بهترين شخصيت های سينمايی از نگاه کودکان
در بررسی که روی یک هزار دانش آموز انجام شده از آنها خواسته شده پس از تماشای فیلم ، نقشی را که به عنوان الگو و سرمشق خود انتخاب می کنند را معرفی کنند.
 
 «لاو فیلم» یک شرکت بزرگ اجاره فیلم در انگلستان است . این مرکز در جدیدترین بررسیهای خود روی کودکان و نوجوانان در نظر داشته بهترین الگو و الهام بخش کودکان را از میان شخصیت های سینمایی پیدا کند. به این منظور در بررسی که روی یک هزار دانش آموز انجام داده از آنها خواسته پس از تماشای فیلم ، نقشی را که به عنوان الگو و سرمشق خود انتخاب می کنند را معرفی کنند.

در این بررسی مشخص شد شخصیت سینمایی «هرمیون گرانگر» در فیلم هری پاتر که توسط «اما واتسون» بازی می شود با 19 درصد بالاترین میزان آراء را به دست آورده است . بسیاری از نوجوانان اعلان کرده اند که شخصیت سینمایی «هرمیون» را می پسندند و آن را به عنوان الگوی خود قرار می دهند. «هرمیون» شخصیت مثبت و زن فیلم هری پاتر بوده که از قدرت های خاصی برخوردار است.


 
شخصیت «چارلی» در فیلم «چارلی و کارخانه شکلات سازی» پس از «هرمیون» با کسب 16 درصد آراء در رتبه دوم قرار دارد. چارلی پسری فقیر است که شانس به او رو کرده و بلیط طلایی کارخانه شکلات سازی «ویلی ونکا» را بدست می آورد. این شخصیت سینمایی بسیار مورد توجه کودکان بوده است.


«ماتیلدا ورم وود» دیگر شخصیت سینمایی است که «روالد دال» این نقش را ایفا می کند. 15 درصد کودکان این بررسی این شخصیت را به عنوان الگوی خود معرفی کرده اند.
 

«تنها در خانه» از دیگر فیلمهایی است که در این فهرست به چشم می خورد. 13 درصد کودکان با معرفی نقش «کوین» که توسط «مکالی کالکین» ایفا شده ،‌ آن را به عنوان شخصیت سینمایی مورد علاقه شان عنوان می کنند.


 
13 درصد کودکانی که برتری رزمی را در ذهن خود می پرورانند با معرفی «در پارکر» در فیلم «کودک کاراته باز 2» آن را به عنوان شخصیتی معرفی کرده اند که دوست دارند از آن پیروی کنند.


 
شخصیت انیمیشنی «وودی» در «داستان اسباب بازی» با 11 درصد و «شیهیرو» در فیلم (sprited away) با 4 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.





گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:cinemakhabar.ir


مطالب پیشنهادی:
گزارش تصویری: فیلم "رسوایی" مسعود ده نمکی
بریتنی اسپیرز برای یک فیلم بالیوودی می خواند؟
استفاده تبلیغاتی مسعود ده نمکی از "کلاه قرمزی و بچه ننه" !
تهمینه میلانی: دیگر فیلم نمی سازم!
حضور یکی از فوتبالیست ها در سریالی که از امشب به تلویزیون می آید!