پیمان معادی: سرزمینم را دوست دارم
پیمان معادی که این روزها به‌عنوان یکی از اعضای هیات داوران اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای در چین حضور دارد در گفت‌وگو با نشریه روزانه این جشنواره از آثار خودش و سینمای ایران گفته است.
این بازیگر درباره نقش‌هایی که انتخاب می‌کند، گفت: «دوست ندارم خودم را تکرار کنم. دوست دارم با خودم و نقشم چالش داشته باشم. برایم هم اهمیت ندارد که در چه ژانری بازی کنم تجربه‌های جدید است که برایم اهمیت دارد.»

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به شناخته‌شدنش به‌عنوان یک بازیگر بین‌المللی چرا در هالیوود کار نمی‌کند با اشاره به اینکه پدرش مدرک دکترایش را از آمریکا گرفته و او تا پنج سالگی در این کشور بوده حالا هم مسافرت‌هایی به لس‌آنجلس دارد؛ گفته: «من در ایران زندگی و در همین کشور کار می‌کنم چون سرزمینم را دوست دارم و با زندگی در ایران آشنا هستم. من درباره چین نمی‌توانم فیلم بسازم چون در این کشور زندگی نمی‌کنم. دو فرزند دارم که ترجیح می‌دهم در ایران بزرگ شوند. این محل زندگی افراد است که آنها را خلاق می‌کند.»



کارگردان برف روی کاج‌ها معتقد است که ستاره‌ها تضمینی برای فروش نیستند: «اما داستان‌ها چرا. اگر شما یک فیلمنامه خوب داشته باشید به آسانی می‌توانید سرمایه‌گذار پیدا کنید. این یک قاعده کلی است. شما هیچ راهی برای جلب سرمایه‌گذار ندارید مگر آنکه فیلمنامه خوبی داشته باشید. در ایران بخش دولتی سرمایه‌گذاری نمی‌کند و فیلم‌های مستقل توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود».

او درباره علت موفقیت فیلم جدایی نادر از سیمین هم گفته است: «فیلم‌ها برای انتقال مفاهیم و پیام خود فراتر از سرگرمی‌ می‌روند. مردم در این زمان کمتر به سمت خواندن کتاب و فیلم می‌روند و بیشتر وقتشان را در فیس‌بوک و اینستاگرام می‌گذراند. فیلمی می‌تواند مردم را به خود جلب کند که نشانه‌هایی از زندگیشان را در خود داشته باشد و آنها را به فکر بیندازد. جدایی این کار را کرد و این بهترین نکته است و ما بسیار خوشحال و مفتخریم.»



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



  مطالب پیشنهادی:
رضا عطاران و کلاشینکفش
نیکی کریمی در جشنواره ادینبورگ2014+تصاویر
زیباترین فتوشات های Vyacheslav Mishchenko از حیوانات
حرفهای چاووشی،یزدانی و یگانه از بازی ایران_آرژانتین
کشتی بر دندان نهنگ+تصویر