دانیل دی لوئیس یکی از بزرگ ترین بازیگران تاریخ است. دوست دارید بدانید این بازیگر برای اینکه در قالب یک نقش فرو رود چه می کند؟ پس این متن را بخوانید.

دانیل دی لوئیس یکی از بزرگ ترین بازیگران تاریخ است. دوست دارید بدانید این بازیگر برای اینکه در قالب یک نقش فرو رود چه می کند؟ پس این متن را بخوانید:

- دانیل دی لوئیس برای بازی در نقش شاعر فلج Christy Brown  در فیلم «پای چپ من» سال 1989، از روی ویلچرش تکان نمی خورد و عوامل پشت صحنه مجبور بودند او را با ویلچر حرکت دهند. او همچنین اصرار داشت که با قاشق غذا را در دهانش بگذارند. نتیجه چندین هفته نشستن روی ویلچر و تظاهر به فلج بودن دو دنده شکسته بود و البته برنده شدن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد.


- دانیل دی لوئیس برای بازی در نقش Nathaniel Hawkeye در فیلم آخرین سامورایی Last of The Mohicans  سال 1992 در طبیعت وحشی آلباما در انزوا زندگی کرد، او خودش شکار می کرد و پوست شکارش را می کند. مایکل مان کارگردان فیلم به روزنامه تایم گفته بود: او فقط غذایی رو می خورد که خودش شکار کرده بود.


 - دانیل دی لوئیس در نقش آبراهام لینکلن  رئیس جمهور قرن 16 آمریکا، قبل از اینکه فیلمبرداری شروع شود از یک سال قبل خودش را برای این نقش آماده می کرد و حتی وقتی که فیلم برداری نبود در قالب شخصیت لینکلن می ماند. او از همه افراد سر صحنه فیلمبرداری –مثل کارگردان استیون اسپیلبرگ- خواسته بود او را آقای رئیس جمهور صدا بزنند و اجازه نمی داد کارکنان انگلیسی با لهجه خود با او صحبت کنند از ترس اینکه مبادا حواس او را پرت کنند.
فداکاری های این بازیگر این بار هم نتیجه داد و سال 2012 یک جایزه اسکار دیگر برای بازیگر نقش اول در فیلم لینکلن را از آن خود کرد.


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
فیلم ضدایرانی با بازی گلشیفته فراهانی و شهره آغداشلو در ایران توزیع می شود؟!
یک بازیگر خوش شانس مقابل گلزار و آیشواریا!
یک اتفاق ناراحت کننده برای بازیگر زن 39 ساله هالیوودی + عکس
رضا داودنژاد در بیمارستان بستری است
افشاگری درباره سرنوشت «پایتخت 4» به سبک تنابنده