متخصص می‌گوید: از شدت گریه، چشم‌هایم باد كرده بود. یك عینك آفتابی به چشمم زدم و صبح رفتم سر كار. آنجا می‌دیدم كه همكارها با تعجب به من نگاه می‌كنند و به همدیگر می‌گویند این چرا عینكش را در نمی‌آورد؟...

به گزارش جام جم، ‌فریبا متخصص، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد اول مرداد 1340 در بروجرد است. او در رادیو به‌عنوان گوینده نمایش‌ها و در دوبله نیز به عنوان دوبلور فعالیت می‌كند. متخصص، كار هنری خود را از سال 1360 با تئاتر آغاز كرد و طی یك دهه وارد رادیو، تلویزیون و سینما شد. شنگول و منگول، شب زمستانی، سیب سرخ حوا و ماه پیشونی از جمله آثار او در سینما هستند.
در زندگی فریبا متخصص، تلخ‌ترین خاطره به شبی برمیگردد كه برادر جوانش را ناگهانی و در اثر سكته قلبی از دست داد. تلخی ماجرا وقتی دوچندان شد كه او علی‌رغم این‌كه تمام اعضای خانواده‌اش در حال عزاداری بودند، طبق قراری كه با گروهش در رادیو داشت، سر ضبط رفت. متخصص می‌گوید: از شدت گریه، چشم‌هایم باد كرده بود. یك عینك آفتابی به چشمم زدم و صبح رفتم سر كار. آنجا می‌دیدم كه همكارها با تعجب به من نگاه می‌كنند و به همدیگر می‌گویند این چرا عینكش را در نمی‌آورد؟تلخ ترین و شیرین ترین واقعه زندگی فریبا متخصص! یك نمایش رادیویی به كارگردانی آقای زنجانپور بود. یك گروه بزرگ 20 نفره بودیم و من نقش زنی را داشتم كه صاحب كافه بود و باید مدام می‌خندید و اداهایی در می‌آورد كه من در حالت عادی هم برایم سخت بود این نقش را ایفا كنم. با تمام این سختی‌ها اجرا تمام می‌شود. بعد از پایان نمایش متخصص دیگر نمی‌تواند گریه خود را نگه دارد و اشكش سرازیر می‌شود. اعضای گروه به شدت ناراحت می‌شوند و از او می‌پرسند چرا ماجرا را به آنها نگفته، اما او هنوز هم نمی‌داند كار درستی انجام داده یا نه: بعد از این همه سال هنوز نمی‌دانم باید پیش خانواده‌ام می‌ماندم یا باید وظیفه شغلی‌ام را انجام می‌دادم؟
فریبا متخصص همیشه از بازی كردن در صحنه تئاتر لذت می‌برد. یكی از بازی‌هایش به خاطر همزمانی با دوره خاصی از زندگی‌اش به شیرین‌ترین حادثه زندگی‌اش بدل شده: وقتی پسرم را باردار بودم، یك پیشنهاد كار دریافت كردم. می‌ترسیدم خطرناك باشد. با دكترم مشورت كردم و گفت اگر روحیه‌ات را شاد می‌كند حتما این كار را بكن. برای بچه كه خطری ندارد و خوب هم هست. این بهترین اتفاقی بود كه در كارم افتاد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir