اگر جامعه از ارزش‌های مهم علیه تروریست‌های ناشناس دفاع نکند، هک شدن «سونی» تهدیدی علیه همه ما محسوب می‌شود.
«پائولو کوئلیو» نویسنده مطرح برزیلی در مصاحبه‌ای درباره جریان هک شدن وب‌سایت کمپانی فیلمسازی «سونی» صحبت کرده و اقدام تروریست‌های ناشناس را تهدیدی علیه همه دانسته است او پیشنهادی 100 هزار دلاری برای پخش فیلم جنجالی «مصاحبه»‌ به «سونی» ارائه کرده که از سوی این کمپانی نادیده گرفته شده است.

 پائولو کوئلیو، نویسنده برزیلی کتاب‌های «کیمیاگر» و «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد»، طی مصاحبه‌ای که با «آسوشیتد پرس» انجام داده، گفت: اگر جامعه از ارزش‌های مهم علیه تروریست‌های ناشناس دفاع نکند، هک شدن «سونی» تهدیدی علیه همه ما محسوب می‌شود.

کوئلیو همچنین گفت: من آماده بودم تا مثالی از این اقدام باشم، گرچه این ممکن بود موجی از انتقادات و خطرات را به سمتم روانه کند. من به «سونی» پیشنهاد دادم حق پخش فیلم لغوشده‌اش را به قیمت 100 هزار دلار به من بفروشد و من آن را از طریق وبلاگم به نمایش درآورم. آن‌ها می‌توانستند برای این که آبرویشان نرود، پیشنهاد مرا قبول کنند. می‌دانید، ما با ژست حسن نیت حاضریم 100 هزار دلار خرج فیلمی 40 میلیون دلاری کنیم چون به آزادی اطلاعات اعتقاد داریم.

کوئلیو معتقد است «سونی» از روی ترس هک شدن ایمیل‌های بیشتر، پیشنهاد او را نادیده گرفته است.

این نویسنده خاطرنشان کرد: اگر این فیلم را پخش می‌کردم، پشیمان می‌شدم، مخصوصا به این دلیل که زیاد سفر می‌کنم و در معرض خطر قرار می‌گرفتم. اما اگر هیچ تلاشی نمی‌کردم، از خود خجالت
می‌کشیدم. بنابراین یا باید با ترس زندگی کنم، یا شرمساری؟ زندگی با ترس بهتر است.

 

به گزارش دیلی نیوز، او در ادامه سخنانش از «جورج کلونی» بازیگر و کارگردان مشهور هالیوود که در جهت پررنگ‌کردن همان ارزش‌ها تلاش می‌کند، تقدیر کرد. کلونی طی روزهای اخیر مطلبی را تنظیم کرد تا آن را به امضای مدیران رده‌بالا برساند، اما هیچ‌کس حاضر به امضای آن نشد.

دیروز خبر رسید، جورج کلونی بازیگر و کارگردان مشهور سینمای هالیوود، سه هفته پس از هک شدن سایت کمپانی فیلمسازی «سونی پیکچرز» توسط گروهی موسوم به «حافظان صلح»، مصاحبه‌ای انجام داده که در آن نشریات و سایت‌های خبری را به کم‌کاری و اهمال در انجام وظیفه متهم کرده است.

کلونی از اعضای صنعت سینما خواست تا در کنار هم باشند‌، صفی متحد پشت کمپانی «سونی» تشکیل دهند و تسلیم تهدیدهای هکر‌ها نشوند. کلونی در این پرسش‌ و پاسخ گفت: رسانه‌ها مشغول مسائل جزیی هستند در حالی‌که امپراتوری رم دارد می‌سوزد. تنها کاری که آن‌ها انجام داده‌اند این است که از احتمال اهل کره‌ شمالی بودن هکرها، به اطمینان در این مورد رسیده‌اند.

سونی
او در ادامه افزود: «سونی» اکران کردن فیلم «مصاحبه‌» را به دلیل ترس لغو نکرد. علت آن، جا زدن همه سالن‌های سینما بود. آن‌ها گفتند: ما با وکلایمان مشورت کردیم و آن‌ها گفته‌اند که اگر کسی در یکی از سالن‌های سینما کشته شود، مسئولش ما هستیم

کلونی همچنین گفت: نه تنها «سونی»، بلکه رسانه‌ها هم باید علیه هکرها بایستند.


این هنرپیشه به همراه «برایان لورد» متنی را برای حمایت «سونی» تنظیم و منتشر کرد که در آن به مفاهیمی چون آزادی بیان و آزادی خصوصی و شخصی اشاره شد. این دو این بیانیه را به «روسای همه جا» فرستادند اما هیچ‌کس حاضر به امضای آن نشد، چرا که هکرها موج شدیدی از ترس را طی چند هفته اخیر در فضای رسانه‌های بین‌المللی ایجاد کرده‌اند.

دیروز هم «باراک اوباما» رییس‌جمهور آمریکا با انتقاد از تصمیم «سونی پیکچرز» برای لغو اکران فیلم جنجالی «مصاحبه»، گفت: آمریکا هرگز در مقابل دیکتاتورها سر تعظیم فرود نمی‌آورد. با این اظهارات احتمال پخش این فیلم سینمایی پرحاشیه، دوباره قوت می‌گیرد.

حمله سایبری کمپانی «سونی» که از روز 24 نوامبر آغاز شده، از سه‌شنبه پیش وارد مرحله جدیدی شد و گروه «حافظان صلح» که مسئولیت این حملات سایبری را بر عهده گرفته، تهدید کرد که در صورت نمایش این فیلم، حملاتی مشابه با 11 سپتامبر خواهد داشت.

در پیامی که هکرها منتشر کردند، آمده است: دنیا مملو از ترس خواهد شد. 11 سپتامبر 2001 را به خاطر آورید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که فاصله خود را از این مکان حفظ کنید و خانه‌تان را در این منطقه ترک کنید. هر اتفاقی در چند روز آینده رخ دهد به دلیل طمع کمپانی «سونی» خواهد بود!

با ادامه روند این تهدیدها، «جیمز فرانکو» و «سث روگن» دو بازیگر اصلی فیلم «مصاحبه» تصمیم گرفتند هیچ نشست رسانه‌یی برای تبلیغ این فیلم نداشته باشند، همچنین اکران این فیلم در نیویورک محل حادثه 11 سپتانبر لغو شد.

هکرها پیش از این مدعی شده بودند که اسناد منتشرشده بخش کوچکی از اطلاعات به سرقت‌رفته از سرورهای «سونی» است و گفته می‌شود حجم اطلاعات به سرقت‌رفته بیش از 11 ترابایت بوده است. در این فیلم جیمز فرانکو نقش مجری یک شبکه تلویزیونی و سث روگن، نقش تهیه‌کننده این برنامه را برعهده دارند. این دو قرار است یک مصاحبه کم‌سابقه با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌ شمالی داشته باشند که در این میان سیا مطلع شده و از آن‌ها می‌خواهد که او را ترور کنند.



گرد آوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع :isna.ir

مطالب پیشنهادی:
حضور کتایون ریاحی, فاطمه معتمد اریا و مهران مدیری در مراسم ختم انوشیروان ارجمند
واکنش پرویز پرستویی به ادعای محمدرضا شریفی‌نیا
در جشنواره امسال موسیقی پاپ هم حضور خواهد داشت
جدیدترین تصاویر فیلم "اسب سفید پادشاه" با بازی الناز شاکردوست
از اول دی ماه دوباره می توانید "ردکارپت" رضا عطاران را ببینید