شقایق دهقان: بازی همسرم خیلی افتضاح است! + عکس
شقایق دهقان درباره بازی نکردن همسرش(محراب قاسم‌خانی) می‌گوید: محراب فیلم خیلی زیاد می‌بیند، اما بازیگر خوبی نیست.در پاورچین یک بار نقش یک نویسنده را بازی کرد که خیلی افتضاح بود. بازی‌اش آبرو بر بود.
شقایق دهقان که این روزها سریال مهرآباد را به روی آنتن دارد و ساختمان پزشکان نیز با بازی درخشان او بعد از دو سال برای دومین بار از شبکه تماشا بازپخش می‌شود در خصوص علت عدم حضور همسرش(محراب قاسم‌خانی) در جلوی دوربین به عنوان بازیگر گفته است: محراب خیلی بد بازی می‌کند. یک دیالوگ دارد که می‌گوید من اگر بلد بودم بازی کنم به بقیه نشان می‌دادم که بازیگر خوب یعنی چی. تحلیلش از بازیگر درست است. فیلم خیلی زیاد می‌بیند، اما بازیگر خوبی نیست. جلوی دوربین معذب می‌شود. در پاورچین یک بار نقش یک نویسنده را بازی کرد که خیلی افتضاح بود. بازی‌اش آبرو بر بود.

دهقان همچنین می‌گوید: زمانی که 15 سال داشتم یک وقت هایی احساس پوچی می کردم. آدم وقتی جوان است پیش خودش هزار تا فکر می کند. یک لحظه فکر می کند خوشحال است و چند ثانیه بعد غمگین می شود. الان من به «نیروانا» دختر پانزده ساله ام می گویم همه این روزها می گذرد. آدم یک وقتی خوشحال است و فکر می کند همه دنیا را در دست دارد. یک وقت هایی فکر می کند که همه چیز بیهوده است و اصلاچرا دارد زندگی می کند.

شقایق دهقان در نقش یک زن فقیر!
شقایق دهقان درباره نقش جدیدش در سریال مهرآباد که همسرش نویسنده آن است، می‌گوید: قرار بود که نقش خیلی جدی باشد. این خانم متعلق به طبقه متوسط رو به پایین جامعه است و وضع مالی خوبی ندارد. او با خیاطی کردن مسئولیت یک زندگی را به عهده می گیرد. شوهرش خیالباف و بی مسئولیت است. قرار نبود من نقش کمدی بازی کنم، اما این زوج اندازه ای از بدبختی را رد کرده اند که خنده دار است. اینها بدبیاری هم می آورند. یک جایی می رسد که شما می گویید وای! وای! اینها چقدر بدبخت هستند. اینقدر که بدشانس هستند شما خنده تان می گیرد. این نکته در کمدی اتفاق خوبی است. محراب دوست دارد درباره طبقه متوسط رو به بالابنویسد.

مینو در سریال پژمان، همان خانم شیرزاد معروف است؟
نقش مینو در سریال «پژمان» خیلی به خانم شیرزاد شبیه است. به این علت که متوجه برخی مسائل نمی شود. روی فهم و شعور و سواد خودش اصرار زیادی دارد و فکر می کند بقیه متوجه نمی شوند، او چه می گوید. این شباهت ها خطرناک است، ولی من این خطر را پذیرفته ام. اوایل که من داشتم بازی می کردم محراب به من می گفت مثل «فریبا» دزد و پلیس داری بازی می کنی.
    
او در پاسخ به اینکه یعنی خنگی خانم شیرزاد را دارد؟، می‌گوید: بله، دارد. چون بجز درس خواندن چیزی یاد نگرفته است. خانم شیرزاد در کل بهره هوشی اش پایین بود. ولی مینو در درس هایش آدم موفقی بوده است، متاسفانه این دو نقش خیلی به هم شباهت دارند.
 

این کار یکی از تفریحات جدی ماست
وی همچنین در بخش دیگر این مصاحبه در اظهار نظری جالب صحبت کردن در مورد آدم‌ها را به عنوان یکی از تفریحات خود و همسرش عنوان کرده و در پاسخ به این سوال که روی محیط اطرافتان چطور دقیق می‌شوید و جزئیاتش را به خاطر می‌سپارید توضیح داده است: مثلا یکی از تفریحات من و محراب این است که درباره آدم‌ها حرف بزنیم.

بیخودی این کار را می‌کنیم. از این کار هیچ منظوری نداریم. اصلا قرار نیست محراب این آدم را بعدها یک جایی استفاده کند یا من نقش آن را بازی کنم. مثلا من به آرایشگاه می‌روم و وقتی برمی‌گردم زن‌های آنجا را برای محراب تحلیل می‌کنم. این کار یکی از تفریحات جدی ماست. من و محراب وقتی کافی‌شاپ می‌رویم خیلی وقت‌ها با هم حرف نمی‌زنیم. چون داریم گوش می‌کنیم که دیگران چه می‌گویند.

آرزو دارم نویان نویسنده شود
دهقان در پاسخ به این سوال که آیا اجازه می دهید فرزندانتان هم بازیگر بشوند، گفته است:من خیلی آرزو دارم «نویان» نویسنده بشود. پدر من مهندس مکانیک است و همیشه دوست داشت من مهندس بشوم. فکر می کنم نیروانا (دختر محراب قاسم خانی از ازدواج اولش) توانایی مدیریت خوبی دارد و روابط اجتماعی اش قوی است. او می تواند وارد گروه کارگردانی بشود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه جام جم



مطالب پیشنهادی:
برگزیدگان جشنواره کن 2013 را بشناسید؛ فرهادی 1 جایزه! + تصاویر
بعد از آنجلینا جولی، «برد پیت» به یک بیماری نادر مبتلا شد!
بازیگران گمنامی که ناگهان مشهور شدند! + تصاویر
دیدار رضا عطاران با جارموش و اسپیلبرگ در جشنواره کن 2013 + عکس
تصاویری از حضور گلشیفته فراهانی و کارگردان عراقی در جشنواره کن