صحبت‌های لیلا حاتمی در نشست مطبوعاتی هیات داوران کن
لیلا حاتمی و سایر اعضای هیات داوران بخش رقابتی پس از پایان مراسم اختتامیه جشنواره کن در یک نشست مطبوعاتی مقابل نمایندگان رسانه‌ها نشستند.
 اعضای هیات داوران بخش رقابتی جشنواره کن پس از معرفی برگزیدگان در نشست خبری به بیان دیدگاه‌های خود درباره شصت‌وهفتمین دوره از این رویداد سینمایی پرداختند.

 لیلا حاتمی و سایر اعضای هیات داوران بخش رقابتی پس از پایان مراسم اختتامیه جشنواره کن در یک نشست مطبوعاتی مقابل نمایندگان رسانه‌ها نشستند.

لیلا حاتمی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: بهترین راه برای تماشای فیلم‌ها، حضور به عنوان عضوی از هیات داوران است. نیازی نیست که دوباره بگویم من در میان کسانی بودم که سینما را به خوبی می‌شناسند و فیلم‌ها را با لذت قضاوت می‌کنند.

«نیکلاس وندینگ رفین»، کارگردان دانمارکی نیز این دوره از جشنواره کن را فوق‌العاده خواند و فیلم «مامی» را فیلمی حیرت‌انگیز و یک تحول تکنیکی در سینما معرفی کرد.

«گائل گارسیا برنال»، بازیگر و کارگردان اسپانیایی نیز درباره ماهیت فیلم‌های نمایش داده شده در جشنواره امسال کن اظهار کرد: تمامی فیلم‌ها دارای پیچیدگی‌های اجتماعی و سیاسی بودند. ما در جشنواره درباره فیلم‌ها بحث کردیم و من نیز هر روز احساس بهتری داشتم و به یاد دوران جوانی‌ام در مکزیک افتادم .

«سوفیا کاپولا» نیز تجربه حضور در میان اعضای هیات داوران بخش رقابتی جشنواره کن را فوق‌العاده خواند و فرصت تماشای فیلم‌ها و بحث پیرامون آنها را یک امتیاز ویژه دانست.

«ژئو دو یئون» نیز گفت: تلاش کردم ذهنیتی از پیش تعیین شده درباره فیلم‌ها نداشته باشم و از همه فیلم‌ها به همراه سایر اعضای هیات داوران لذت بردم و لحظات خاصی برایم رقم خورد.

«ویلیام دافوئه»، دیگر عضو هیات داوران بخش رقابتی جشنواره کن نیز با توصیف این فستیوال به عنوان یک تجربه خلاقانه، فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی را انگیزه بخش خواند.

«کارول بوکه» نیز گفت، با سایر داوران درباره علایق‌مان صحبت کردیم و این بحث‌ها مرا بر آن داشته است که فیلم‌های بیشتری بسازم.

«ژانگ‌ که‌جیا» نیز اظهار کرد: از تمام فیلم‌ها الهام گرفتم و به ویژه‌ از فیلم «لوک گدار» و «خاویر دولان» تشکر می‌کنم.

«جین کمپیون» رئیس هیئت داوران نیز در انتهای نشست مطبوعاتی عنوان کرد: ما هرگز درباره جنسیت بحث نکردیم و همگی در یک سطح قرار داشتیم. هیئت داوران در انتخاب برندگان این موضوع را نیز در نظر نگرفت که چه کسی پیش از این از کن جایزه برده و چه کسی نبرده است؛ ما همه‌چیز را دوست داشتیم و من مایل بودم جوایز بیشتری می‌دادم.



گردآوری:  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
 منبع:isna.ir



  مطالب پیشنهادی:
جان تراولتا و حرکت جالب تارانتینو بر فرش قرمز جشنواره کن 2014+ تصاویر
ماجراها و جنجال های الهام چرخنده ادامه دارد!
عباس کیارستمی: «هر روز تورم را به آب می‌اندازم»!
شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن آغاز شد+ تصاویر مراسم افتتاحیه و فرش قرمز
توضیح لیلا حاتمی درباره روبوسی با ژاکوب