سریال عشق تعطیل نیست! پس از شام ایرانی، تجربه دیگری از سوی بیرنگ در شبکه نمایش خانگی است.
هفته گذشته سریال تازه بیژن بیرنگ برای شبکه نمایش خانگی منتشر شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت. سریالی که به سبک سریال های کمدی ساخته شده و سعی شده به سبک این نوع سریال ها هم وفادار باشد. هر چند تعدادی از مخاطبان از زمان انتشار این سریال به شباهت به یکی از کمدی های آمریکایی یعنی فرندز انتقاد کرده اند.این انتقاد ها بلافاصله با واکنش سازندگان مواجه شد. بیژن بیرنگ( کارگردان سریال) که از زمان انتشار این سریال در بخش کامنت های صفحه اینستاگرامش با مخاطبان سریال در حال گفتگواست درباره این شباهت گفت:

فکر نمی کنم قصه فرندز به ما ربطی داشته باشد. جز سبک کار یعنی کمدی سیت کام که همه از یک جا می آییم. این کار تجربه سختی است که در ادبیات ما نیست و دوست دارم کمکم کنید. بله من دقیقا از دکور فرندز استفاده کردم چون دکور زیباییه و دوازده سال قدیمی نشد.ه ولی سایر دکورها اریجینالن و این را هم به خاطر علاقه ام به استاد این نوع کار به من ببخشید. این کار مثلا تئاتره و اونور بهش می گن شو و جلوی مردم اجرا میشه. این سبک کار را باید شناخت و بهش عادت کرد.

علی بیرنگ سازنده موسیقی عشق تعطیل نیست! هم درباره این انتقاد ها نوشته:

در کار هنری سبک های مختلف وجود داره،اینکه در سبک سیت کام یا گَگ کُمیک کار بشه اسمش تقلید نیست.هر سبکی هم عناصر خودشو داره که صدای خنده در این سبک از عناصر جدایی نا پذیر این سبک هستش.ده ها سریال در آمریکا در این سبک وجود داره،پس باید بگیم از هم کپی کردن؟در مورد دکور،چرا بقیه دکورها رو نمیبینیم؟اون یک دکور عمدا شبیه فرندز ساخته شده؟چرا؟چون دوست داشتن اون دکور را و دلیلش را هم توضیح دادن. طبیعتا میشد به راحتی یک دکور دیگه مثل بقیه دکورها ساخته بشه.آیا در طول ۱۰ فصل سریال فرندز این قصه وجود داشته؟این دیالوگ ها؟کار کردن در استایل و سبک مشخص را تقلید ندونیم و بیاییم یک جور دیگه نگاه کنیم...

همچنین مهناز افشار هم درباره این انتقادها نوشته است:

 سلام دوستان عزیز از اینكه نقدی داشته باشیم ولی با ادبیات محترم ،حتما تاثیر بهتری خواهد داشت ، كه البته خیلی از شما عزیزان حتی بهتر از ادبیات شخصی من مینویسین و من یاد میگیرم . در مورد مجموعه خانگی عشق تعطیل نیست ، بی شك من خیلی زیاد وسواس و حساسیت داشته ام و امیدوارم در ادامه بهتر و بهتر شود ، در مورد شباهت به سریال فرندز ، متاسفانه من این سریال را ندیده ام و امیدوارم كه اگر شبیه شده ، در ادامه راه و مسیر، قصه جای خود را پیدا كند . تمام تلاش این بوده برای اواین تجربه در شبكه خانگی ، كیفیت كار در همه جهات خوب باشد ، اما در نهایت وظیفه یك بازیگر با همه دقت و وسواس و سخت گیریهاش تا یك حدی در كیفیت خوب كار تاثیر دارد ، مسئولیت بیشتر بی شك با كارگردان و گروه تهیه و تولید است . كمی صبر كنیم من هم چون شما منتظر قسمتهای دیگر كار هستم و بهتر شدن آن تا بتوانیم كار را ادامه دهیم . كمی صبر ممنون  و درچند پست قبل عرض كرده بودم سریال، متوقف شده . اینطور كه پروژه به ما اعلام كرد ، دلایل آن ، آماده نبودن قصه بطور كامل بوده و تا قسمت ٦ نوشته شده و مهم تر اینكه منتظر نظرات شما عزیزان بعد از دیدن چند قسمت از كار هستند . و ندیدن فرندز برای من دلیلش این بوده كه جایگزینهای دیگری داشته دوستان . كمی سلیقه فردی من در انتخاب سریالها با تعدادی از شما فرق دارد و بی شك حتما فرندز را خواهم دید .

سریال عشق تعطیل نیست! پس از شام ایرانی، تجربه دیگری از سوی بیرنگ در شبکه نمایش خانگی، پس از مجموعه شام ایرانی است.




گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : caffecinema.com

مطالب پیشنهادی :
همسر شهاب حسینی: از برخورد مردم خیلی اذیت میشوم
هفت بازیگری که سرطان را شکست دادند
تلویزیون ابراز علاقه یک روحانی را سانسور کرد!!
اکبرعبدی: مخاطب را به خوردن مرگ موش دعوت می کنیم!
واکنش پرویز پرستویی به حواشی اخیر