مهناز افشار و بازی در نقش نخستین قهرمان زن فیلم‌های کیمیایی
مهناز افشار در فیلم متروپل قهرمان زن متروپل را بازی می کند. افشار در این باره گفت: من این شانس را داشتم که در نخستین فیلم کیمیایی که قهرمانش زن است بازی کنم.
 
 
مسعود کیمیایی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر با فیلم متروپل حضور دارد.

کیمیایی که هنوز خاطره فیلم هایی همچون قیصر، گوزن ها، تیغ و ابریشم، ضیافت، سلطان، سرب، اعتراض و محاکمه در خیابان او در ذهن مخاطبان باقی مانده امسال در تجربه بیست و هفتم خود در قامت کارگردان اثری متفاوت را روایت کرده است.

مهناز افشار که پیشتر در فیلم رییس به کارگردانی کیمیایی در نقش طلا حضور داشته اینبار نقشی دیگر را در دومین تجربه همکاری با این کارگردان کهنه کار پذیرفته است.

وی در این اثر سینمایی قهرمان زن متروپل را بازی می کند. افشار در این باره گفت: من این شانس را داشتم که در نخستین فیلم کیمیایی که قهرمانش زن است بازی کنم.

وی یادآور شد: من خاتون فیلم کیمیایی هستم و به همکاری با این کارگردان نام آشنای سینمای ایران افتخار می کنم.

مسعود کیمیایی پیشتر در مراسمی در آغاز فیلمبرداری فیلم متروپل گفته بود که فیلم در بین دو تا سه ساعت می گذرد ، داستانی که از ساعت 12 شب آغاز می شود.

وی افزود: وقتی سینما متروپل را دیدم در تغییر فیلمنامه این فیلم بسیار موثر بود. سینما متروپل تاثیر بسیاری بر روحیه من گذاشت و آرام آرام به سمت سینمای از دست رفته، خیابان از دست رفته و محله از دست رفته، رفتیم و این کمک زیادی به من کرد.

مسعود کیمیایی درباره شخصیت خاتون با بازی مهناز افشار نیز یادآوری کرد که او در حادثه ای، جایی را برای پناه بردن ندارد که 12 شب به باشگاه بیلیاردی می آید که قبلا سینما بوده و در آنجا بافت دیگری به قصه اضافه می شود .

محمدرضا فروتن ، پولاد کیمیایی ، ساعد سهیلی و سحر دولت شاهی از دیگر بازیگران فیلم متروپل هستند.

متروپل ششمین همکاری مسعود کیمیایی با علیرضا زرین دست فیلمبردار سینما محسوب می شود. اسحاق خانزادی نیز صدابردار و سعید ملکان نیز کار گریم این اثر سینمایی را انجام داده اند.
مسعود کیمیایی در آخرین تجربه سینمایی خود فیلم جرم را کارگردانی کرد.

حامد بهداد برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، اسحاق خانزادی و ابوالصدق برنده سیمرغ بهترین صداگذاری، ایرج رامین فرسیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس، کارن همایون فر بهترین سازنده موسیقی و مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین بهترین فیلم را در سی امین جشنواره فیلم فجر کسب کردند.

از ویژگی های آثار مسعود کیمیایی، دیالوگ های ماندگاری است که همواره برای مخاطبان جذابیت داشته و وی در عین حال در آثارش به دنبال گمشده همیشگی خود یعنی عدالت می گردد.

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه جاری برگزار می شود.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir



مطالب پیشنهادی:
نازنین بنیادی در مراسم محبوب‌ترین بازیگران زن تلویزیون 2014 + تصاویر
عیادت بازیگران سریال پدرسالار از محمدعلی کشاورز + عکس
چنار ایلگاز بازیگر مشهور ترک در یک فیلم ایرانی + عکس
تغییر در پایان سریال آوای باران + عکس‌های پشت صحنه
یادداشت نیوشا ضیغمی درباره یک فاجعه