خوشبختانه این‌بار فضای سبز، آسیب جدی ندید و محوطه‌ی تالار وضعیت خوبی دارد؛ اما در مراسم تشییع زنده‌یاد سیمین بهبهانی - شاعر پیشکسوت - محوطه‌ی این مجموعه آسیب زیادی دید، زیرا گل‌ها و گیاه‌ها در فاصله‌ی کمی از محل برگزاری مراسم کاشته شده بودند.

مدیر تالار وحدت اظهار کرد:‌ اگر در آیین تشییع زنده‌یاد پاشایی ورودی حیاط تالار وحدت باز می‌شد و مردم به حریم تالار وارد می‌شدند، خسارت جبران‌ناپذیری به ما تحمیل می‌شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اصرار خانواده‌ها باعث می‌شود، تالار وحدت میزبان چنین مراسمی باشد؟ توضیح داد: ما میزبان مردم هستیم. برگزاری چنین مراسمی پس از انجام مکاتبه با معاونت هنری وزارت ارشاد به ما محول می‌شود و در صورت توافق با این معاونت، ما مراسم را میزبانی می‌کنیم.

زنده‌یاد مرتضی پاشایی 23 آبان‌ماه در تهران از دنیا رفت و پیکرش 25 آبان‌ماه از مقابل تالار وحدت تشییع شد و غروب همان روز در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
چرا هدیه تهرانی،سرنوشتش مثل آنجلینا جولی نشد؟
یادداشت مهران مدیری برای مدیران جدید رسانه ملی
درگذشت پاشایی نشان داد دیگر مردم سیاهی‌لشکرسیاسی نیستند!
رمزگشایی از "با تشکر از خانواده محترم رجبی"
پروفسور اسکارچا, زن ایتالیایی که تز دکترایش درباره زندگی امام رضا (ع) بوده است!