...احساس کردم دوران پرتلاطمی را سپری کردیم به خصوص مسائل تغییر دولت، مذاکرات ژنو، تحریم ها و مشکلات هنرمندان، به همین دلیل فضا را کاملا به روز انتخاب کردم
شاه‌حاتمی فیلمساز کشورمان گفت: فیلم« مذاکرات مستقیم آقای عبدی» اگرچه برای عموم جذابیت دارد ولی دیدن آن در حال حاضر برای برخی مسئله شده است.

براساس این گزارش، علی شاه حاتمی در ادامه به سینماپرس گفت: بعد از دیدن فیلم «دفن شده» که در آمریکا به صورت تک لوکیشن و تک بازیگر ساخته شده است به این فکر کردم که آیا می شود در ایران هم چنین اتفاقی بیافتد که این جرقه ای برای تولید آن شد.

وی افزود: فیلم «دفن شده» در ژانر حادثه‌ای ساخته شده است اما قصد داشتم این فضا را با یک بازیگر و یک لوکیشن با استفاده از همان فضا در ژانر کمدی آزمایش کنم. هر کسی که نمونه خارجی آن را دیده است از آن لذت می برد.

شاه حاتمی ادامه داد: با جلال چاوشیان برای تهیه کنندگی و اکبر عیدی برای بازیگری در «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» صحبت کردیم و اعتقاد داشتم که می‌شود چنین فیلمی را بدون خسته شدن تماشاگر ساخت چراکه این فیلم تجربه جدیدی در تاریخ سینمای ایران است همانطور که در تاریخ سینمای جهان به لحاظ استفاده از ژانر کمدی تجربه اول است.

کارگردان مجموعه «خوش رکاب» یادآور شد: احساس کردم دوران پرتلاطمی را سپری کردیم به خصوص مسائل تغییر دولت، مذاکرات ژنو، تحریم ها و مشکلات هنرمندان، به همین دلیل فضا را کاملا به روز انتخاب کردم و بستر فیلم را مسائلی در نظر گرفتم که با آن در روز مواجه هستیم.

وی یادآور شد: به نظر خودم ساخت «مذاکره مستقیم آقای عبدی» تجربه تلخی نشد و بعد از تدوین، کسانی که فیلم را دیدند با آن ارتباط برقرار کردند. همه اتفاقات روز با یک شخصیت رقم می خورد و تنها صدای دولتمردان،خانواده و دوستانش را از پشت تلفن می شنویم، ما حتی یک فریم خارج از تابوت، فیلمبرداری نداشتیم.

شاه‌حاتمی درباره اکران عمومی این فیلم گفت: با توجه به داستان به روز آن باید با مسئولان وزارت ارشاد صحبت کنیم که اکران عمومی آن را هرچه زودتر انجام دهند.

وی با بیان اینکه میکس نهایی به پایان رسیده است گفت: از آنجایی که اشراف کامل به موضوع و داستان فیلم داشتم، تدوین این فیلم توسط خودم انجام شد و طی چند روز آینده، درخواست پروانه نمایش به سازمان سینمایی ارسال خواهیم کرد.

شاه حاتمی تصریح کرد: برای فیلم نورپردازی انجام ندادیم و از نور گوشی تلفن، فندک و چراغ قوه در تابوت استفاده کردیم. تولید این فیلم تجربه سخت و وحشتناکی بود و از ابتدا هم گفتیم که می خواهیم تجربه بزرگی را داشته باشیم که این تجربه باید در سینمای ایران انجام شود چراکه در سینمای دنیا هم انجام شده است و می دانستیم که ممکن است برآیند این کار منفی باشد اما با جسارت می گویم که خوشبختانه برآیند این تجربه مثبت بوده است به این معنا که فیلم دارای ضرباهنگ خاص خودش است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: فردی اکبر عبدی را گروگان می گیرد و او را در یک تابوت حبس می کند، عبدی برای رهایی خود و پرداخت یک میلیون دلار به گروگانگیران با مراکز دولتی ارتباط برقرار می کند...

شایان ذکر است، المیرا عبدی، میلاد کی مرام، فریبا طالبی و یوسف مرادیان در این فیلم به عنوان صدا پیشه حضور دارند و در مقابل اکبر عبدی صحبت می‌کنند.

عوامل فیلم سینمایی «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» عبارتند از: تدوین، نویسنده و کارگردان: علی شاه حاتمی/ تهیه کننده: جلال چاوشیان/ مدیر فیلمبرداری: حافظ احمدی / صدابردار: محمد نوین نژاد / طراح گریم: محمدرضا قومی / صداگذاری: محسن روشن /آهنگساز: فرهاد هراتی.


 گرد آوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com


  مطالب پیشنهادی:
مهناز افشار و رضا عطاران در اکران «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»+ تصاویر
ماجرای افسردگی بازیگر خرم سلطان!!!
در دفاع از الهام چرخنده دچارجوزدگی نشوید!
این هنرمند اجازه رفتن به خانه اش را ندارد!!!
سگی به نام هاگن بر روی فرش قرمز جشنواره کن 2014+ تصاویر