فیلم خانه ی پدری ممکن است بتواند اکران شود آن هم با شرایط ویژه‌ای که کسانی که کمتر از 16 سال سن دارند، نتوانند فیلم را ببینند !
وزیر ارشاد ضمن اشاره به صدور مجوز اکران «خانه پدری» از سوی شورای نظارت بر نمایش، اعلام کرد که این فیلم با درنظر گرفتن محدودیت سنی و به‌صورت محدود اکران می‌شود.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این سخنان را در حاشیه مراسم معرفی برترین‌های پژوهش فرهنگی که صبح امروز یکشنبه 7 دی ماه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، بیان کرد.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که گفت بخشی از مجلس معتقد است که فیلم «خانه پدری» نباید اکران شود، نظر شما درباره این فیلم چیست؟ ضمن بیان اینکه فیلم را دیده است، گفت: البته شورای نظارت بر نمایش فیلم، این فیلم را تایید کرده ولی در عین حال نظر شخصی من این است که این فیلم به دلیل وجود بعضی از بخش‌های خشونت‌باری که در آن است، قابل اکران عمومی نیست.

جنتی افزود: بر اساس قوانینی که در اختیار ما هست یعنی مصوبات هیات دولت در مورد نمایش فیلم‌های سینمایی، قطعا فیلم‌هایی که حاوی خشونت باشند و آن هم خشونت شدیدی که مثلا در این فیلم وجود دارد، این فیلم‌ها قابل اکران عمومی نیست و لذا به همین دلیل هم، ما اعلام می‌کنیم که نمی‌توانیم این فیلم را اکران عمومی بکنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: البته این فیلم در حد محدودی و به صورت اکران خصوصی مثلا در موزه سینما، ممکن است بتواند اکران شود آن هم با شرایط ویژه‌ای که کسانی که کمتر از 16 سال سن دارند، نتوانند فیلم را ببینند و بزرگان بتوانند آن را تماشا کنند.

وی در عین حال گفت: البته این بخش هم قابل اصلاح نیست چون اگر بخش اول فیلم را که در آن پدری، دختر خودش را با یک وضع فجیعی زنده به گور می‌کند، از فیلم حذف کنیم، کل داستان از بین می‌رود و چون قابل اصلاح نیست، لذا قابل اکران عمومی نیست و همانطور که گفتم در حد بسیار محدودی، ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد.

جنتی در پاسخ به سوال دیگری در مورد بیمه بازنشستگی هنرمندان و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد گفت: بیمه هنرمندان جزو وظایف ما است منتها من بارها گفته‌ام که صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در حال حاضر تعهدات سنگینی دارد و ما تمام تلاشمان این است که تعهدات موجود را بتوانیم بپردازیم به نحوی که کسانی که در حال حاضر بیمه هستند، دچار مشکل نشوند و سازمان تامین اجتماعی خدماتشان را قطع نکند.

وی ادامه داد: بنابراین کسانی که مراجعه می‌کنند و واجد شرایط هستند، همه را در یک فهرست می‌گذاریم و این فهرست آماده است که اگر گشایشی حاصل شود و توانستیم این تعهدات فعلی را بپردازیم، اینها هم به فهرست اضافه می‌شوند و طبیعتا بایستی همه آنها تحت پوشش قرار بگیرند و صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران باید از همه آنها حمایت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: منتها وقتی بار سنگینی بر عهده ما است، نباید بار جدیدی به آن اضافه شود. امیدوارم با توجه به رویکرد و سیاستی که برای صندوق اتخاذ شده که بتواند به صورت یک بنگاه اقتصادی فعالیت کند و بر اعتبارات دولتی تکیه نداشته باشد، این مشکل حل شود و انشاءالله این صندوق را بتوانیم به آن حد از وضعیت مطلوب برسانیم که به صورت ماندگار بتواند حمایت خودش را از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران داشته باشد.





گرد آوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com

مطالب پیشنهادی:
عکس های بازیگران در یلدایی که گذشت
شعری که مریم حیدرزاده برای مرتضی پاشایی خواند
پیشنهاد بی شرمانه به پرستویی!
هومن سیدی و آزاده صمدی در اکران خصوصی "چند متر مکعب عشق"
برای اولین بار کنسرت‌ رقص در ایران!