تا مدتها درگیر این بودم که چگونه قرص روان گردان را ترک کنم.
نیکی کریمی بازیگر سابق و کارگردان سالهای اخیر سینمای ایران که تازه ترین تجربه کارگردانی اش «شیفت شب» در جشنواره فجر حضور دارد در تازه ترین گفتگویش نکته جالبی را درباره مصرف نوعی قرص روان درمانگر حین بازی در فیلم «روانی» بیان کرده است.

این بازیگر می گوید: در فیلم «روانی» دختری که نقش اش را ایفا میکردم دچار پنیک اتک (اختلال هراس) بود و من تا یک ماه برای آن فیلم ، به خودم تلقین می کردم که دچار پنیک اتک هستم.

وی ادامه میدهد: حتی برای اینکه نقش را رئالیستی تر ایفا کنم رفتم سراغ دکتر قرص خوردم و تا مدتها درگیر این بودم که چه طوری این قرص را ترک کنم. آن زمان خیلی در بازیگری سخت می گرفتم. یعنی حتما شب قبل تمرین می کردم.

رفاقت با کارگردان ترک
نیکی کریمی در جای دیگری از این گفتگو از رفاقت با نوری بیلگه جیلان کارگردان ترک و حشرونشر با وی چنین می گوید: وقتی با دوستم ”نوری بیلگه جیلان» صحبت می کردم می گفت کتاب برادران کارامازوف را همیشه کنار تختم می گذارم. چون یک ارادت خاصی نسبت به این نویسنده دارم.

کریمی می افزاید: فیلم خواب زمستانی جیلان بر اساس این کتاب است. فکر کنم ما متعلق به نسلی هستیم که ادبیات را دوست داشتیم و خواندن تفریحمان بود چه در ایران چه در ترکیه. یک سری آدم در کشورهای مختلف در فضای واحدی نفس کشیده ایم که همان خواندن رمان بوده است. کتاب خواندن بخشی از علائق ماست.

با آدمهای گزینش شده معاشرت می کنم
کریمی درباره اینکه همواره سعی داشته یک محدوده خاص در اطراف خود خلق کرده و هر کسی را به این محدوده راه ندهد بیان می دارد: این دیسیپلینی است که از ابتدای ورودم به سینما با من بوده . آدم ها را گزینش می کنم و با آنهایی که وجوه مشترک دارم معاشرت می کنم.

وی تاکید می دارد: نمی توانم بگویم این روش را عامدانه برای موفقیت انتخاب کردم. شما هر دیسیپلینی که در زندگی ات داشته باشی، هیچکدام را خودآگاهانه انتخاب نمی کنی. طرز رفتارت از بچگی شکل می گیرد و همین تا سالها با شماست.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه هفت صبح

مطالب پیشنهادی :
رضا رویگری: از مردم میخوام من را دعا کنند
درگذشت خواننده سرشناس
علی دایی به دیدن تئاتر پژمان جمشیدی رفت!
آیا امسال کلاه قرمزی از تلویزیون پخش می شود؟
حضور مجدد ملی پوشان در یک سریال!