آغاز جشنواره کن 2014 با جدیدترین فیلم نیکول کیدمن
فیلم «گریس از موناکو» با بازی بازی نیکول کیدمن در بخش رسمی اما خارج از مسابقه این دوره جشنواره کن نمایش داده می‌شود. فیلم گریس از موناکو به کارگردانی اولیویه دان به عنوان فیلم افتتاحیه شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن معرفی شد.
فیلم «گریس از موناکو» به کارگردانی اولیویه دان به عنوان فیلم افتتاحیه شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن معرفی شد.

این فیلم با بازی بازی نیکول کیدمن در بخش رسمی اما خارج از مسابقه این دوره جشنواره کن نمایش داده می‌شود.

«گریس از موناکو» را شرکت «استون انجلز» با حمایت مالی شرکت هندی «یاش راج فیلمز» تهیه کرده و شرکت واینستین حق پخش فیلم در آمریکا را به عهده دارد.

کیدمن در فیلم نقش گریس کلی بازیگر هالیوود و بعدها پرنسس موناکو را بازی می‌کند و تیم راث به نقش پرنس رنیه سوم ظاهر شده است.

فرانک لانجلا، پارکر پوسی، ژان بالیبار، درک جاکوبی دیگر بازیگران «گریس از موناکو» هستند. پاز وگا هم نقش ماریا کالاس را به عهده دارد.

«گریس از موناکو» در حالی جمعه به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن معرفی شد که شرکت واینستین پنجشنبه اکران این فیلم در آمریکا را را تا زمانی نامعلوم به تعویق انداخت. این فیلم قرار بود از 14 مارس روی پرده برود.

انتخاب فیلم به عنوان آغازگر مهم‌ترین جشنواره سینمایی دنیا می‌تواند پایانی بر انتقادات آشکار اولیویه دان از واینستین درمورد تغییرات پیشنهادی این شرکت درمورد بخش‌هایی از فیلم باشد و همچنین می‌تواند توضیح دهد چرا واینستین تاریخ اکران فیلم را به تعویق انداخت.

کلی سال 1956 در مراسمی که به «ازدواج قرن» معروف شد با پرنس رنیه سوم ازدواج کرد. او پیش از آن در هالیوود یک ستاره معروف بود. کلی با تعدادی از بزرگان دنیای فیلمسازی مانند جان فورد، آلفرد هیچکاک و فرد زینه‌مان کار کرده بود و در 1955 برای «دختر روستایی» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شده بود.

داستان «گریس از موناکو» در سال‌های آغازین دهه 1960 روی می‌دهد. هیچکاک به طور ناگهانی نقش اصلی فیلم «مارنی» را به کلی پیشنهاد داد و این هم‌زمان شد با اولتیماتوم دولت فرانسه به پرنس رنیه سوم درمورد اصلاح قوانین مالیاتی موناکو. اینجا بود که کلی ناچار شد بین ستاره بودن در هالیوود و نقش جدید خود به عنوان پرنسس موناکو، یک کدام را انتخاب کند.

کلی که متولد 1929 در فیلادلفیا بود، سال 1982 در یک سانحه رانندگی در مونته کارلو درگذشت. «نیمروز» زینه‌مان، «موگامبو» فورد و «پنجره عقبی»، «ام را برای قتل بگیر» و «دستگیر کردن دزد» هر سه به کارگردانی هیچکاک از فیلم‌های اوست.

«گریس از موناکو» 14 مه هم‌زمان با آغاز جشنواره کن در فرانسه و چند شهر در سراسر دنیا اکران می‌شود.   

شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن 14 تا 25 مه برگزار می‌شود. جین کمپیون فیلمساز نیوزیلندی ریاست داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره را به عهده دارد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir



مطالب پیشنهادی:
نازنین بنیادی در مراسم محبوب‌ترین بازیگران زن تلویزیون 2014 + تصاویر
عیادت بازیگران سریال پدرسالار از محمدعلی کشاورز + عکس
دستگیری جاستین بیبر توسط پلیس آمریکا! + تصاویر
تغییر در پایان سریال آوای باران + عکس‌های پشت صحنه
یادداشت نیوشا ضیغمی درباره یک فاجعه