پس از كشف این آثار در سال‌های گذشته، فرضیه‌های متعددی درباره‌ی تاریخ حیات انسان‌ها روی كره‌ی‌ زمین مطرح شدند كه براساس آن‌ها، قدیمی‌ترین...

پس از انجام آزمایش‌های دقیق، 28هزار سال به قدمت تولیدات انسان‌های نخستین كه برای مراسم مذهبی یا خاك‌سپاری استفاده می‌شدند، افزوده شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از نشنال جئوگرافیك، با گذشت چند سال از كشف قدیمی‌ترین اشیای ساخته‌شده به‌دست بشر صاحب شعور در شرق مراكش كه قدمت آن‌ها حدود 82هزار سال تخمین زده شده بود، پس از بررسی این آثار با استفاده از فن‌آوری‌های مدرن معلوم شد كه قدمت تولیدات انسان‌های نخستین دست كم 110هزار سال است.
این آثار سال‌ها پیش، در جریان كاوش‌های انجام‌شده در غاری آهكی در شرق كشور آفریقایی مراكش پیدا شده و شامل 41 اثر تاریخی‌اند كه توسط انسا‌ن‌های نخستین ساخته شده‌اند و به احتمال زیاد برای نوعی مراسم مذهبی و خاك‌سپاری استفاده می‌شدند.
پس از كشف این آثار در سال‌های گذشته، فرضیه‌های متعددی درباره‌ی تاریخ حیات انسان‌ها روی كره‌ی‌ زمین مطرح شدند كه براساس آن‌ها، قدیمی‌ترین نشانه‌های حیات از انسان‌های صاحب فهم و شعور در قاره‌ی آسیا وجود دارند.
براساس این تحقیقات، قدیمی‌ترین آثار كشف‌شده از این نوع در قاره‌ی اروپا، آثاری هستند كه سال‌ها پیش با قدمت 40هزار سال كشف شدند.
باستا‌ن‌شناسان هم‌چنین در كنار غار آهكی محل كشف این آثار، نشانه‌هایی را از وجود یك رودخانه یافته‌اند. پس از آثار كشف‌شده در كشور مراكش، قدیمی‌ترین آثار از حیات انسان‌های نخستین در قاره‌ی آفریقا، سال‌ها پیش در آفریقای جنوبی كشف شدند كه قدمت آن‌ها به 72هزار سال می‌رسد.
كشف این آثار در شرایطی صورت می‌گیرد كه دیرین‌شناسان، قاره‌ی آفریقا را محل زندگی آدم و حوا می‌دانند.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture