جان تراولتا و حرکت جالب تارانتینو بر فرش قرمز جشنواره کن 2014+ تصاویر
در ادامه تصاویر تراولتا و تارانتینو و اوما دورمن را بر فرش قرمز جشنواره کن 2014 می بینیم...
داستان عامه‌پسند، روایت‌گر ماجراهایی با خطوط داستانی متقاطع از گانگسترهای لس‌آنجلسی، بازیکن بوکس، سارقان مسلح خرده‌پا و یک کیف اسرارآمیز است. بیشتر زمان فیلم از تک‌گویی و گفتگوهایی با درون‌مایه‌ٔ نگاه به زندگی و با چاشنی بذله‌گویی تشکیل شده است که بین شخصیت‌های فیلم ردوبدل می‌گردد. عنوان فیلم اشاره به مجله‌ها و رمانهای مصوّر و عامه‌پسند جنایی دارد که در میانهٔ قرن بیستم انتشار می‌یافتند و با خشونت تصویری و گفتگوهای بُرنده‌شان شناخته می‌شدند. فیلم با متنی حاوی دو معنی از عبارت «عامه‌پسند» (pulp) در لغت‌نامه آغاز می‌شود و همانند بسیاری دیگر از آثار تارانتینو، داستانی با روایت غیرخطی دارد.

جان تراولتا، اوما تورمن و تارانتینو

این فیلم، نخل طلای جشنوارهٔ کن در سال ۱۹۹۴ را ازآن تارانتینو نمود و نامزد دریافت هفت جایزهٔ اسکار، شامل جایزه اسکار بهترین فیلم شد که تارانتینو و راجر آواری، فیلم‌نامه‌نویسان فیلم؛ توانستند جایزهٔ اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آن خود کنند. نامزدی بهترین کارگردانی برای کوئنتین تارانتینو و نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد برای جان تراولتا، از دیگر دستاوردهای این فیلم در شصت‌وهفتمین مراسم جایزهٔ اسکار بودند.
این فیلم در تقسیم جوایز اسکار به نوعی تحت تاثیر فارست گامپ قرار گرفت که مسلماً ارزشهای داستان عامه پسند را نداشت ولی اسکار پسند تر بود. اما این فیلم در جشنواره کن خوشتر درخشید و نخل طلا را نصیب تارانتینوی جوان و نه چندان مشهور کرد، در حالیکه رقیبی چون "قرمز" کیشلوفسکی داشت.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/vba.jpg

هالیوود ریپورتر یکشنبه خبر داد که کوئنتین تارنتینو، کارگردانن «داستان عامه‌پسند» (Pulp Fiction) همراه با اوما تورمن، بازیگر زن نقش اصلی این فیلم به کن آمده‌اندتا بیستمین سالگرد تولد این فیلم را که برای هر دو نفر شهرت و موفقیت به‌همراه داشت، جشن بگیرند.

فیلم «داستان عامه‌پسند» علاوه بر نخل طلا، برنده جوایز متعددی مانند جایزه اسکار بهترین فیلمنامه (تارانتینو همراه با راجر آوری)، جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلمنامه و جایزه بفتا برای بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (ساموئل ال. جکسن) شد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/vba1.jpg
 جان تراولتا و  کلی پرستون بر روی فرش قرمز

تارانتینو همچنین قرار است در مراسم پنجاهمین سالگرد نمایش «به‌خاطر یک مشت دلار» سرجیو لئونه در تاریخ 24 می (3 خرداد) در کن شرکت کند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/vba2.jpg
اوما تورمن و تارانتینو

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/vba3.jpg
تارانتینو بر فرش قرمز


تهیه و تدوین :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ



  مطالب پیشنهادی:
توضیح لیلا حاتمی درباره روبوسی با ژاکوب
گفتگوی لیلا حاتمی با سایت رسمی جشنواره کن
بازیگر خوبی بود خدابیامرز!
تقاضای شلاق و یک تا ده سال حبس برای لیلا حاتمی!
ژولیت بینوش بر فرش قرمز جشنواره کن 2014+ تصاویر