در ابتدا به محمدرضا گلزار فکر کرده بودم و هنوز خیلی متاسفم که آن اتفاق نیفتاد. گلزار بازی در «تو و من» را به فیلم من ترجیح داد و...

 مانی حقیقی کارگردان جوان سینمای ایران که این روزها با فیلم سینمایی «پذیرایی ساده» به سینماها آمده است در یکی از گفتگوهای مفصلش درباره این فیلم که با کیومرث پوراحمد در مجله «فیلم» انجام شده نکات جالبی را درباره مقوله انتخاب بازیگر برای «پذیرایی ساده» بیان کرده است. در این گفتگو حقیقی به صراحت بر این نکته تاکید کرده که انتخاب اولش برای بازیگر اصلی «پذیرایی ساده» محمدرضا گلزار بوده اما گلزار بازی در فیلم او را رد کرده تا در فیلم درجه سوم «تو و من» بازی کند. گفته های حقیقی در این باره را در ادامه می خوانید:

برای «پذیرایی ساده» اصلا در ذهنم نبود که خودم بازی کنم. در ابتدا به محمدرضا گلزار فکر کرده بودم و هنوز خیلی متاسفم که آن اتفاق نیفتاد. گلزار بازی در «تو و من» را به فیلم من ترجیح داد. بازی او در این نقش آن قدر برایم زنده و متصور بود که حاضرم دوباره این فیلم را بسازم تا او را در این نقش بگذارم چون واقعا می دانستم که می خواهم چگونه از او استفاده کنم و به نظرم فوق العاده می شد. بعد از او با چند نفر دیگر هم صحبت کردم که یا آنها نتوانستند انتظار مرا برآورده کنند یا به دلایل دیگری این همکاری اتفاق نیفتاد. بعد فکر کردم با زمان محدودی که دارم هیچ کس سریعتر از خودم نمی تواند بفهمد که چه می خواهم این بود که تصمیم گرفتم خودم نقش را بازی کنم. ضمن اینکه همیشه این وسوسه وجود دارد که ببینی می توانی هم کارگردانی کنی و هم بازی یعنی برایم یک جور آزمون بود و بازی در این نقش ربطی به تواناییهای بازیگری ام نداشت.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:inn.ir


مطالب پیشنهادی:
هدیه تهرانی رضایت داد؟
اظهار نظر وزیر ارشاد درباره خانه سینما و فیلم‌هایی با موضوع خیانت
به نه‌هایی که گفته‌ام، افتخار میکنم، یکی‌اش "نه" به اخراجی‌ها!
سیناپس کامل "جانگو رها شده" DJANGO
برنامه سال تحویل نوروز 92 را احسان علیخانی اجرا می کند؟